Reservedel Gustavsberg billigst?
Fra : Preben G. Hansen

Dato : 26-08-04 18:07

Hej

Vores Gustavsberg Nordic toilet er gået i stykker. Det er en model med en
rektangulær trykknap med en indbygget lille knap for lavt skyl.
Problemet er den hvide plade, knappen ligger i, den er knækket nede under
knappen.
Jeg var en tur i Bauhaus i eftermiddags, da jeg troede det var knappen, der
var knækket. Den kostede over 250 kr!
(jeg kender lidt til fremstillingspriser på plastdele og jeg vil tro
fremstillingsprisen er 5 - 10 kr). Ud fra den pris vil jeg gætte på at den
knækkede del koster over 500 kr.

Er der nogen, der ved, hvor man køber reservedele til Gustavsberg toiletter
billigt?

Mvh

Preben

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-08-04 18:49

> Er der nogen, der ved, hvor man køber reservedele til Gustavsberg
> toiletter
> billigt?

Hele mekanikken i vores Gustavsberg gik for nogle år siden i stykker - i det
lokale Silvan kostede det 570,-
Da vi stod lige for den årlige sommerferie i Finland, som inkluderer en tur
op igennem Sverige, besluttede jeg at kigge efter det i Sverige - jeg gik
ind på det første og bedste byggemarked jeg fandt ved motorvejen omkring
Sundsvall - der kostede det ca. 300 SKR.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Johnt

Dato : 26-08-04 20:59

> [...]
Hvad med at spørge i en vvs-forretning. Byggemarkederne tager nogle
voldsomme priser for mange ting, som der ikke er konkurrence på. Det er i
min erfaring med hensyn til Silvan.

Hilsen

Johnt

Fra : Chriz

Dato : 27-08-04 07:48

Prøv evt. lavprisvvs.dk eller et at de andre. De kan skaffe alt gennem deres
grossist, og ofte er priserne rimelige. Du betaler med dankort og det kommmer
få dage efter med posten.

mvh

Chriz

Fra : tomov

Dato : 29-08-04 21:16

"Preben G. Hansen" <prebenghREMOVE_THIS@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der ved, hvor man køber reservedele til Gustavsberg
toiletter
> billigt?

Jeg skulle have ny mekanik til mit gamle Ifö.
Det kostede 650,- i Silvan. Hahaha - tror de jeg er født igår?
Kørte forbi en forhandler af gamle byggematerialer etc. En skrothandler
altså.
Købte en mekanisme for 50,-. Skulle selv finde den i hans kæmpestak af
toiletter og andet godt.
Den var nærmest ny og fungerede perfekt.

Tom