Dækskifte: bag eller både for og bag?
Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 21:28

Hej NG,

Mit bagdæk er ved at være slidt ned og skal skiftes inden min første banedag
d. 5/6. Jeg har tænkt mig at smide et Avon Azaro II (AV36) på, da det dæk er
kåret af MCN som det bedste road tyre til SV'eren.

Da mit fordæk ikke er specielt slidt er mit spørgsmål: Er det bedre at
skifte både for og bag, eller kan jeg nøjes med at skifte bagdækket?
Fordækket koster ca. 1.200 - er det dumme penge at spare? Her tænker jeg
specielt på sommerens forestående banekørsler.

Jeg kunne evt. prøve at sælge fordækket - nogen der ved om der er salg i
lettere brugte dæk?

--
Adam
SV650S

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-05-01 21:44

On Thu, 10 May 2001 22:27:32 +0200, "Adam Christensen"
<adam_christensen@hotmail.com> wrote:

>Da mit fordæk ikke er specielt slidt er mit spørgsmål: Er det bedre at
>skifte både for og bag, eller kan jeg nøjes med at skifte bagdækket?

Nok ikke,men det afhænger lidt af hvad du kører med nu,skal man køre
med forskellige dæk så skal det i hvert fald være en blødere compound
foran.

>Fordækket koster ca. 1.200 - er det dumme penge at spare? Her tænker jeg
>specielt på sommerens forestående banekørsler.

Når det nu er din første så kan det måske godt gå,men igen jeg ville
ikke gøre det.

>Jeg kunne evt. prøve at sælge fordækket - nogen der ved om der er salg i
>lettere brugte dæk?

Ikke meget,med mindre du sælger det meget billigt,planlægger du mange
TD's så køb et fordæk specielt til formålet,og slid det andet ned på
gaden.Til TD's er der garanteret nogle der har en dækmaskine med ,de
skifter det for dig,free or almost of charge )

-M

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 21:58

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Nok ikke,men det afhænger lidt af hvad du kører med nu,skal man køre
> med forskellige dæk så skal det i hvert fald være en blødere compound
> foran.

Metzeler MeZ4 - jeg tvivler på det er blødere end AV36 :-/

--
Adam
SV650S

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-05-01 22:00

On Thu, 10 May 2001 22:57:31 +0200, "Adam Christensen"
<adam_christensen@hotmail.com> wrote:

>Metzeler MeZ4 - jeg tvivler på det er blødere end AV36 :-/

Yikes...skift begge )

-M

Fra : james

Dato : 10-05-01 22:33

> Metzeler MeZ4 - jeg tvivler på det er blødere end AV36 :-/
>
> --

Skift begge og glæd dig til Azaro II. Det er ikke bare SV650S som har godt
af Avon's bedste!

-james

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 10-05-01 22:41

"Adam Christensen" skrev: "........Er det bedre at skifte både for og bag,
eller kan jeg nøjes med at skifte bagdækket?......."

Jeg skifter bagdæk ca. 1 gang om måneden og det ville godt nok blive meget
dyrt hvis der også skulle skiftes fordæk hver gang. Min holdning: Skift
bagdækket når det trænger og skift fordækket når det trænger.

Mvh.
Jacob

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-05-01 07:49

"Jacob Trøst Nielsen" <akke@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> dyrt hvis der også skulle skiftes fordæk hver gang. Min holdning: Skift
> bagdækket når det trænger og skift fordækket når det trænger.

Men du kører vel også med samme dæktype for og bag, ikk'? Mine spekulationer
gik på om det var dumt at tage på track day med to forskellige typer dæk
(ikke at jeg skal slå omgangstider; det er vigtigt for mig at modellen
holder gummiet nedad).

Når jeg på et tidspunkt (nu eller senere) har fået Azaro både for og bag vil
jeg uden tvivl skifte efter behov, hvilket vel vil sige 2-3 bagdæk pr.
fordæk

--
Adam
SV650S

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 11-05-01 09:18

"Adam Christensen" skrev: ".......Men du kører vel også med samme dæktype
for og bag, ikk'?......."

Jo - de er ret bløde både for- og baghjul. Men har man forskellige dæktyper
skal man jo "bare" køre efter det....Altså være opmærksom på dækkenes
forskellige begrænsninger....
Mvh.
Jacob