Spar penge på din nye brændeovn
Fra : Mirro

Dato : 24-08-04 13:31

Fik et tilbud af en forhandler på en Scan Basic 1 med skorsten til
cirka 21.000kr.

Tog dette tilbud med en til en anden forhandler og pludselig var
prisen "kun" 19.900kr. Det tog sådan cirka et kvarter at spare de
penge ;)

Om det så er moralsk rigtig, er jeg lidt ligeglad med :) De fleste
forhandlere skriver på deres hjemmesider at de giver et uforbinde
tilbud og gerne måler gratis op...

Meningen med dette indlæg er såmænd blot at få folk til ikke at
acceptere den første pris de bliver præsenteret for :)

Som jeg ser det, har jeg fået monteringen gratis og slipper derfor for
det :)

Fra : Leonard

Dato : 24-08-04 15:27

mirro@e-mail.dk (Mirro) wrote:

>Om det så er moralsk rigtig, er jeg lidt ligeglad med :) De fleste
>forhandlere skriver på deres hjemmesider at de giver et uforbinde
>tilbud og gerne måler gratis op...

Min moral og sparsommelighed ville haqve tvunget mig tilbage til den
første forhandler med det nye tilbud for at se om han ville give
yderligere rabat ... nu har han jo haft arbejdet med at måle op.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : xygenial@yahoo.dk

Dato : 24-08-04 19:41

mirro@e-mail.dk (Mirro) wrote in message news:<1e79b5c9.0408240431.914e3d9@posting.google.com>...
> [...]
> acceptere den første pris de bliver præsenteret for :)
>
> Som jeg ser det, har jeg fået monteringen gratis og slipper derfor for

Tillykke med det. Jeg går ud fra at tilbudet er sammenlignligt dvs
samme skortensløsning, type, højde og kvalitet.

Fra : Robert Andersen

Dato : 24-08-04 20:11

Ja, sådan er vi så forskellige. Jeg var flere steder, og havde selv målt op.
Jeg endte med at vælge den forhandler som jeg mente gav bedst rådgivning, og
virkede mest troværdig. Og når der skal laves hul i mit tag vil jeg gerne
have at det er en jeg stoler på som gør det. Det var ikke det billigste
tilbud, for så kunne man ligeså godt gå i et byggemarked og købt månedens
tilbud til 1995.- og ikke de 28k som jeg gav.

/Robert Andersen

---

Fra : Chriz

Dato : 25-08-04 07:01

Ja, sådan skal det gøres !!

Lavede selv samme nummer da jeg købte vinduer. Tømmerhandel 1 ville have
98.000, tømmerhandel 2 96.000. Jeg har ingen moralske skrubler. Det er
avancen vi snakker om, ikke basisprisen, og det er vel en hver god
købmands pligt at lave en pris der gør at kunderne kommer igen. Det andet
er der ligesom lidt "går-den-så-går-den" over.

En anden historie relaterer til noget murerarbejde jeg skulle have lavet.
Ringer til to lokale der begge villigt giver tilbud. Begge er erfarne og
medlem af BYG. Den ene gav et tilbud på 50.000, den anden skulle have
34.000 for samme opgave (At opgaven så tog 15 mandetimer og inkluderede
materialer for 5.000 er en anden historie....). Jeg antager at den første
ikke havde tid og bare gav et vildt bud. "Går-den-så-går-den", var jeg
hoppet på den havde han bare syltet en anden kunde og scoret kassen på
mig.

Tja, moral er en underlig ting....

mvh

Chriz

Fra : Mirro

Dato : 25-08-04 11:07

Hehe...

Det er for nøjagtig samme løsning :)

Og dem der gav det billigste tilbud var herude og måle op i ca ½ time,
den anden 5 minutter...

Samtidig har jeg en meget bedre fornemmelse af at handle hos dem der
gav det laveste tilbud ;)

Så man kan sommetider være heldig...

For en god ordens skyld skal det nævnes at billigste forhandler, som
jeg "varmt" kan abefale er www.nboc.dk :)