Støttemur - rimelig pris?
Fra : Kathrine

Dato : 23-08-04 19:24

Hej.
Vi skal have lavet en ret stor støttemur ned mod naboen, så vi kan få
lidt mere plan græsplæne. Muren bliver 28 meter lang og, hvor den er
højest er den 90 cm. Vi vil gerne have plante 8 sten.
Vi har fået et tilbud fra en brolægger, som lyder på knap 28.000 kr for
hele projektet uden jordopfyldning.
Det synes vi lyder af rigtig mange penge!!!
Vi har regnet lidt på det, og vores regnstykker så ser således ud:
Plante 8 sten koster ca. 20 kr stykket og dem går der ca. 13 af på en
m2.
20 kr x 13 sten x 28 meter = 7280 kr.
Stabil- og afrettergrus koster ca. 250 kr m3.
15 cm stabilgrus x 40 cm i dybden x 28 meter x 250 kr = 420 kr.
10 cm aftrettergrus x 40 cm i dybden x 28 meter x 250 kr = 280 kr.
Materialer i alt 7280 + 420 + 280 = 7950 kr.
Så er der altså 20.000 kr tilbage til arbejdsløn på ca. 350 kr/time
(inkl. moms).
Det vil sige, at brolæggeren skal bruge ca. 57 timer på dette job!!???
Er der noget vi har glemt??????
Det skal lige siges, at priserne er sat lidt højt, bl.a. er muren ikke
90 cm høj hele vejen, da stykket skråner i begge ender.
--
Kathrine

Fra : Leonard

Dato : 23-08-04 19:37

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> wrote:

>Vi har fået et tilbud fra en brolægger, som lyder på knap 28.000 kr for
>hele projektet uden jordopfyldning.
>Det synes vi lyder af rigtig mange penge!

Har du spurgt flere brolæggere?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kathrine

Dato : 23-08-04 20:29

"Leonard" skrev:

> Har du spurgt flere brolæggere?

Ikke endnu.
--
Kathrine

Fra : Martin Christiansen

Dato : 23-08-04 20:49

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil sige, at brolæggeren skal bruge ca. 57 timer på dette job!!???
> Er der noget vi har glemt??????

Skal der ikke graves jord af og graves fundamentrender..?
Så er der måske nogle maskintimer med i prisen.
Der skal måske også skæres lidt med diamantskærer o.lign..
Hvad med evt. retablering..? Og hvad med levering af materialer..?
De skal måske også køres ind i haven manuelt..? Etc...Etc...

Hvis der er levering og maskintimer for 2500,-, svarer resten til 2 mand i
ca. 3 dage..
Det synes jeg ikke lyder helt vildt...

Men det er ikke til at sige uden selv at have set stedet og det aftalte
omfang af arbejderne.

---

Fra : Kathrine

Dato : 24-08-04 18:53

"Martin Christiansen" skrev:

> [...]
> ca. 3 dage..
> Det synes jeg ikke lyder helt vildt...
>
> Men det er ikke til at sige uden selv at have set stedet og det

Se, det gav lidt at tænke over!
Så ser det jo ikke helt så urimeligt ud lige pludseligt.
--
Kathrine

Fra : benny

Dato : 23-08-04 19:50

http://www.ibf.dk/asp/produkt.asp?id=220&HovedGruppeID=32
du kan tjekke denne link og se hvad der skal bruges til sådan et procekt
om det er dyrt eller ikke dyrt kan jeg ikke svarer på
men der er vel også noget jord der skal graves op før muren sættes, prøver
på jorden hvis den skal bortskaffes stenene skal evnt også limes sammen og
de mål du har på beton/grus m.m skal du huske du får leveret i løst mål og
ikke fast mål som du har regnet ud
men få nogle bud fra andre brolæggere så har du noget at sammenligne med
benny