Når man ikke kan selv må man bare betale (~
Fra : anders majland

Dato : 23-08-04 14:14

Så har jeg fået støbt en foring (www.isodor.dk) i skorstenen til fyret.
Det er vist en af de opgaver der giver smørt til brødet

Han var her 1 time og 45min og så havde han også fået rengjort sine
redskaber og nået en snak om vejret. Godt 6000kr så selv med transport
(2x20min), materialer, afskrivning på udstyr og sikkert en "pæn" afgift
til Isodor skal der der nok være en pæn sjat tilbage. Men know-how skal
der jo betales for - og der er ikke stor konkurrence på området.

Ikke at prisen / tiden var en overraskelse. For godt et år siden købte
vi brændeovn af ham og fik en foring i skorstenen til denne. Dengang
blev jeg overrasker over hvor hurtigt man kan støbe en foring.
Skorstensfejeren (der har området - ham der støbte er også
skorstensfejer) havde sidst "foreslået" at få gjort noget ved den da den
var ret nedbrudt. Prisen på en foring er nok sat efter hvad alternativer
koster (som f.eks at fjerne den gamle murede og sætte en stålskorsten)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 23-08-04 16:14

anders majland wrote:

> [...]
> var ret nedbrudt. Prisen på en foring er nok sat efter hvad alternativer
> koster (som f.eks at fjerne den gamle murede og sætte en stålskorsten)

Du er da spilleme heller ikke for snu!
Sådan et optrækkeri ville ikke have mange chancer hos os.
Venlig hilsen
Aksel

Fra : anders majland

Dato : 24-08-04 07:19

> Du er da spilleme heller ikke for snu!
> Sådan et optrækkeri ville ikke have mange chancer hos os.
> Venlig hilsen
> Aksel

Optrækkeri ?
Du kan måske få det lavet billigere ?
(De ~6000kr var med moms og regning)

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 20:29

du kunne vel også selv have lavet det, med en isokern til nedsænkning.

Så vil du vel kunne have lavet det til ca. 300,- pr. mtr.

Men det koster jo hvis du bestiller fagfolk, og hvis du havde bestilt en
murer til at lave en almindelig isokern, ville prisen nok blive nogenlunde
den samme.

VH Henrik

meddelelse news:4129ee18$0$74256$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : anders majland

Dato : 24-08-04 07:17

> du kunne vel også selv have lavet det, med en isokern til nedsænkning.
> Så vil du vel kunne have lavet det til ca. 300,- pr. mtr.

Det vil så giver ca 1800kr. Men skorstenen er noget skrå så jeg tvivler
på at jeg ville kunne få en isokorn i uden at skulle slå hul på
skorstenen.

> Men det koster jo hvis du bestiller fagfolk, og hvis du havde bestilt
> en murer til at lave en almindelig isokern, ville prisen nok blive
> nogenlunde den samme.

Yep - Det var ihvertfald konklusionen da jeg indhentede tilbud inden jeg
fik lavet den første skorsten. Der mente mureren (med isokern'en) at han
skulle lave hul på skorstenen 2 steder for at få den i. Så selvom prisen
er den samme for isokern og isodor er det nok noget "sjovere" for den
udførende at lave det som isodor.

Som jeg sagde før know-how må man nogengange betale dyrt for ....