Renovering af indvendig kældertrappe
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 09:43

I forb. med renovering af et kælderrum, skal trappen "fritlægges".
Den var dækket ind med et træskelet med påsatte masoniteplader. Her var
der så indrettet køkken. (Der var også pålimet keramiske fliser på
masonitepladen)

Nu er alt dette fjernet, og et pænt trappeløb kom til syne

Men, - der er eet lodret brædt/regel på 3 x 12 cm, som jeg ikke
umiddelbart tør fjerne. Ved ikke, om det har en bærende funktion? Hvis
dette er tilfældet, skulle det så ikke have været en kraftigere dimension?

Jeg kan ikke komme ind og se, _hvordan_ trappen er fastgjort i
etageadskillelsen.
Er der nogle, der har erfaring med denne konstruktion?

Jeg har lagt nogle billeder op på <http://www.kjeld-nielsen.dk/>.
Håber, at de tydeliggør situationen.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 23-08-04 13:24

On Mon, 23 Aug 2004 10:43:22 +0200, "Kjeld Nielsen"
kjeldn(snabela)ddf(punktum)dk wrote:

> [...]
>umiddelbart tør fjerne. Ved ikke, om det har en bærende funktion? Hvis
>dette er tilfældet, skulle det så ikke have været en kraftigere dimension?

Hvordan er den monteret oppe ved loftet - er den kun sømmet fast fra
siden, og ser den ud til at bære noget?
Det kunne godt ligne en ekstra understøtning af etageadskillelsen, og
så bør du nok ikke fjerne den

Du kunne evt. sætte en støttebjælke ind ved siden af og så prøve et
fjerne den. Sidder den i spænd bør den nok ikke fjernes.

KS