Hvidolieret asketræsgulv ikke hvidt
Fra : Gert Hansen

Dato : 23-08-04 06:42

Hej gruppe
Mit gulv er ask der er slebet og hvidolieret. Det bliver passet med
plejeolie og vask med Probat til hvide gulve, men alligevel bliver det hvide
"slidt" af.

Nogen der har et bud på hvordan eller med hvad jeg får den hvide glød
tilbage?

Jeg mener at der blev brugt noget efter afslibningen, men hvad.

Hilsen

--
Gert Hansen

Så du røgen? Se www.mados.dk

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 23-08-04 19:16

jeg bruger triptrap plejeolie (med hvid pigment). Det holder sig rigtigt
godt - synes jeg i hvert fald :)

Du kan da prøve. Det blandes med alm. vand mener jeg - det står på dunken.
Det skal bare bruges en gang i mellem , når gulvet, som du siger, ser mat
ud. Det virker fint ved mit gulv. Det er det eneste jeg bruger. Ved alm
rengøring bruger jeg bare alm vand UDEN sæbe, da det jo fjerner olien :)

Held og lykke

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-08-04 20:06

<snip>
>Ved alm rengøring bruger jeg bare alm vand UDEN sæbe, da det jo fjerner
olien :)

<snip>
Faktisk så fjerner sæbe ikke olie, _hvis_ man bruge den rigtige kombination
af olie og sæbe. Det lyder underligt, men det passer altså. Vi har lige lagt
et siljan plankegulv der var olieret fra fabrikken, og ifølge deres egne
instrukser skal man skure gulvet med sæbe for at vedlige holde
oliebehandlingen.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®