gevindstænger
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 19-08-04 22:03

Jeg er ved at bygge en carport og skal bruge ca. 40 stk. gevindstænger (12
mm) til at fastgøre fodremmen til soklen.

Ud over et par vvs butikker har jeg lidt svært vid lige at finde nogle
online butikker der sælger gevindstænger.

Da jeg skal bruge ca. 40 stk. bliver det sgu dyrt, hvis jeg skal betale
30-40 kr. stk.

Det må kunne gøres billigere i nogle jern og metal butikker - men hvor ?

Med venlig hilsen

Vilhelm Johansen

Fra : HKN

Dato : 19-08-04 22:21

> Da jeg skal bruge ca. 40 stk. bliver det sgu dyrt, hvis jeg skal betale
> 30-40 kr. stk.
>
> Det må kunne gøres billigere i nogle jern og metal butikker - men hvor ?

Hej,

Prøv dit lokale byggemarked. Gå ned og fortæl dem at du skal igang med at
bygge en ny carport, og at du skal bruge diverse materialer. Sig at du
ønsker at vide om de vil give dig nogle fornuftige rabatter på
materialerne - det vil de som regel meget gerne - der er enorme avancer på
byggematerialer - ja, du vil faktisk slå dig på lårene af grin over hvad de
kan sælge søm og skruer for, hvis du blot køber rigeligt. Eks. skruer i
forretningen kr. 146,75 - min pris kr 62,- + moms

Jeg har selv rigtig god erfaring med dette, ifm med renovering af et hus. Så
idag får jeg altid rabat - uanset om jeg blot køber et rør til en 50'er!
Desuden får jeg også rabat på værktøj. Eks stemmejern i forretningen kr.
312,50 - min pris 128,- + moms

Du kan jo f.eks foreslå at du får oprettet en konto der (evt en
kontantkonto), så skal du ikke diskutere priserne hver gang du henter
noget - og så kan du også altid returnere hvad du måtte have i overskud.

Det byggemarked jeg benytter, hører til under DHL-gruppen.

Mvh

Henrik

Fra : tnf

Dato : 20-08-04 08:48

hej.

Jeg plejer at købe bolter hos LVK i Hobro.
Der mener jeg også helt bestemt at man kan bestille online.
Ellers er der Pajo- Bolte i hobro. 98522311

Mvh Martin

Fra : Nick

Dato : 20-08-04 12:00

Pajo er fin, men man skal være meget forsigtig med at købe i diverse
byggemarkeder, da mange ekspedienter ikke aner særligt meget om det de
sælger. Der kan være særdeles stor forskel på gevindstængernes holdbarhed,
styrke m.v. dermed implicit også i prisen.

mvh

Fra : HKN

Dato : 20-08-04 13:07

"Nick" <altomkrybdyr@mail.dk> wrote in message
> [...]
> sælger. Der kan være særdeles stor forskel på gevindstængernes holdbarhed,
> styrke m.v. dermed implicit også i prisen.

Der er vist ingen i mit lokale byggemarked, som ikke selv er uddannet
håndværker m.m. så jeg modtager altid god rådgivning.

Henrik

Fra : Christian

Dato : 20-08-04 09:17

"Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> online butikker der sælger gevindstænger.
>
> Da jeg skal bruge ca. 40 stk. bliver det sgu dyrt, hvis jeg skal betale

Hvad er det egentlig for en carport du er ved at bygge?

En 12 mm bolt i styrkeklasse 3.6 (laveste) har en min. brudstyrke på 27,8
kN - svarende til 2,8 ton træk.
og en 12 bolt i styrkeklasse 12.9 (højeste) har en min. brudstyrke på 103,0
kN - svarende til 10,3 ton træk.

altså svare 40 bolte til en belastning på mellem 112 og 412 ton afhængig af
den styrkeklasse du vælger.

Jeg ville bruge 4-6 stk, 16 mm lim-anker (gevindstang med limpatron) i hver
side, og de kan købes hos trælasten.

Olesen

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 20-08-04 15:57

> Det må kunne gøres billigere i nogle jern og metal butikker - men hvor ?

Prøv hos den lokale maskinfabrik.

Mvh. Søren.

Fra : jan nissen

Dato : 20-08-04 21:30

On Thu, 19 Aug 2004 23:02:34 +0200, "Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>30-40 kr. stk.
>
>Det må kunne gøres billigere i nogle jern og metal butikker - men hvor ?

Prøv Biltema mener de koster omkring 15-18 kr for en meter

mvh Jan

Mvh Jan

Fra : Heino Strauss

Dato : 20-08-04 23:11

evt. prøv her

http://www.unifast.dk/Katalog5/register.asp

Mvh. Heino

---

Fra : Henning Lund

Dato : 22-08-04 09:19

Vilhelm Johansen skrev:

> Jeg er ved at bygge en carport og skal bruge ca. 40 stk.
> gevindstænger (12 mm) til at fastgøre fodremmen til soklen.

Du har ingen Sanistål i nærheden, der plejer jeg at købe dem.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk