Vaske bukser med Rustbeskyttelse
Fra : Henrik Sass Krag

Dato : 19-08-04 21:34

Hej i gruppen...

Jeg har fået nogle streger på mine lyse bukser efter at min bil har fået en
undervognsbehandling - mere præcist med produktet Mercasol.
Kan jeg bare smide dem i vaskemaskinen som jeg plejer eller skal jeg gøre
noget specielt for at pletten går af?
Min mor mener, at jeg skal prøve at gnide pletten ind i margarine først.
Der fulgte noget væske og en svamp med til at fjerne rustbeskyttelsen fra
bilen, hvis det skulle begynde at løbe - kan jeg prøve at bruge det på
pletten på bukserne?

Håber, nogen af jer kan hjælpe
Det er nemlig mine ynglingsbukser!
Hilsen Henrik

Fra : Peter Schroeder

Dato : 20-08-04 08:58

"Henrik Sass Krag" skrev
> [...]
> Der fulgte noget væske og en svamp med til at fjerne rustbeskyttelsen fra
> bilen, hvis det skulle begynde at løbe - kan jeg prøve at bruge det på

Margarine er et godt råd. Olien i margarine vil virke
opløsende på pletten. Rensebenzin som du lader
"suge" gennem stoffet kan også fjerne rustbeskyttelse.
En tot tør køkkenrulle på ydersiden og dupning med
rensebenzinvædet køkkenrulle fra indersiden. Benzinen suges
gennem stoffet og tager platten med. Skift køkkenrulle
ofte indtil pletten er helt væk.
Men kontroller først at stoffet kan tåle benzin.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Peter Sindrup

Dato : 20-08-04 13:09

> [...]
> undervognsbehandling - mere præcist med produktet Mercasol.
> Kan jeg bare smide dem i vaskemaskinen som jeg plejer eller skal jeg gøre

Jeg ville først bruge det "petroliumsprodukt" - som i sansynligvis har fået
med
hjem da i fik bilen undervognsbehandlet - til at løsne Mercanolen med.
Alternativt kan du bruge rense-benzin.
Derefter ville jeg bruge motorrens til at opløse det hele med, inden jeg
smed
tøjet i vaskemaskinen. Motorrens er både olieløsnende og vandopløseligt.

Lad os vide hvordan det går

Peter

Fra : Henrik Sass Krag

Dato : 20-08-04 19:31

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os vide hvordan det går

Hej til alle...
Nu er de vasket og det hele er så godt som væk. Man skal kigge nøje efter,
for at få øje på resten, så mon ikke det går af ved næste vask?
Jeg har gjort følgende: Smurt pletten ind i margarine og ladet det sidde i
en 10 timer. Herefter har jeg jeg smurt det ind i opvaskemiddel og ladet det
sidde i nogle timer. Herefter har jeg gnuppet det lidt med en dampet klud
(nøjagtig som jeg fandt på en pletguide om tjære: <
http://www.forbrug.dk/familie/husholdning/pletguide/tjaere/ > ).
Bukserne er cremefarvet og de er blevet en smule lysere omkring det sted,
hvor pletten var. Så jeg er lidt glad for, at jeg ikke har brugt nogle
kradsere midler...

Takker for hjælpen alle
Hilsen Henrik...

Fra : Kaj

Dato : 20-08-04 16:57

Henrik Sass Krag <rickcool22@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2okh0tFbs51cU1@uni-berlin.de...
> [...]
> Der fulgte noget væske og en svamp med til at fjerne rustbeskyttelsen fra
> bilen, hvis det skulle begynde at løbe - kan jeg prøve at bruge det på

Håndrens f.eks.Swarfega er god til den slags pletter. Smør det på, og lad
det ligge en halv times tid inden du smider bukserne i vaskemaskinen.

MVH
Kaj

---