Gori 88
Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 19-08-04 11:36

Til brug til døre, vinduer og vindskeder mener jeg at jeg engang brugte
halvt-dækkende Gori 88. Den kunne jeg så ikke finde da jeg skulle bruge nye
forsyninger for et par år siden, så jeg købte hel-dækkende.
I år skal de udsatte steder så have en omgang igen, men hel-dækkende er jo
næsten ikke til at kradse af igen så jeg kom til at tænke på om det
overhovedet skal af. Når det er tykkere skulle man jo tro at det ikke
trænger lige så langt ind, og at man derfor er nødt til at give det en
omgang grunder - så vil jeg hellere have en lidt tyndere udgave og så give
det lidt oftere.

Jeg prøvede at skrive til Dyrup, men de siger at der aldrig har fandtes
halvt-dækkende Gori 88. Er det mig der husker helt forkert, eller har
vedkommende der svarede mig bare ikke været ansat længe nok ?

/klaus

Fra : Robert Andersen

Dato : 19-08-04 11:51

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> wrote in message
> Til brug til døre, vinduer og vindskeder mener jeg at jeg engang brugte
> halvt-dækkende Gori 88.

Hvis du med halvdækkende mener transparent så findes det i gori 88:

kortlink.dk/9me

Men skal du absolut have Gori ? imho er det noget opreklameret l**t som
lever på navnet og ikke er pengene værd. Jeg ville istedet købe en god
grundings olie og så give Pinotex som kan fås på tilbud til 899.- for 10
liter, det er i mine øjne et langt bedre produkt. Men det er dit træværk, og
valget er dit. Vi går langt uden om gori efter at have prøvet andre mærker
(Hygæa, Pinotex) som hvor pris/kvalitet/holdbarhed imho hænger bedre sammen.

/Robert Andersen

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 19-08-04 11:55

"Robert Andersen" <rowand@vækmeddetteget2net.dk> wrote in message

> "Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> wrote in message
>
> Hvis du med halvdækkende mener transparent så findes det i gori 88:
>
> kortlink.dk/9me

Næh - jeg mener at der i "gamle" dage fandtes både transparant, halvt- og
helt-dækkende.

Har jeg også overvejet....

/klaus

Fra : MG

Dato : 19-08-04 16:20

Hej

Der findes eller fandtes både transparent., halvdækkende og heldækkende.
vælg heldækkende og hold dig til gori 88, det er absolut det bedste.
er håndværker og har set så mange vinduer gennem tiderne, der er rådnet væk
på 10-15 år på grund af maling på vandbasis,
det gode ved gori 88 , er at det er en oliemaling, og den er vandtæt, det er
en akryl maling ikke, og derfor bliver der gerne for stor fugtophobning i
træet, med råd til følge, hvis der er bart træ, afskalning eller lign, så
skal du give det noget tyndere på de steder . (eks gori 22 eller 44 ) inden
du giver 88,

Det farlige ved Acryl maling , er at det er nemt at opnå et flot resultat,
fordi det er nemt at bruge, dækker godt, holder længe, men det er en
tikkende bombe,
Det er lidt noget andet hvis det er helt nyt træ, så kan det lidt bedre gå
an,
Husk man kan gå fra Akryl til olie, men ikke omvendt,
Er du stadig i tvivl så prøv, at putte en røre pind i vand natten over, der
har været brugt til akryl, den er ren dagen efter
det er den ikke hvis den har været i olie.

MVH

Fra : pusmand

Dato : 24-08-04 21:21

"MG" <msg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> har været brugt til akryl, den er ren dagen efter
> det er den ikke hvis den har været i olie.

Når du skriver Acryl maling, mener du så maling på vandbasis ??

For så mener jeg 100 % sikkert, at man kan skifte fra en oliebaseret til en
vandbaseret - men ikke omvendt !!
(min huskeregel: først det stærke - ligesom ved et frokostbord, nemlig
snapsen - så det milde - nemlig øl/vand)

Fra : Jørgen

Dato : 24-08-04 22:33

> [...]
> snapsen - så det milde - nemlig øl/vand)
>
> Plasticmaling har svært ved at hæfte på oliemaling, derfor skal den have
en for binder/hæftegrunder hvis man forsøger dette.
noget andet er at oliemaling på plastc kan gå hen og krakkelere, så dette er
heller ikke den idielle løsning

Jørgen