Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor køber jeg baggrunde?
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 05-09-04 17:40

Hej

Jeg har på OBT.dk set nogle forskellige canvasbaggrunde, som jeg kunne være
interesseret i. Særligt interessant finder jeg mini-scroll systemet, hvor
man har op til 3 baggrunde lige til at rulle ned.

Jeg kunne dog også godt være interesseret i andre systemer, men hvor skal
jeg lede henne??

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Pepe

Dato : 05-09-04 22:10

Hi,
Använd ett billigt vitt lakan som bakgrund
och byt bakgrund i PhotoShop eller annat
bildbehandlingsprogram som kan hantera
lager. Så får du vipps! Hur många bakgrunder
som helst till lågt pris, och alltid en som passar.

Pepe

Fra : den ægte fotograf

Dato : 05-09-04 22:32

--
Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Pepe

Dato : 05-09-04 23:46

Det är ju bara att skriva ut dem, rama in och hänga på väggen :)

Fra : den ægte fotograf

Dato : 05-09-04 22:33

--
> [...]
> Hi,
> Använd ett billigt vitt lakan som bakgrund
> och byt bakgrund i PhotoShop eller annat

Med tanke på hvad adobe photoshop koster, så må det da være billigere og
købe nogle pro baggrunde.

Vh

Per

Fra : HS

Dato : 05-09-04 22:47

Det var dog li godt s....'s... Har li i aften diskuteret brug af PS med en
anden gut... Hvorfor ikke gøre det rigtigt??? Syntes det er tyndt man skal
ind i PS og lavet alt... Hvad er man så??? en nørd el en fotograf??? Måske
man skulle lave en tråd om det her emne???

Fra : Pepe

Dato : 05-09-04 23:50

Varför inte gå över till digitalt nu och
slippa betala dyrt för framkallningar och
kopieringar. Tänk även på miljön!
Fotopapper kommer att bli svårt att
få tag i och jäkligt dyrt i framtiden (snart)
Analogfotografering är snart lika dött
som glasplåtar!!! Varför är det ingen som
fotograferar med glasplåtar idag förresten???

Pepe

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 06-09-04 17:08

> Varför inte gå över till digitalt nu och
> slippa betala dyrt för framkallningar och
> kopieringar. Tänk även på miljön!

Tror du da miljøet har godt af produktion og bortskaffelse af de mange
millioner nutidige digitale kameraer som allerede er - eller i bedste fald
lige straks - bliver håbløst forældet. Derudover burde de fantastiske
digicam da i ny og næ også afstedkomme enkelte billeder som ville være værd
at kopiere.

Nikon FE2 o.l. handles stadig til rimelige priser - og med den rette film og
optik overgår den alle digitale småformatskameraer i relation til
billedekvalitet. Sådan kan man også tænke på miljøet - kameraer som brugere
kan være tilfredse med i mere end 20 år fremfor nutidens digitale som kun er
tilfredsstillende i max. 2 år - "Brug og smid væk" er ikke omtanke for
natur.

> Fotopapper kommer att bli svårt att
> få tag i och jäkligt dyrt i framtiden (snart)
> Analogfotografering är snart lika dött
> som glasplåtar!!! Varför är det ingen som
> fotograferar med glasplåtar idag förresten???

Hvad! Er man nu holdt op med glasplader - hold ferie hvor går det dog
stærk.... ;)

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : C. Poulsen

Dato : 06-09-04 18:01

"Pepe" <pepe@home.nl> wrote in message news:<tKM_c.2411$d5.18859@newsb.telia.net>...
> [...]
> Analogfotografering är snart lika dött
> som glasplåtar!!! Varför är det ingen som
> fotograferar med glasplåtar idag förresten???

Hej

Først vil jeg sige at der er da en del der stadig forsøger sig med
glasplader, selv har jeg stor glæde af at tage billeder med et
hjemmelavet hulkammera.

Ang. miljøet, så tror jeg ikke at det digitale er så meget bedre for
miljøet end det analoge, hvis man tænker på hvor mange fejlkopier der
bliver skrevet ud, samt udskiftning af digital kammeraer og dets
genopladelige batterier, hvor er det lige de bliver af !!!!!

Men til det som denne tråd handler om fotobagrunde, jeg har ved
www.fotoplaneten.dk fået priser på bagrunde de har 2 forskellige typer
en alm. papirbagrund på staviv, samt noget der hedder Droppaper, som
virkelig ser fornuftigt ud.

Carsten

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 06-09-04 19:41

> [...]
> www.fotoplaneten.dk fået priser på bagrunde de har 2 forskellige typer
> en alm. papirbagrund på staviv, samt noget der hedder Droppaper, som

Hmm... jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside. Har du et link der går
tættere på...???

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : C. Poulsen

Dato : 07-09-04 21:35

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> wrote in message news:<chibbo$gc4$1@news.cybercity.dk>...
> "> Men til det som denne tråd handler om fotobagrunde, jeg har ved

> Hmm... jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside. Har du et link der går
> tættere på...???

Øhhh, nej men skriv til dem de har en masse varer der ikke er at finde
på nettet, men der plejer at være god respons hvis man har ønsker
eller spørgsmål.

Carsten

Fra : Pepe

Dato : 05-09-04 23:46

GIMP är gratis!

Fra : Jackie Harbøll

Dato : 06-09-04 17:09

> [...]
> man har op til 3 baggrunde lige til at rulle ned.
>
> Jeg kunne dog også godt være interesseret i andre systemer, men hvor skal

jeg har samme problem med at finde baggrunde og har osse selv kigget efter
flere systemer, men kan ikke rigtig finde noget i dk, foruden OBT.DK, sååå
hvis du finder noget interesant må du godt sige til, og jeg skal osse nok
selv råbe højt hvis jeg finder noget.
Jeg syntes alle de svar du har fået er lige til hundende , og syntes ikke
du har fået svar på det du spurgte om overhovedet!!!

Med venlig hilsen

Jackie

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 06-09-04 19:36

> [...]
> hvis du finder noget interesant må du godt sige til, og jeg skal osse nok

Det lyder godt, tror dog at der var et enkelt mulighed i et tidligere svar.

> Jeg syntes alle de svar du har fået er lige til hundende , og syntes ikke
> du har fået svar på det du spurgte om overhovedet!!!

Jeg synes da at det er ok at Pepe foreslår at jeg "bare" kan lave det om i
Photoshop. Men selv om photoshop er et genialt program, så er der visse ting
man skal lave "for real", fx. valg af baggrunde, hvis man vel at mærke vil
sikre sig en optimal kvalitet uden for meget arbejde. Derfor mener jeg ikke
at hvide lagner er løsningen for mig (been there, done that...).

Og når koret af sludrechatoller ellers har fået ævlet færdig om glasplader
og anolog vs. digital, i en tråd som jeg har skrevet fordi jeg ønskede svar
på hvor jeg kunne købe baggrunde, så skal jeg huske at takke Carsten for at
give mig et link. Jeg vil straks tjekke det ud, og siger hermed tak fordi du
indtil videre er den eneste der har besvaret mit spørgsmål.

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 06-09-04 20:41

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> indtil videre er den eneste der har besvaret mit spørgsmål.

Hvis gruppen alene bestod af folk der stillede simple spørgsmål og folk der
svarede ligeså simpelt - så ville gruppen formentlig uddø på mindre end en
måned. Hvor køber jeg ditten, datten, dutten? Svar: søg på google eller
spørg din fotohandler. Hvad er hurtigste flashsync på D30? Svar: Søg på
google eller spørg din fotohandler.

Gruppen er imø kun interessant fordi der opstår gode (og i ny og næ også
dårlige) debatter - noget med lidt mere kød på end links til diverse. Men
naturligvis bør man 8læses som vi) tilstræbe at holde os nogenlunde til
emnet - jeg kunne bare ikke lade Pepe´s tråd umodsagt :)

Bortset fra det - så er der her et par links til velassorterede danske
forhandlere:
http://www.goecker.dk/index.html
http://www.cav.dk/

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 06-09-04 21:12

> [...]
> måned. Hvor køber jeg ditten, datten, dutten? Svar: søg på google eller
> spørg din fotohandler. Hvad er hurtigste flashsync på D30? Svar: Søg på

Hmm, ganske vist skal jeg ikke tale alt for høj om netikette, meen der må
altså være en grænse for hvor mange indlæg man kan poste uden for emnet. Mit
spørgsmål var meget afgrænset, og det burde svaret derfor også være. Jeg
kunne have afgrænset det endnu mere, ved i stedet for at spørge til
alternative mærker til Lastolite, men det formåede jeg desværre ikke.
Det er fint at du bruger din fotohandler eller google til at finde svar. Jeg
foretræk at bruge dette forum, og det kan jeg ikke se noget galt i.

> Gruppen er imø kun interessant fordi der opstår gode (og i ny og næ også
> dårlige) debatter - noget med lidt mere kød på end links til diverse.

Jeg synes ikke at mit spørgsmål var et oplæg til debat. Såfremt du eller
andre ønsker at diskutere miljø eller fotografi med glasplader, så er I mere
end velkomne til at starte jeres egen tråd.

>jeg kunne bare ikke lade Pepe´s tråd umodsagt :)

Sådan er det ofte, en fejl fører ofte til flere...

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 06-09-04 21:27

> [...]

> eller andre ønsker at diskutere miljø eller fotografi med
> glasplader, så er I mere end velkomne til at starte jeres egen tråd.

Man ejer altså ikke en tråd, blot fordi man har oprettet den.

FUT: dk.admin.netikette (eventuelle svar sendes i den gruppe, som jeg
i øvrigt ikke følger p.t.).

Venlig hilsen,
Anders
--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.