Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lide mere info om Canon Ixus 500 ??
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-09-04 12:45

Hej

Jeg har overvejet at høbe et digitalt kamera. Jeg er bestemt ikke
entusiast, men jeg vil gerne kunne tage billeder i en høj kvalitet
samtidig med at kameraet er i lommestørrelse.

1. er der et dækskjold foran linsen, når det ikke bruges ?

2. hvormeget RAM kan der max puttes i kameraet og mange billder kan det
tage i så fald ?

3. kan det lagre billeder i raw ?

4. kan det sættes i disk mode ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-09-04 12:47

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

Har du overvejet at bruge bare fem minutter her:
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_500/index.asp

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-09-04 13:54

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
>
> Har du overvejet at bruge bare fem minutter her:
> http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/
digital_ixus_500/index.asp

Nu har jeg brugt 5 minutter og jeg har stadigvæk ikke fået svar på
følgende:

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-09-04 14:07

Jesper Haaber Gylling wrote:

> 1. er der et dækskjold foran linsen, når det ikke bruges ?

Tja, det er jo det.

På de billeder af kameraet jeg har set, så ser det ikke ligefrem ud til,
at der afset plads til et sådan dækskjold.

> 2. hvormeget RAM kan der max puttes i kameraet og mange billder kan det
> tage i så fald ?

Så vidt jeg ved er der ingen grænser. Kun kortene.

Og til Ixus 500 skal du bruge CF-kort.
Om du kan bruge (læs: få nytte ud af) CFII-kortene ved jeg ikke

> 3. kan det lagre billeder i raw ?

Nope.

jf.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=76632

kun jpg og avi format

mvh

Carsten Riis

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-09-04 14:11

> 1. er der et dækskjold foran linsen, når det ikke bruges ?

Kig på billedet.

> 2. hvormeget RAM kan der max puttes i kameraet og mange billder kan det
> tage i så fald ?

Compact Flash Type I, så kan du selv regne lidt.

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s500.asp

> 4. kan det sættes i disk mode ?

Aner det ikke, men det plejer de.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 03-09-04 14:24

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:
> Nu har jeg brugt 5 minutter og jeg har stadigvæk ikke fået svar på
> følgende:

Hvad lavede du i de 5 min?

http://www.dpreview.com/news/0402/04020906canon3ucs.asp

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/s500.html

> 1. er der et dækskjold foran linsen, når det ikke bruges ?

Jeps

> 2. hvormeget RAM kan der max puttes i kameraet og mange billder kan det
> tage i så fald ?

"Supports cards over 2 GB" Og der kan være 11 billeder på et 32MB
kort... - men selvfølgelig vil det variere, så det er blot et overslag

> 3. kan det lagre billeder i raw ?

Nope

> 4. kan det sættes i disk mode ?

Du tænker på USB mass storage? Det ved jeg ikke (men jeg tror det),
men du kan jo bare bruge en kortlæser - så vil det virker...

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-09-04 16:12

<jesper@FJERNveloce.dk> wrote:

> [...]
>
> Du tænker på USB mass storage? Det ved jeg ikke (men jeg tror det),
> men du kan jo bare bruge en kortlæser - så vil det virker...

Tak. Det ser ud til at være et godt lille kompakt kamera - ærgerligt at
der ikke er FireWire i det.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-09-04 21:56

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Tak. Det ser ud til at være et godt lille kompakt kamera - ærgerligt at
> der ikke er FireWire i det.

Det er vist et typisk ønske fra en Mac-bruger...

Men bort set fra det, så vil jeg sige, at når dit ønske er et godt
lommekamera i den billige ende, så vil jeg anbefale, at du vælger et
Fuji FinPix, de har flere kompacte digicams, der i kvalitet og
pris er gode køb, og Fuji's farvegengivelse er i en klasse for sig selv.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Møller's

Dato : 04-09-04 08:29

Min mening er : Gør dig selv den ulejlighed at prøve et Pentax Optio S40
inden du beslutter dig. Det tager bedre billeder end Ixus500, det er et
mindre kamera, optager video i 30 fps, det koster kun 1900,-.

Ixus430 ville jeg vælge frem for Ixus500 hvis det var mig. 430'eren tager
bedre billeder end 500'eren.

Møller's

Fra : Allan Pedersen

Dato : 05-09-04 19:07

Jeg kan kun anbefale IXUS 500

Jeg har taget en del billeder med det, og det er stadig rigtigt fedt synes
jeg!

Det er let, til at have i lommen, har dækskjold osv.....

MVH Allan Pedersen

Fra : Allan Pedersen

Dato : 05-09-04 19:09

Glemte lige...det kan optage video i 640x480

Det er også en lækker detalje synes jeg, og det fungerer ret godt

/Allan Pedersen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-09-04 19:32

Allan Pedersen wrote:

> Glemte lige...det kan optage video i 640x480

Med 10 billeder pr. sekund. Det er ikke nok til at skabe en illusion af
levende billeder. Man skal ikke vælge Ixus 500, hvis man vil have
(relativt til at det er et digitalkamera) gode filmklip.

Jeg har selv valgt et Sony DCS-T1. Jeg synes at Ixus 500 tager bedre
billeder. T1 vinder til gengæld på hastighed, størrelse og filmklip.
Tre ting der for mig var udslagsgivende.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-09-04 21:49

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> billeder. T1 vinder til gengæld på hastighed, størrelse og filmklip.
> Tre ting der for mig var udslagsgivende.

Jeg skal udelukkende tage billeder. Det skal være gode billeder og
kameraer til at tage i lommen.

Tak for input.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-09-04 22:22

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jeg skal udelukkende tage billeder. Det skal være gode billeder og
> kameraer til at tage i lommen.

Ved at vælge et lommekamera har du sagt at du er villig til at gå på
kompromis med billedkvaliteten til fordel for størrelse. I min bog er
Ixus 500 for tyk til at tage i lommen, hvis du med lomme mener
bukselomme. Bevares, man kan godt proppe det derned (jeg har selv
kortvarigt rendt rundt med et Canon S20 i bukselommen), men det ser
ikke alt for smart ud.

Pentax Optio S40, som Møller's peger på, er tyndere. Sony DCS-T1 er
endnu tyndere og et kamera som Kyocera SL400R er helt nede på 15mm
tykkelse.

Fra : Allan Pedersen

Dato : 05-09-04 21:51

Du har ret i, at det kun er med 10 fps, dog har jeg stadig brugt det nogle
gange, og det kommer lidt an på, hvad man skal bruge det til

Når jeg køber et digi cam, er det ikke for at optage video, så havde jeg
købt noget der var bedre, men jeg synes det er meget fedt, at man samtidigt
kan bruge det til et mindre omfang af video også.

/Allan Pedersen