Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon ixus 500 eller sony cyper-shot dsc p~
Fra : Peter Hasselby

Dato : 31-08-04 18:24

Hvilket kamera skal man vælge canon ixus 500 eller sony cyper-shot DSC P100
evt. DSC 120. Canon er det dyreste, men får man det mere for pengene? Hvad
med fordele ulemper ved de 2 kameraer.

Fra : Lyrik

Dato : 01-09-04 09:00

"Peter Hasselby" <peterhasselby@midtfyn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
P100
> evt. DSC 120. Canon er det dyreste, men får man det mere for pengene? Hvad
++++++++++++++++++
Fotografisk er de meget ens. Canon er mindre og kan bedre glide ned i en
bukselomme.
Jeg regner med at Canonkameraet er metal ligesom IXUS II. Sonykameraet er
helt sikkert plastik.
Canon har "stitch-assist-mode". En genial ting som gør at man i kameraet kan
sætte billeder sammen til panoramaer. Og medfølgende software dertil.

Jeg skiftede selv mit P72 Sony ud med Ixus II. Fordelene var at skønt
filmmoden har lidt mindre billeder i sekundet så var den skarpere.
Kameraets mekaniske kvalitet er meget større på Canon, end på de
Sonykameraer som har høje numre.
Eksempelvis vil et nummer som P 100 indikere "billigt plastikhus" Mens et
nummer som P10 vil indikere mindre kamera og "luksus metalhus".

Hilsen
Jens

Fra : Søren Kristensen

Dato : 01-09-04 19:45

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eksempelvis vil et nummer som P 100 indikere "billigt plastikhus" Mens et
> nummer som P10 vil indikere mindre kamera og "luksus metalhus".

Det er meget godt at du skriver hvad du tror, men Sony's P100 er altså ikke
lavet med et "billigt plastichus".
Det med "stitch-assist-mode" er selvfølgelig meget rart, men der findes
mange softwareprogrammer som kan gøre samme arbejde endda med mange
billeder.
Hastigheden på P100 er meget hurtig især hvis du vælger at købe et
memorystick af typen "pro". Ulempen ved disse kort er dog at de er ret dyre,
det gælder i øvrigt alle memorystick.
Nogen mener at P100 ikke tager helt så skarpe billeder som man kunne
forvente, men sammenlignet med det Ixus 400 som jeg har prøvet synes jeg
ikke der er den store forskel.
I filmmode kan du med P100 og et "pro" kort optage film med 30 billeder i
sekundet. Tiden begrænses kun at ramkortets størrelse. LCD displayet synes
jeg er bedre i P100 når man står i sollys. Dette er dog også sammenlignet
med Ixus 400. Jeg kender ikke Ixus 500 men har hørt at der ikke er den store
forskel udover de 5MP.
Prøv begge to i en butik, så kan du selv se, hvad du er mest til.

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-04 07:43

"Søren Kristensen" <sjk-mail@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Det er meget godt at du skriver hvad du tror, men Sony's P100 er altså
ikke
> lavet med et "billigt plastichus".
Indikerer du at et Sony med højt nummer P100 er lavet med metalhus?

Hilsen
Jens