Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med www.directshopper.de
Fra : NikonPro.dk

Dato : 28-08-04 17:42

Er der nogle som kan fortælle om erfaringer med at købe her:

http://www.directshopper.de/

Bjarne

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-04 17:58

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> wrote in message

> Er der nogle som kan fortælle om erfaringer med at købe her:
>
> http://www.directshopper.de/

Nogen særlig grund til, at du spørger i dk.fritid.foto? Forbrugerspørgsmål
hører normalt til i dk.forbruger.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 18. august 2004)

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 18:06

On Sat, 28 Aug 2004 18:57:58 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> wrote in message

>Nogen særlig grund til, at du spørger i dk.fritid.foto? Forbrugerspørgsmål
>hører normalt til i dk.forbruger.

Det var da et underligt svar???

Hvorfor er dette spørgsmål anderledes end spørgsmål om erfaring med
Technik Direkt som forekommer så ofte?

MVH Tommy

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-04 18:12

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Det var da et underligt svar???

Synes du. Havde du da et bedre svar?

> Hvorfor er dette spørgsmål anderledes end spørgsmål om erfaring med
> Technik Direkt som forekommer så ofte?

Det er vel ikke anerledes. Har du set mig give udtryk for, at jeg fandt det
anerledes?

Har du overvejet, at vor ven Bjarne muligvis kunne få bedre rådgivning ved
at bruge den gruppe, der er beregnet til netop dén slags spørgsmål? Så du
noget fotorelevant i Bjarnes spørgsmål? Jeg så _intet_.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 18:24

On Sat, 28 Aug 2004 19:11:50 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>Synes du. Havde du da et bedre svar?

>Det er vel ikke anerledes. Har du set mig give udtryk for, at jeg fandt det

Nej men jeg har tilgengæld heller ikke set dig henvise andre der
spørger til f.eks. Technik Direkt til en anden gruppe.

Eksempelvis ser jeg dig ikke henvise til en anden gruppe i forbindelse
med dette indlæg

412b6e2d$0$208$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

som faktisk ikke har noget som helst med foto at gøre! I indlægget er
der intet nævnt om fotoudstyr så du burde skynde dig at henvise
personen af dette indlæg til en anden gruppe der omhandler brug af
kreditkort på internettet!

>Har du overvejet, at vor ven Bjarne muligvis kunne få bedre rådgivning ved
>at bruge den gruppe, der er beregnet til netop dén slags spørgsmål? Så du
>noget fotorelevant i Bjarnes spørgsmål? Jeg så _intet_.

Måske, men i modsærning til dig går jeg ud fra at når han spørger her
er det fordi han påtænker at købe fotoudstyr. Er det så svært at regne
det ud.

MVH Tommy

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-04 18:33

> Måske, men i modsærning til dig går jeg ud fra at når han spørger her
> er det fordi han påtænker at købe fotoudstyr. Er det så svært at regne
> det ud.

Det var det åbenbart for mig.

Nu har du foreløbig brugt to indlæg til at brokke dig over, at jeg var så
venlig at henvise Bjarne til den gruppe, hvor han havde størst sandsynlighed
for at få sit spørgsmål besvaret. Hvad har du bidraget med i denne
sammenhæng?

[fut: dk.admin.netikette]

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-04 18:46

On Sat, 28 Aug 2004 19:32:37 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>[fut: dk.admin.netikette]

Denne gruppe læser jeg ikke og har ingen planer om det.

Fra : NikonPro.dk

Dato : 28-08-04 18:06

Jens Bruun wrote:

> Nogen særlig grund til, at du spørger i dk.fritid.foto?
> Forbrugerspørgsmål hører normalt til i dk.forbruger.

Mon ikke det er fordi, jeg må ønsker at købe fotoudstyr der, men tilgiv mig
min dumhed overhovedet at skrive i gruppen. Jeg er mere end træt af alle
jer, som kun kan komme med spørgsmål som svar på spørgsmål eller lege
netbetjente.

OK, så fik I også mig til at forlade gruppen helt, på samme måde som andre
fik mig til at forlade markedsgruppen for foto.

--
FARVEL
Bjarne

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-04 18:09

> Mon ikke det er fordi, jeg må ønsker at købe fotoudstyr der,

Nå, der kan man sør'me bare se.

> men tilgiv mig
> min dumhed overhovedet at skrive i gruppen. Jeg er mere end træt af alle
> jer, som kun kan komme med spørgsmål som svar på spørgsmål eller lege
> netbetjente.

Så din anmodning om tilgivelse var bare fis i en hornlygte?

> OK, så fik I også mig til at forlade gruppen helt, på samme måde som andre
> fik mig til at forlade markedsgruppen for foto.

Tag en kiks...

> FARVEL

Farvel.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 28-08-04 19:59

Hvem har pisset på din sukkemad, den sidste tid?

/Johnny

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-08-04 23:18

> [...]
>
> Nå, der kan man sør'me bare se.

> Så din anmodning om tilgivelse var bare fis i en hornlygte?

Nu er du da vist mere uudholdelig end jeg gider at høre på, hvorfor
kommentere når manden nu vil købe fotoudstyr, du har ingen anelser om hvad
han har tænkt sig at købe.

/Simon

Fra : Karsten

Dato : 29-08-04 19:37

Hejsa!

Jeg har handlet kamera en enkelt gang med Directshopper og der var
ingen problemer. Fin og hurtig service!

Sikke en masse støj I ellers får lavet i gruppen! Svar dog på
spørgsmålet eller lad helt være med at skrive noget. Alt det andet er
bare støj der gør det håbløst at søge på relevante svar til de enkelte
spørgsmål (hvad de end måtte være).

Mvh

Karsten

Fra : Troels Jensen

Dato : 30-08-04 10:58

Karsten wrote in dk.fritid.foto:
> Hejsa!
>
> Jeg har handlet kamera en enkelt gang med Directshopper og der var
> ingen problemer. Fin og hurtig service!

Jeg har også handlet med dem éen gang, og det var en fornøjelse. Eneste
minus var, at jeg ikke kunne betale med VISA. Det krævede en
bankoverførsel, og jeg kom til at betale 170 kroner i gebyr.

Så husk at undersøge, hvor meget jeres bank tager for det - hvis det er
så dyrt, så kan det jo bedre betale sig at bruge et firma, der tager
VISA...

/Troels

--

http://www.troelsweb.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-08-04 13:30

"Troels Jensen"

[...]

Jeg har lige lavet en bank overførelse (EU) og var overrasket
over at de kun skulle have 35 kroner, prisen var så lav fordi
modtageren havde nogle forskellige koder, "swift" og et eller
andet tror jeg det hed - Men jeg har ikke sat mig ind hvad
det er, så det er nok værd lige at spørge.. -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-08-04 17:29

-max- wrote:

> [...]
> andet tror jeg det hed - Men jeg har ikke sat mig ind hvad
> det er, så det er nok værd lige at spørge.. -max-

Det hedder en IBAN-overførsel og må iflg. en forordring fra EU ikke koste
mere end en almindelig indenlands overførsel fra bank til bank - hvilket
mange banker ser stort på. Det bedste er, hvis man benytter en eller anden
form for homebanking, der tillader en selv at foretage overførslen. Det er
vistnok normalt at det koster en 10-20 kr.

vh
Jan

Fra : Troels Jensen

Dato : 30-08-04 17:48

Jan Bøgh wrote in dk.fritid.foto:

> [...]
> form for homebanking, der tillader en selv at foretage overførslen. Det er
> vistnok normalt at det koster en 10-20 kr.

I min netbank skulle jeg vælge, om Directshoppers bank eller min egen
bank skulle behandle/betale (jeg kan ikke lige huske, hvad der stod)
overførslen. Directshoppers hjemmeside fortalte mig, at jeg skulle sætte
et flueben ved min egen bank.

Jeg brugte både SWIFT- og IBAN-nummer, og alt forløb planmæssigt -
næsten...

Fluebenet ved min egen bank resulterede i det fornævnte høje gebyr. Min
bank (Arbejdernes Landsbank) forklarede, at jeg skulle have valgt den
tyske bank. Det klagede jeg min nød over, for der står ingen vejledning
i netbanken.

Er det mon derfor, arbejdere aldrig kravler op af samfundets store
stige... ?

/Troels

--

http://www.troelsweb.dk