Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så stikker jeg også næsen frem - kritik øn~
Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-08-04 15:19

Jeg har nu opretter mig som bruger på fotokritik.dk Der er endnu kun to
billeder men især det ene er jeg glad for. Det er her:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=94054

Peter

Fra : Anders F

Dato : 28-08-04 17:24

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message
> Jeg har nu opretter mig som bruger på fotokritik.dk Der er endnu kun to
> billeder men især det ene er jeg glad for. Det er her:
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=94054

Det er da også nydeligt =)
Jeg tror dog jeg ville skære kvisten nederst i billedet væk - den fanger
øjet... Og så måske lidt af ventre side - bara for at få dyret væk fra
midten

Mvh.
Anders

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-08-04 17:50

"Peter Rongsted"
> Jeg har nu opretter mig som bruger på fotokritik.dk Der er endnu kun to
> billeder men især det ene er jeg glad for. Det er her:
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=94054
>
> Peter

Det er en fin Hejre i modlys, den står godt og detaljeret
mod vandet, som også har en flot farve. Græsset er lidt
udvasket, det kan du gøre mørkere i PS - Flot..!
Med lidt tålmodighed kynne du måske fange den med en
fisk i næbbet og vanddråber i luften, i den belysning ville
det se vildt flot ud.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-08-04 18:06

> Jeg har nu opretter mig som bruger på fotokritik.dk Der er endnu kun to
> billeder men især det ene er jeg glad for. Det er her:
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=94054

Den er flot i det lys. Måske skulle billedet beskæres lidt bund og højre
side. Hvor faldt du over den?

Mvh, Hans

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-08-04 20:14

Peter Rongsted wrote:

> Jeg har nu opretter mig som bruger på fotokritik.dk Der er endnu kun to
> billeder men især det ene er jeg glad for. Det er her:
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=94054

Jeg ka' se du allerede har fået posetiv kritik, så derfor kan du nok
også tåle at få lidt negativ kritik.

Jeg synes ikke billedet holdet holder hele vejen, for det klippede
plænegræs afslører, at billedet ikke er lavet i naturen, men derimod
i en park eller i et anlæg...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Brizz

Dato : 28-08-04 20:45

> Jeg synes ikke billedet holdet holder hele vejen, for det klippede
> plænegræs afslører, at billedet ikke er lavet i naturen, men derimod
> i en park eller i et anlæg...!

Gør det da noget? det vigtigste i dette motiv er da fuglen som sidder/står
der.
en bil på en græsplæne kan da også se flot ud selvom den hører til på vejen

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-08-04 20:52

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Jeg synes ikke billedet holdet holder hele vejen, for det klippede
>plænegræs afslører, at billedet ikke er lavet i naturen, men derimod
>i en park eller i et anlæg...!

Jo, men er det en fejl ved billedet?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-08-04 21:25

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Jo, men er det en fejl ved billedet?

Nej, men det er ikke knivskarpt ved øjet, det er et kvalitetskrav, jeg ikke
mener man kan se bort fra.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-08-04 22:04

Peter Loumann wrote:

> Jo, men er det en fejl ved billedet?

Jeg vil ikke kalde det en fejl, men snarre en mangel på autencitet,
for det reducerer godt nok oplevelsen, når man ser billeder af
"vilde" dyr, som er fotograferet i zoologisk haver, og halvtamme
hejrer fra Københavnske parker.

Det er li'som når folks præsenterer billeder af eksotiske
sommerfugle, det er bare ærgeligt, at de er taget i Randers
Regnskov, og at sommerfuglene sidder og suger nektar fra nogle
plastik-dimser.

Og det ville iøvrigt svare til, at du lavede arkitekturfotos i
Legoland...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : emj

Dato : 29-08-04 08:22

On Sat, 28 Aug 2004 23:04:13 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>for det reducerer godt nok oplevelsen, når man ser billeder af
>"vilde" dyr, som er fotograferet i zoologisk haver, og halvtamme

Hejrer kan man da se overalt. De kommer, hvor der er fisk, enten
græsset er slået eller ej.
Jeg synes det er et dejligt billede, som jeg gerne ville have taget.
Placeringen i billedet er også perfekt.
Hilsen emj

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-08-04 20:58

emj wrote:

> Hejrer kan man da se overalt. De kommer, hvor der er fisk, enten
> græsset er slået eller ej.

Jeg har jo ikke sagt at billedet er dårligt, jeg har kun bemærket,
at det kapper noget af oplevelsen, at hejren ikke er fotograferet
ude i naturen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HKJ

Dato : 29-08-04 08:35

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> [...]
> for det reducerer godt nok oplevelsen, når man ser billeder af
> "vilde" dyr, som er fotograferet i zoologisk haver, og halvtamme

Det er vil i samme katagori som letpåklædte dame i gamle fabriksbygninger.

Men faktisk er mange zoo billeder lavet så du kun kan se dyret + naturen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-04 00:01

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

> Jo, men er det en fejl ved billedet?

Det kommer vel an på om billedet bliver bedømt mht. teknik, eller som
helhed, jeg vælger altid at bedømme billedet som helhed m.m. andet er
anført. Derfor skal omgivelserne på et natur / dyrebillede være i tråd
med hovedmotivet .... derfor kan jeg heller ikke se fidusen i at tage
billeder i Zoo f.eks ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.