Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Q: Canon PowerShot S1 IS
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 26-08-04 21:09

Der er 3 ting der bekymre mig ved evt at skulle købe et Canon PowerShot S1
IS...

Der er ikke en rød lampe til at oplyse mørke arealer, og det vil give
problemmer med autofokus når der tages billeder i mørke ???

Og så er der ikke 5 eller 9 punkts autofokus men kun et enkelt ???

Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget 30 sek. video i 640 X 480
opløsning fylder når der er 30 fps ???

---
MBJ

Fra : Peter Schroeder

Dato : 27-08-04 11:11

"Morten Bo Jensen" skrev...
> Der er ikke en rød lampe til at oplyse mørke arealer, og det vil give
> problemmer med autofokus når der tages billeder i mørke ???

Det kan være et problem ved fuld tele. Ved moderat
vidvinkel vil skarphedsdybden sørge for et skarpt
billede fra ca. 1 meter til uendelig.

> Og så er der ikke 5 eller 9 punkts autofokus men kun et enkelt ???

Det er et luksusproblem så længe fokus kan fastlåses.
Det tager længere tid at skifte fokuspunkt end at flytte
kameraet med fastlåst fokus. Undtagelsen er naturligvis
ved påtagelser på stativ.

> Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget 30 sek. video i 640 X 480
> opløsning fylder når der er 30 fps ???

Ungefär 40MB.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-08-04 14:53

Har købt kamera´et nu
Er vi nødt til at købe et CF Pro kort for at ha hastighed nok til de fine
filmsekvenser ???
Synes ikke rigitg mit gamle kort kan følge med ???