Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dimage Z3 ?
Fra : Pablo

Dato : 24-08-04 07:30

Ris/ros til et Konica Minolta Dimage Z3 modtages...
Har planer om at anskaffe et eksemplar !

Pablo

Fra : Lars Rudbeck

Dato : 24-08-04 09:12

Pablo <1@1.se> skrev:
>Ris/ros til et Konica Minolta Dimage Z3 modtages...
>Har planer om at anskaffe et eksemplar !
>
>Pablo

Jeg havde også planer om at anskaffe et Dimage Z3, men efter at
have set hvad Panasonic Lumix FZ10 kan gøre, venter jeg til at
dets storebror FZ20 rammer Europa ca. midt september. Prisen er
sandsynligvis noget højere for FZ20 end Dimage Z3, men jeg tror
det vil være det værd. De har begge et Anti-Shake system, 12X
optisk zoom, men Leica linserne i Panasonic Lumix giver (set for
mine øjne) et meget bedre billede. De testfotos jeg har set af
Dimage Z3 er plaget af en del støj, allerede ved ISO 100. Ydermere
har FZ20 5MP, mens Dimage Z3 må "nøjes" med 4MP. Ikke den store
forskel, men kan være den afgørende faktor når man skal croppe
sine billeder. Nu skal jeg slet ikke gøre mig klog på blændevidde
og dybdeskarphed, men i denne katagori synes det gamle FZ10 at
være bedre end Dimage serien (har jeg ladet mig fortælle). Jeg
tror ikke det nye FZ20 vil blive dårligere. Prisen på FZ10 vil
sandsynligvis styrtdykke når FZ20 kommer, og direkte sammenlignet
krone for krone vil et ældre FZ10 være bedre end et nyt Dimage Z3.

Ingen af de store photo-sites har endnu testet Dimage Z3, så hvis
jeg var dig, ville jeg vente og se hvad de professionelle har at
sige om Z3, og ikke lytte til en begynder som mig :)

Fra : Møller's

Dato : 24-08-04 10:44

Spørg ham her til råds www.jakobdam.dk Han ved hvad der er værd at vide om
stort set alle kameraer.
Direkte link til forum hvor du også kan finde oplysninger om Z3
http://www.jakobdam.dk/forum/viewforum.php?f=9

Møller's

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-08-04 11:22

"Pablo" <1@1.se> skrev i en meddelelse
> Ris/ros til et Konica Minolta Dimage Z3 modtages...
> Har planer om at anskaffe et eksemplar !
>
> Pablo

Hej Pablo

Har ganske vist kun set Z1 i anvendelse, og af en totalt nybegynder, men
resultatet så ganske fornuftigt ud. Så hvis de bliver bedre opad, så vil
jeg ikke være bange for at anbefale det.
Har selv kun gode erfaringer med Minolta, både analogt og digitalt. Har et
gammelt XD-7, og Dimage 7i... Og er vældigt tilfreds med begge.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pablo

Dato : 24-08-04 11:37

"Pablo" <1@1.se> wrote in message
> Ris/ros til et Konica Minolta Dimage Z3 modtages...
> Har planer om at anskaffe et eksemplar !
>
> Pablo

Tak for Jeres tilbagemeldinger !
Skal afprøve en Z3 i dag - så må vi se.....

Findes der overhovedet ingen test på nettet af Z3 ?
Hvornår kom den på markedet ?

Pablo

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 24-08-04 11:56

On Tue, 24 Aug 2004 12:37:26 +0200, "Pablo" <1@1.se> wrote:

>Tak for Jeres tilbagemeldinger !
>Skal afprøve en Z3 i dag - så må vi se.....
>
>Findes der overhovedet ingen test på nettet af Z3 ?
>Hvornår kom den på markedet ?

Her er en privat test: http://www.silverforsa.com/z3/index.htm

KS

Fra : Lars Rudbeck

Dato : 24-08-04 11:58

Pablo <1@1.se> skrev:

>Findes der overhovedet ingen test på nettet af Z3 ?
>Hvornår kom den på markedet ?
>
>Pablo

Den blev lanceret i første uge af august 2004.

Der findes en svensk amatør-fotograf, der har en lille test:
http://www.microsaft.com/z3/

Desuden en Engelsk/Arabisk? mini-test her:
http://photohobby.net/webboard/show.php?Category=alldata&No=1171

Fra : Jan Otto Ruud

Dato : 24-08-04 22:25

Det finnes også en liten test på http://www.cyberphoto.se/