Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixux 430/500
Fra : Cantona

Dato : 18-08-04 22:06

Med fare for endnu engang at få nogle over nakken vover jeg alligevel at
spørge i dette forum.

Er der nogen der har erfaringer med Canon Ixux 430 eller 500, som de vil
dele med mig ?

Er der derud over nogen der kan kommer med gode links til sider hvor jeg kan
købe det billigt og sikkert - danske som udenlandsk.

Kan ikke lige finde nogen tidligere tråd vedr. dette.

Mvh

Kim

Fra : *trads*

Dato : 18-08-04 22:11

http://foto.listings.ebay.de/4-1-bis-5-Mio-Pixel_Canon_W0QQfromZR4QQsacategoryZ3335QQsocmdZListingItemList

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 18-08-04 23:22

> [...]
kan
> købe det billigt og sikkert - danske som udenlandsk.

Har et IXUS 400 (identisk med 430 bortset fra en knap) og et IXUS 500. Min
erfaring er at de er ganske udemærkede kompaktkameraer med hvad det normalt
indebærer af negative sider (ikke særlig meget glas til at suge lys ind med,
samt en forholdsvis svag blitz der sidder tæt på objektivet). Sammenlignet
med hvad jeg ellers har haft mellem fingrerne af kompaktkamera synes jeg
IXUS 500 er et ganske fornuftigt kamera. Find danske priser på
www.edbpriser.dk

Fra : Dennis Meng

Dato : 19-08-04 08:33

> Med fare for endnu engang at få nogle over nakken vover jeg alligevel at
> spørge i dette forum.
>
> Er der nogen der har erfaringer med Canon Ixux 430 eller 500, som de vil
> dele med mig ?

Mener DPreview eller Megapixel har testet begge kameraer, og de vurderer 4xx
serien som værende lidt bedre i billede kvalitet, kontra 500 serien. Kan
ikke lige huske årsagen, men det var noget med at selvom der kom flere mpix
på, så blev det ikke bedre, tværtimod var det en anelse dårligere i
billedekvaliteten.

Jeg har selv et 400 og er utroligt glad for det!!

/Dennis

Fra : Gert Medom

Dato : 19-08-04 13:17

Hej!

Det er ikke ret længe siden, at www.akamera.dk har testet ixus 500, og den
fik en god bedømmelse (Så hudt jeg visker......).

Hilsen Gert