Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mit nye legetøj
Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 18:22

Jeg har begået en flok talentløse knipserier med mit nye legetøj; en
100-400mm zoom. Se de første spæde forsøg med dyret på min hjemmeside og
kommentér gerne.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 18. august 2004)

Fra : fam. Ager

Dato : 18-08-04 18:44

hej

jeg syntes de er fine dine billeder,men jeg er også meget amatør...
er det dine hunde og dit foto der er i det nyeste nummer af hunden??
torben ager

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 19:17

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> jeg syntes de er fine dine billeder,men jeg er også meget amatør...
> er det dine hunde og dit foto der er i det nyeste nummer af hunden??

Jepper.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-08-04 18:54

"Jens Bruun"
> Jeg har begået en flok talentløse knipserier med mit nye legetøj; en
> 100-400mm zoom. Se de første spæde forsøg med dyret på min hjemmeside og
> [...]

Tillykke med legetøjet - den laver flotte billeder, det ville være
interessant for nogen af os hvis du kunne gemme exif info sammen
med billederne. Hvordan er den at arbejde med AF, IS etc.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 19:30

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Tillykke med legetøjet - den laver flotte billeder, det ville være
> interessant for nogen af os hvis du kunne gemme exif info sammen
> med billederne.

Det fylder jo alt sammen, og jeg prøver at begrænse filstørrelsen.
Billederne er taget med ISO 400, f/5.6-6.3 og en lukketid på 1/250-1/800
sek. Hvis du vil have EXIF-data på konkrete billeder, så sig til.

> Hvordan er den at arbejde med AF, IS etc.

AF er OK og ganske hurtig, når der er lys nok. Jeg skal lige vænne mig til
IS, da jeg aldrig har arbejdet med det før. Det er en sjov fornemmelse: Når
jeg fokuserer, kan jeg tydeligt se, høre og mærke, når IS aktiveres. Jeg kan
tydeligt se i søgeren, når IS er aktiv. Jeg har også købt en 1.4x TC, så jeg
må jo snart en tur i Zoo og prøve det hele lidt af.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-08-04 19:51

"Jens Bruun"
> [...]
> Billederne er taget med ISO 400, f/5.6-6.3 og en lukketid på 1/250-1/800
> sek. Hvis du vil have EXIF-data på konkrete billeder, så sig til.

Det har jeg ikke tænkt på, men det kan da ikke være mere end et par
eller tre kb for de par eller ti liniers text..?

> [...]
> tydeligt se i søgeren, når IS er aktiv. Jeg har også købt en 1.4x TC, så jeg
> må jo snart en tur i Zoo og prøve det hele lidt af.

Ja - med 1,4x extender kommer du pænt tæt på, den skulle efter sigende
miste noget skarphed og kontrast, så prøv med og uden - Hende her er vild
med det objektiv og har lavet utrolige billeder, men er ikke glad for extender.
http://www.photosig.com/go/users/userphotos?id=133366
-max-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-08-04 20:18

KLIP
> [...]
jeg
> må jo snart en tur i Zoo og prøve det hele lidt af.

+++++++++++++++++

Hej Jens.

Undskyld jeg blander mig, men hvad er IS for noget?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 20:29

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Undskyld jeg blander mig,

Ja, hvad bilder du dig egentlig ind?

> men hvad er IS for noget?

Image Stabilization. Billedstabilisering. Mekanik i objektivet der gør, at
billedet stabiliseres og ikke bliver rystet.

Fra : C.Stensgaard

Dato : 18-08-04 20:58

Du får da godt nok investeret i noget lækkert grej

Er du sikker på at ungerne ikke trænger til nye sko

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 21:02

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> wrote in message

> Du får da godt nok investeret i noget lækkert grej

Det gør du da vist også

> Er du sikker på at ungerne ikke trænger til nye sko

Næ, men til gengæld har de en glad far.

Fra : C.Stensgaard

Dato : 18-08-04 21:06

Ja det er skønt at snyde skattefar

Det er da blevet til lidt på det seneste, og jeg kan ikke vente til at få
min 1D mrkII

Sendte dig en mail i går - med lidt spørgsmål om den ...... kan jeg få dig
til at se på den - "Please... with sugar on top" (Citat : Pulp Fiction)

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 21:22

> Det er da blevet til lidt på det seneste, og jeg kan ikke vente til at få
> min 1D mrkII

Det kan jeg godt følge dig i.

> Sendte dig en mail i går - med lidt spørgsmål om den ...... kan jeg få dig
> til at se på den - "Please... with sugar on top" (Citat : Pulp Fiction)

Jeg har mailet dig.

Fra : C.Stensgaard

Dato : 18-08-04 21:45

Intet modtaget andet end din allerførste mail hvor du fortalte lidt om
kameraet (eller rettere en del)

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-08-04 08:29

> Intet modtaget andet end din allerførste mail hvor du fortalte lidt om
> kameraet (eller rettere en del)

Den bouncede, fordi din "reply-to:" ikke virker, uden at man skal ændre den
manuelt. Normalt kontrollerer jeg ikke returadressen, når jeg svarer på
emails. Jeg trykker blot på "Besvar" og forventer, at afsenderen har
inkluderet en korrekt modtageadresse.

Fra : C.Stensgaard

Dato : 18-08-04 20:58

Typisk anvendt i lidt størrere eller tunge objektiver som det er en fordel
at kunne håndholde, eller hvor man under ekstreme lysforhold vil få mekanisk
hjælp af en gyro i objektivet. Billederne bliver klart skarpere og vi har
dem i dag i meget dyre objektiver, men jeg tror at teknologien langsomt
vinder indpas - lidt ligesom i formel 1 hvor vi 10 år senere ser en dims
eller en teknologi adapteret direkte fra det ypperste i motorsporten.

Forklaringen er selvfølgelig ikke så teknisk velfunderet, men søg på Canon
IS objectives på google og du vil finde en masse. Nikon er også begyndt at
lave dem, men der hedder de noget andet end IS.

--

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4123ab71$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-08-04 22:32

> Undskyld jeg blander mig, men hvad er IS for noget?

Image Stabilization er meget effektivt. Jeg har det på mit Canon 300mm
objektiv.

Her er et skud taget håndholdt på 1/8 sek. (300mm!)

http://www.pbase.com/image/32610562/original

og det her, som blev taget ved en fejltagelse

http://www.pbase.com/image/32611282/original

men som der kom en fin effekt ud af, synes jeg. Billedet er taget med
panning og med IS mode 2 og AI Servo mode på 10D.

Mvh, Hans

Fra : C.Stensgaard

Dato : 18-08-04 22:41

Hold da op - de er sgda flotte Hans

Thumbs up

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-08-04 23:03

"Hans Kruse"

> [...]
>
> men som der kom en fin effekt ud af, synes jeg. Billedet er taget med
> panning og med IS mode 2 og AI Servo mode på 10D.

Flot portfolio..!! -max-

Fra : NB

Dato : 18-08-04 18:55

> Jeg har begået en flok talentløse knipserier med mit nye legetøj; en
> 100-400mm zoom. Se de første spæde forsøg med dyret på min hjemmeside og
> kommentér gerne.

Tak for kikket på din "personlige foto-diare" og til lykke med den lille
nye. Det er (for mig) vanskelig at se, hvad der er taget med din
nyinvestering, men måske har jeg ikke haft tålmodighed nok / manglet et
direkte link. Synd at der kun er tale om så små filer - så er det jo noget
vanskeligt at bedømme, hvad objektivet kan (hvad har du måttet bøde ?).

Generelt fremstår dine fotos som almindelige familiefotos, og det er jo helt
OK, og dækker de flestes behov. Der er meget med på dine fotos, måske var
det en (god) idé at gå tættere på, og fravælge alt det ligegyldige.

ab

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 19:20

"NB" <nanna.ireneFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> [...]
> nye. Det er (for mig) vanskelig at se, hvad der er taget med din
> nyinvestering, men måske har jeg ikke haft tålmodighed nok / manglet et

Alle dagens billeder er taget med mit nye objektiv.

> Synd at der kun er tale om så små filer - så er det jo noget
> vanskeligt at bedømme, hvad objektivet kan (hvad har du måttet bøde ?).

Rigeligt. Det er hjemkøbt af en kollega, der var en tur i USA, så lidt er
der sparet. Den er købt i en detailbutik i Seattle som var noget dyrere end
de store internet-shops derovre, men never mind.

Det kan du have ret i.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 19:36

"NB" <nanna.ireneFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> Synd at der kun er tale om så små filer - så er det jo noget
> vanskeligt at bedømme, hvad objektivet kan

Du kan se billederne i lidt større format ved at klikke på dem. Jeg gemmer
dem i maksimalt 1024x768 pixels via PS's "Gem til Web" og indeksbillederne
bliver automatisk genereret med en bredde på 500 pixels, så ofte er der stor
forskel. De autogenererede indeksbilleder er langt fra i tip-top kvalitet.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-08-04 21:36

Jens Bruun wrote:

> Jeg har begået en flok talentløse knipserier med mit nye legetøj; en
> 100-400mm zoom. Se de første spæde forsøg med dyret på min hjemmeside og
> kommentér gerne.

Ok, og nu har vi så konstateret, at dit nye legetøj virker, og så
venter vi bare pænt på, at du begynder at nogle lave se-værdige
billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : C.Stensgaard

Dato : 18-08-04 21:43

he he he....

Nu har du haft dit Cassio i 4-5 år Ebbesen, og du har stadig ikke fundet ud
af det aldrig har fungeret - 99 % D.O.A

Fra : O. Hansen

Dato : 19-08-04 07:16

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> [...]

[...klip]
> Ok, og nu har vi så konstateret, at dit nye legetøj virker, og så
> venter vi bare pænt på, at du begynder at nogle lave se-værdige
> billeder...
[klip...]

Jeg synes, du burde skamme dig med sådan en nedladende udtalelse. Det er
ikke værdigt!
/Ove

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-08-04 11:17

> Jeg har begået en flok talentløse knipserier med mit nye legetøj; en
> 100-400mm zoom. Se de første spæde forsøg med dyret på min hjemmeside og
> kommentér gerne.

Dejlige billeder, Kan du specificere hvad det er for et objektiv, jeg leder
nemlig lidt efter noget der kunne erstatte min 70-210 mm og mit 400 mm.

Mvh
Simon

Fra : C.Stensgaard

Dato : 19-08-04 11:20

Uffff - det er vist Canon´s helt store 100-400 med IS

En god erstatning for begge dine skulle man mene....

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-08-04 11:30

> Uffff - det er vist Canon´s helt store 100-400 med IS
>
> En god erstatning for begge dine skulle man mene....

Ja puha det er jo en pebret sag. Men nu er det Nikon jeg har og har faktisk
haft kig på et sigma 100-400. Men der går nok lige lidt tid inden der kommer
nye objektiver på budgettet, det er snyd at alle de sjove ting skal koste så
meget.

Mvh
Simon

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-08-04 11:30

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message

> Dejlige billeder, Kan du specificere hvad det er for et objektiv, jeg
leder
> nemlig lidt efter noget der kunne erstatte min 70-210 mm og mit 400 mm.

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM. Jeg havde en 70-200mm i et par uger og
fandt ud af, at jeg skulle have lidt mere zoom. Jeg har også købt Canons
1.4x TC, så med den på får jeg en effektiv brændvidde op til 560mm, så nu
skal der teles, skal der.

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-08-04 13:01

> [...]
> 1.4x TC, så med den på får jeg en effektiv brændvidde op til 560mm, så nu

Jeg havde også dette objektiv under overvejelse, men jeg havde allerede købt
70-200mm f/4, som er ret handy, let (700g) og meget god optik (men dog uden
IS). Det blev også klart at jeg manglede noget længere rækkevidde, så jeg så
mig omkring og endte op med en 300mm prime med IS, da jeg ellers ville miste
AF med 10D og 1.4x TC. Jeg så også
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/canon_lenses.shtml, hvor
Michael Reichmann kun er delvist begejstret. Men ingen tvivl om at hvis jeg
skulle genoverveje i dag ville jeg være noget fristet af 100-400mm
objektivet. Der er mange fine billeder f.eks. på pbase, der viser at det er
et meget fint valg. Desværre er den over f/4, som effektivt udelukker AF med
min 10D og 1.4x TC. Desværre ser jeg ikke noget, der kan købes for rimelige
penge, hvis man vil udover de 420mm, som jeg har idag med mit 300mm objektiv
og 10D!

Mvh, Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-08-04 13:43

> [...]
købt
> 70-200mm f/4, som er ret handy, let (700g) og meget god optik (men dog

Jeg kunne godt finde på at købe den igen, når jeg får råd. Netop den ringe
størrelse og vægt, sammenholdt med den fabelagtige optiske kvalitet, gør den
svær at undvære.

> Jeg så også
> http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/canon_lenses.shtml, hvor
> Michael Reichmann kun er delvist begejstret.

Ja, mange er lunkne, mange er glade for objektivet. Til mit behov er det
garanteret perfekt. Der er ikke rigtigt noget alternativ, hvis man gerne vil
have L-optik i 400mm-klassen med IS og ikke lige har vundet i Lotto

> Desværre er den over f/4, som effektivt udelukker AF med
> min 10D og 1.4x TC.

Jeg er så priviligeret, at jeg stadig har AF ved f/8, så jeg kan fint bruge
en 1.4x TC sammen med omtalte objektiv