Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmfremkaldelse - med digital kopi... hvo~
Fra : Claus

Dato : 17-08-04 00:34

Hej,

Jeg skal have fremkaldt en film (fra et engangs-undervandskamera) og have en
digital version af billederne på en CD også.

Er der nogen her, der har gode erfaringer med digitale 'fremkaldelser' af en
almindelig film, og som kan gi' mig et godt råd angående, hvor jeg bør gå
hen med kameraet?

--
Claus
http://www.pengeskabet.dk

Fra : KR

Dato : 17-08-04 08:32

"Claus" skrev:
> [...]
> almindelig film, og som kan gi' mig et godt råd angående, hvor jeg bør gå

Vi har selv fået fremkaldt billederne fra et engangsundervandskamera
i Bilka og bestilt både papirbillleder og en cd-skive med billederne.
Hvis dine billeder ellers er gode, så bliver de også gode på cd'en.
(Kvaliteten af billederne fra det engangsundervandskamera vi havde
med i år var IKKE god, så vores billeder er ikke noget værd, hverken
på papiret eller på cd'en.)
--
Mvh. KR

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-08-04 09:52

"KR" <nospam@invalid.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Kvaliteten af billederne fra det engangsundervandskamera vi havde
> med i år var IKKE god, så vores billeder er ikke noget værd, hverken
Det er så hos CeWe-Color Danmark i Skødstrup. Et af de 2 tilbageværende
danske fotolaboratorier.
CeWe-Color er dog på tyske hænder - Hed tidligere S-foto.

Jeg tror, at Bilka er et glimrende valg. Bilka er billigt, og CeWe- Color er
et stort professionelt laboratorie.
Andre steder, der indleverer til samme laboratorie, er Føtex , Superbest og
Japan Foto.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-04 10:26

Frodo Nifinger wrote:
> Jeg tror, at Bilka er et glimrende valg. Bilka er billigt, og CeWe- Color er
> et stort professionelt laboratorie.

Er der evt. nogle der har mod på at fremvise et par skud der er
taget med almindelig 135-film og leveret på en cdrom af Bilka, eller
en af de andre.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 17-08-04 14:22

On 17 Aug 2004 09:26:26 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Er der evt. nogle der har mod på at fremvise et par skud der er
> taget med almindelig 135-film og leveret på en cdrom af Bilka, eller
> en af de andre.

Har fundet et par stykker frem, som er direkte fra Cewe CD'en,
(fra 3 forskellige film) levet gennem Japan Photo:

http://www.goth.dk/shj/imm010.jpg
http://www.goth.dk/shj/imm024.jpg
http://www.goth.dk/shj/007_05.jpg

Kvaliteten er generelt ok, men max. opløsningen på CD'en er blot
1536x1024, ca. 1,6 mpix.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-04 14:38

Stig H. Jacobsen wrote:
> Kvaliteten er generelt ok, men max. opløsningen på CD'en er blot
> 1536x1024, ca. 1,6 mpix.

Jowh :) det er da ikke så ringe endda...

Pt. er jeg igang med at fyre en 12krs KodakColor 200 af på det gamle
Praktica-kamera jeg har fået fingrene i, bare for at se om det nu
virker som det skal (det lyder/ser sådan ud, men man ved jo aldrig
om der slipper lidt lys ind et eller andet sted)

Jeg tror nu blot jeg vil scanne billederne på min billige scanner,
efter de er fremkaldt..

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : NIL

Dato : 17-08-04 16:26

> [...]
> http://www.goth.dk/shj/imm024.jpg
> http://www.goth.dk/shj/007_05.jpg
>
> Kvaliteten er generelt ok, men max. opløsningen på CD'en er blot

Hej Stig...

Kan du huske hvad du gav for fremkaldelse + CD?

Med venlig hilsen
NIL

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 17-08-04 17:54

On Tue, 17 Aug 2004 17:26:27 +0200, NIL wrote:

[Cewe @ Japan]
> Kan du huske hvad du gav for fremkaldelse + CD?

Ml. 25 og 50 kr. for fremkaldelse/print, + max. 25 kr. for CD'en.

Priserne svinger en del - f.eks. har de i øjeblikket tilbud på 24
billeders fremkaldelse for 29 kr. iflg. www.japanphoto.dk.

Fra : Claus

Dato : 17-08-04 19:25

> [...]
en
> almindelig film, og som kan gi' mig et godt råd angående, hvor jeg bør gå

Tak for alle svarene - jeg tror, at jeg forsøger mig hos Japan Photo!
--
Claus
http://www.pengeskabet.dk