Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvad skal jeg købe til konens fødselsdag -~
Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 16-08-04 22:59

Puha, det er en jungle når man ikke har en pind forstand på det, så jeg
håber på at i kan give mig et par gode råd

Vores Olympus Camedia C-860L er slidt op (og teknisk forældet), og skal
udskiftes. Det er den bedre halvdel der har brugt det, så jeg tænker på at
give hende et nyt i fødselsdagsgave.En grov specifikation af kravene ser ud
som følger i prioriteret rækkefølge.

Pris: ikke meget over 3.000 kr - helst under (EDBpriser.dk)
Billedkvalitet (ude og inde) i toppen af klassen.
Opløsning: min. 4MP
Optisk zoom: min. x3
Digital zoom: komplet ligegyldig
God hastighed til første billed og efterfølgende billeder
Kompakt og handy (uden nødvendigvis at være ultra kompakt!)
Mekanisk robust og ikke noget blød plastik (som det gamle Olympus)
Memory moduler: SD/MMC (ikke et absolut og hårdt krav)

Jeg var først faldet for Pentax Optio S4/S4I og Optio S40 (grundet Pentax
optik og størrelse), men efter at have læst anmeldelser, falder de igennem
på billedernes kvalitet (det har jeg læst - men derfor behøver det jo ikke
være sådan). Da Pentax og Casio bytter optik for elektronik, er jeg også
lunken vedr. Casio. Jeg har ikke travlet alt igennem på kryds og tværs, da
det vil tage uger, så jeg håber på jeres hjælp. Vil et Panasonic DMC-LC70
være et godt bud (Leica optik skulle vist heller ikke være det ringeste, så
vidt jeg husker)?

Sony Cyber-shot DSC-P73 ser også godt ud, men det skal udmærke sig, da jeg
helst vil have et til SD-kort.

Har i bedre bud på hvad der kan opfylde mine ønsker?

På forhånd tak.

Mvh Steen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-08-04 00:51

<------------------>
> Sony Cyber-shot DSC-P73 ser også godt ud, men det skal udmærke sig, da jeg
> helst vil have et til SD-kort.
<------------------>
Sony er et udmærket valg dog ikke denne...
hvorfor ikke et Sony Cyber-shot DSC-P93
koster jo kun nogen få kr. mere.. kæmpe fordel ved dette
kamera er det bruger ganske alm. AA batterier, meen det
er af plastik ellers skal du kikke på P100/P120 som er af
metal/alu her er dog ulempen at det bruger et dyrt
Litiumion bateri

se og læs evt mere på http://www.akamera.dk/
og se evt http://akam.no/art.php?artikkelid=8994

Har selv et sony w12 (samme som w1 bare sort)
som jeg er godt tilfreds med

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-08-04 05:47

In article <cfrh91$10n8$1@news.cybercity.dk>, -=Madsen=- wrote:
> [...]
> er af plastik ellers skal du kikke på P100/P120 som er af
> metal/alu her er dog ulempen at det bruger et dyrt

Jeg forstår ikke hvad folk har imod dyre LiIon batterier.
200 kr for et batteri der giver 5-600 billeder på en opladning
er da ikke urimeligt.

LiIon giver en del mere kapacitet ved mindre vægt og volumen.

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Jens Christensen

Dato : 17-08-04 15:14

> Jeg forstår ikke hvad folk har imod dyre LiIon batterier.
> 200 kr for et batteri der giver 5-600 billeder på en opladning
> er da ikke urimeligt.

Hvis de så bare kostede 200 ... Mit Sony bruger et FC11 batteri, og det
koster 350,- for et uorg. batteri og over 500 for et org. Og det holder
virkelig ikke lang tid (lidt over en time). AA batterier er et klart hit
synes jeg. De fås med optil 2300mAh og koster ikke særligt meget. Hvis jeg
skulle ud og købe et kamera i 3000 -kr. klassen ville jeg ikke være et
øjeblik i tvivl om at det skulle køre på AA batterier, med mindre dets LiIon
batterier virkelig holdte lang tid og ikke var særligt dyre (ønsketænkning).

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-08-04 20:03

In article <41221296$0$73950$14726298@news.sunsite.dk>, Jens Christensen wrote:

> [...]
> batterier virkelig holdte lang tid og ikke var særligt dyre (ønsketænkning).

Det kan jeg ikke finde hos www.eurobatteries.com hvor jeg er begyndt at
købe. De er som regel en del billigere end batterier.dk.

Se evt her om de ikke er billigere for mere kapacitet.
http://www.eurobatteries.com/sitepages/digcambat.asp?manuf=1

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Jens Christensen

Dato : 19-08-04 11:17

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> [...]
> købe. De er som regel en del billigere end batterier.dk.
>
> Se evt her om de ikke er billigere for mere kapacitet.

De har det desværre ikke...Det kunne ellers være OK med et af deres større
batterier med større kapacitet...

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 17-08-04 06:59

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> <------------------>
> se og læs evt mere på http://www.akamera.dk/
> og se evt http://akam.no/art.php?artikkelid=8994
>
> Har selv et sony w12 (samme som w1 bare sort)
> som jeg er godt tilfreds med

Jeg syntes DSC-P100 og DSC-W1 ser meget interessante ud, og med Zeiss optik
skulle der ikke være noget at komme efter der. Det undre mig derfor at de 2
kameraer netop bliver ringest placeret i testen du henviser til m.h.t.
billedernes kvalitet?

Billedernes kvalitet skal være i toppen af klassen, som jeg skrev. Er testen
retvisende eller er der andre test hvor Sonyerne bliver bedre rangeret
m.h.t. billedkavalitet?

Hvad var grunden til at du valgte W1 typen i stedet for P100?

Mvh Steen

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-08-04 08:19

"Steen Th. Pedersen" <steen-p"Remove"@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
2
> kameraer netop bliver ringest placeret i testen du henviser til m.h.t.

SVJH Er det sony selv der producere optikken, Zeiss navnet har de købt !

--
mvh Tommy Fer

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-08-04 17:06

<------------->
> [...]
2
> kameraer netop bliver ringest placeret i testen du henviser til m.h.t.
<-------------------->
det betyder jo ikke sony kameraende er dårlige, at
en test side mener nogen er et my bedre i samme klasse..
w1'eren var den som passede mig bedst, da jeg købte..
andre sider (har ingen link) som jeg har set lå sony's
kameraer i top, i klassen lille (point and shoot)

<------------->
> Hvad var grunden til at du valgte W1 typen i stedet for P100?
<-------------->
Første grund var af hensyn til baterier, de 2 stk koster ca 50,-
den anden grund er den 2.5" skærm, ellers er de 2 meget ens
tror det er same indmad
sony P120 er også samme som P100, P120'eren er
med extra bateri og taske..

Fra : KASO

Dato : 17-08-04 07:40

Canon S60!

Jeg har ikke selv prøvet S60, men jeg har et - tidligere generation - S40 -
og her er fremragende billedkvalitet (for et kamera i denne størrelse) og
en mekanisk kvalitet, der er imponerende - det føles MEGET solidt.

Læs evt. http://www.dpreview.com/reviews/canons60/

Vidvinkel svarende til 28mm er sjældent i denne klasse, men uhyre nyttigt
såvel indendørs, hvor man på trang plads nemmere får alle med, som udendørs,
hvis man lige skal tage billeder af bygninger eller landskaber.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 08:28

> Puha, det er en jungle når man ikke har en pind forstand på det, så jeg
> håber på at i kan give mig et par gode råd

Hej Steen

For at gøre forvirringen total... Hvad med Minolta's Z1 eller Z2...
Mon ikke de holder sig inden for prisrammen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 17-08-04 12:11

> [...]
> give hende et nyt i fødselsdagsgave.En grov specifikation af kravene ser

Canon S50 det er nede i 2900,- nu, og er et rigtigt godt køb, så er der også
råd til et ekstra CF-kort.

Mvh.
Lars Helmer Andersen