Ny diesel til 150.000 kr?
Fra : LarsZK

Dato : 05-09-04 23:30

Er der nogen foreslag til en god økonomisk diesel bil til max 150k? Det kan
godt lade sig gøre at finde en, men jeg har lige to krav: Den må max være et
år gammel og der skal være plads til en stor hund bag i, så man skal kunne
fjerne hattehylden eller også skal det være en stationcar.
Mvh LarsZK

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 06-09-04 09:35

"LarsZK" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år gammel og der skal være plads til en stor hund bag i, så man skal kunne
> fjerne hattehylden eller også skal det være en stationcar.

http://bilbasen.dk kan du prøve at søge efter dine kriterier, jeg fik 27
forslag.
God jagt

MVH
H Mikkelsen

Fra : LarsZK

Dato : 06-09-04 17:27

> kan
> et
>
> På http://bilbasen.dk kan du prøve at søge efter dine kriterier, jeg fik
27
> forslag.
> God jagt
>
> MVH
> H Mikkelsen

Jo tak... men det jeg spurgte om var om der er nogen der har foreslag
til en model, hvor der kan være en stor hund bag i, inden for de givne
rammer?
Mvh LarsZK

Fra : Lars Frandsen

Dato : 06-09-04 17:58

> [...]
>
> Jo tak... men det jeg spurgte om var om der er nogen der har foreslag
> til en model, hvor der kan være en stor hund bag i, inden for de givne

Peugeot Partner / Citroën Berlingo
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : LarsZK

Dato : 07-09-04 00:51

> Peugeot Partner / Citroën Berlingo
> --
> Mvh.
> Lars Frandsen, Bramming
> http://home25.inet.tele.dk/lars/

De er bare ikke særlig økonomiske!
Mvh LarsZK

Fra : Lars Frandsen

Dato : 07-09-04 06:31

> De er bare ikke særlig økonomiske!

Nej, men det er nok en af de største dieselbiler, du kan få til den pris,
hvis den kun må være 1 år gammel. Ellers er der masser af små biler, hvor du
får problemer med vovse.

Fra : Tomas Linnet

Dato : 07-09-04 15:15

> [...]
> år gammel og der skal være plads til en stor hund bag i, så man skal kunne
> fjerne hattehylden eller også skal det være en stationcar.

Hej Lars

1998-98 Polo Variant 1,9TDI
Fås med et 190,000km påklokken til 99,900,kr.
Opgivet til 20km/l.
3500,. årlig afgift

Hilsen Tomas

Fra : KASO

Dato : 07-09-04 15:45

> et
> >
> Hej Lars
>
> 1998-98 Polo Variant 1,9TDI

Jeg tror, at du skal have stillet dit ur

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-09-04 15:59

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, at du skal have stillet dit ur

Bliver forslaget bedre el. dårligere af det ?? ;)).

Fra : KASO

Dato : 07-09-04 16:31

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver forslaget bedre el. dårligere af det ?? ;)).

Jeg tror, at han vil konstatere, at forslaget er dårligt - såvidt jeg ved,
er 1998 mere end 1 år siden - og bilen måtte ikke være over 1 år gl. ......

Fra : Tomas Linnet

Dato : 07-09-04 16:42

> [...]
> >

> Jeg tror, at han vil konstatere, at forslaget er dårligt - såvidt jeg ved,
> er 1998 mere end 1 år siden - og bilen måtte ikke være over 1 år gl.

Tja det er jo rigtigt, men jeg kan ikke komme i tanke om nogle nye
økonomiske dieselbiler til under 150k.
Wagon R fra 165k
Måske nogle Fiat??
Leder selv efter TD st. car og har ikke fundet nogen der opfylder begge
krav.
Jeg har i stedet testet en 2001 Polo Variant 1,9TDI, men den koster 165k,
hvilket heller ikke er det Lars efterlyser

Skriv endelig her i gruppen hvis i finder nogle..

-Tomas

Fra : KASO

Dato : 07-09-04 17:17

> [...]
> hvilket heller ikke er det Lars efterlyser
>
> Skriv endelig her i gruppen hvis i finder nogle..

Hyundai Getz ville være mit umiddelbare bud - jeg ved dog ikke, hvor meget
plads der er til en hund i bagagerummet - men ellers tror jeg, at det er en
ganske fornuftig lille bil. Se (lidt) mere på:

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=647

Fra : Tomas Linnet

Dato : 07-09-04 18:14

> [...]
en
> ganske fornuftig lille bil. Se (lidt) mere på:

Tja, det er jo ik en st. car. Nogen der ved hvor meget plads der er i
forhold til en Polo 3 dørs?

-Tomas

Fra : LarsZK

Dato : 08-09-04 19:13

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 165k,

> en

> Tja, det er jo ik en st. car. Nogen der ved hvor meget plads der er i

Sjovt du nævner En Hyundai Getz KASO. Sådan en har jeg prøvekørt idag. Det
var dog benzinudgaven, da forhandleren først får den med den nye dieselmotor
hjem inden for 8-14 dage. Jeg tror det bliver vores valg hvis den kører godt
med diesel og det tyder alt jo på den gør. Ryglænet kan køres en tak frem og
det giver faktisk lige nok plads til vores hund. (Samme system som i Opel
Corsa.) Om bilen vil jeg ellers sige at jeg synes den giver meget bil til
pengene. Vi var også ude og prøvekøre den nye Fiat Panda, men den får jeg
næsten klaustrofobi af at sidde i, men holdkæft hvor den 1,3lt. diesel motor
klæder bilen. Jeg har prøvet den med 1,2lt. benzin og der er en verden til
forskel. Så konklusionen må være, at indtil videre, står Getz'en meget lunt
i svinget, men jeg er stadig åben for foreslag, hvis der er en bil som i
mener jeg har glemt. Jeg har overvejet følgende: Suzuki Alto (for lille og
grim - undskyld hvis jeg støder nogen ), Suzuki Wagon (no way - endnu værre
end Alto ), Fiat Panda 1,3 Hydrojet (for lille, men lækker motor), Peugeot
206 (næææ...), Opel Corsa diesel (for dyr) og sidst men ikke mindst Hyundai
Getz 1,5 CRDi.
Mvh LarsZK