Handle bil privat eller hos forhandler ??
Fra : Jan

Dato : 05-09-04 19:21

Hejsa

Jeg står og vil sælge min Ford Escort St.car fra 1998 og købe en Peugoet 406
st.car, men kan ikke finde ud at om man skal handle privat eller via
forhandler (vi snakker køb af brugt bil).

Jeg har ikke det store forstand på biler, så ved ikke om jeg vil blive snydt
i hoved og r.. eller om jeg kan blive snydt lige så meget hos en forhandler.

Lad mig høre jeres meninger

Jan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-09-04 21:25

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke det store forstand på biler, så ved ikke om jeg vil blive
snydt
> i hoved og r.. eller om jeg kan blive snydt lige så meget hos en
forhandler.

Det kan du faktisk, købeloven er ikke mere bevendt over for en forhandler
end en privat :(. Så mit råd er at handle privat, spar de penge, og få nogen
med "forstand" til checke bilen ud, FDM whatever.

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 05-09-04 22:56

Enig.

Når du handler hos forhandler er du sikker på at lægge en god slat penge
direkte i hans lomme.

Købte engang en nysynet escort - som blev solgt for 1000 kr 2 år efter...

Havde givet 27.900 for den... hmmm... Så heller finde en med forstand på
biler til at tjekke hos private.

For der er altså også nogle af de forhandlere som har "insideraftaler" med
synshallerne. - Dem der kender en synsmand.

Jeg kender indtil flere steder hvor man kan betale sig fra at de kører bilen
til syn med et garanteret "betinget godkendt" - hvilket jeg dog ikke har
benyttet mig af.

Køb privat, tag en mekker-ven med og lad ham gå den i gennem for de værste
ting (RUST)

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 07:04

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> For der er altså også nogle af de forhandlere som har "insideraftaler" med
> synshallerne. - Dem der kender en synsmand.

Og selv om de ikke har, er et OK-syn IKKE en garanti- hverken fra en privat
el. en forhandler. Et syn er kun en stikprøve-kontrol af de mest
alm.&alvorlige fejl, en bedre kontrol skal du&din håndgangne svend, stå for.