bca bil autoauktion
Fra : akj

Dato : 05-09-04 17:38

Tænkt på at købe brugt bil på tirsdags auktionerne i vejle, bilen må max
være 2 år gl... men

Hvor meget skal man regne med at prisen er lavere en hos en
brugtvognsforhander.

Er der noget garanti på bilerne.

Er det overhovedet til at komme at købe noget som privat person..( eller har
forhandlere har første ret)

Nogle der har erfaringer fra lign...

Anders

Fra : Snusken

Dato : 05-09-04 18:11

Generelt er bilerne på bilauktion pga:

1. Udlejningsbiler.
2. Svært omsætlige biler.
3. Forhandleren (eller privat) sælger mangler kontanter.

På "absolut bortsalg" biler er dr ingen reklamationsret, og for andre
skal der reklameres indenfor 1 time..

mvh eric
----------------

Fra : Rasmus

Dato : 05-09-04 18:56

"akj" <kkk@ee.ru> wrote in message

> [...]
> brugtvognsforhander.
>
> Er der noget garanti på bilerne.
>
> Er det overhovedet til at komme at købe noget som privat person..( eller

Der er dårlige vilkår for køberne, ringe muligheder for reklamation. Deres
vilkår står i auktionskataloget. Jeg mener dog kun du kan klage over
motor/gearkasse.

Da det er en nyere bil du leder efter er chancen for at der er noget galt jo
mindre.
Jeg har dog set mange biler på auktionen i Vejle, som tydeligt havde store
fejl og mangler. Forhandlere sender ofter biler på auktionen som er svært
omsætlige, eller biler som de ikke ønsker at give garanti på, f.eks pga.
misligeholdelse.

mvh
Rasmus

Fra : akj

Dato : 05-09-04 19:27

nu er det en forholdsvis ny bil, jeg leder efter.
Udlejning/leasing bil
Årgang 2002
max km 70.000
biler fra udlejning/leasing selskaber plejer at være ok og service
overholdt.
Er der mulighed for at prøve bilerne dernede ,før man evt. køber.
anders

Fra : Stinne & Jack

Dato : 05-09-04 20:39

hejsa!!

der er mulighed for at starte men ikke prøvekører bilerne,
du kan downloade tirsdagens katalog på deres hjemmeside, der kan du så læse
om de forskellige kategorier A, B, og udenfor kategori.
jeg har selv handlet et par biler på auktionen og der er da mulighed for at
lave en ok handel, men det kræver at du ved hvad du har gang i.
MVH
jack

Fra : Teddy

Dato : 06-09-04 00:26

Ja hvad er det lige for biler som havner på en auktion...

1. Ringe stand
2. skadede biler
3. Sminkede lig
4. Tilbagetagelser fra financieringsselskaber
5. Biler som simpelthen er for dårlige, og som private sælgere kan
videresælge uden garanti hjemme fra privaten bagefter.
6. Biler som lige er humpet igennem syn.

Det er yderst sjældent at en fin bil havner på auktion, de fine biler skal
nok finde vej til ny ejer på anden vis.

Teddy