Renoveringsprojekt. Fra tyskland?
Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-04 14:27

Hejsa.

Jeg går med planer om en Peugeot 205 GTi 1.6. Den skal ikke være fandens dyr
= ringe stand. Jeg overvejer om den skal hentes i tyskland. I så fald: skal
jeg så smide den til vurderingssyn før eller efter renoveringen. Kan jeg
betale afgift på en bil uden plader?

Andre gode guldkorn?

Meningen er at jeg vil gå og skrue på den over et længere stykke tid. Det
haster altså ikke med at få den på vejen, men hvis der er mange penge ved at
få vurderet et lig frem for noget nyistandsat kan man vel ligesågodt det?

- Martin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-09-04 14:32

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> jeg så smide den til vurderingssyn før eller efter renoveringen. Kan jeg

Det må andre svare på, men Trold&Skvat skal helt klart se den FØR du
begynder renoveringen. Ellers kom du jo til at betale afgift for den :(.

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-04 14:37

Jørgen M. Rasmussen (j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk) skrev følgende:
> [...]
>>
> Det må andre svare på, men Trold&Skvat skal helt klart se den FØR du
> begynder renoveringen. Ellers kom du jo til at betale afgift for den

Jeg tænker bare, at hvis jeg henter et lig der reelt ikke kan synes. Kan jeg
så få lov at betale afgift. Eller skal den bringes i "forsvarlig" stand,
altså kunne synes i DK?

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 14:42

> Jeg tænker bare, at hvis jeg henter et lig der reelt ikke kan synes. Kan
jeg
> så få lov at betale afgift. Eller skal den bringes i "forsvarlig" stand,
> altså kunne synes i DK?

Bestemmer du selv, men vær opmærksom på at Knold og Plat faktisk har lov til
at bede om en revurdering så du skal komme med den igen. Dette gør de dog
kun hvis de skønner at der tale om store afgiftsundragelser

--
Tom

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-04 14:49

Tom (tom_christensen(snabela)bigfoot.com) skrev følgende:

> [...]
> lov til at bede om en revurdering så du skal komme med den igen.
> Dette gør de dog kun hvis de skønner at der tale om store

Planen var at finde noget der trænger til en kraftig generel overhaling. Dog
helst uden rust, hvad der vist ikke er det store problem i DE?

Det er jo rart at have lidt at gå at hygge sig med, uden at have i
baghovedet at den helst skal kunne køre i morgen også. :) Har lige købt hus,
så skal finde noget der kan tage lidt plads af de 40 kvm værksted (med
brændeovn!). ;)

- Martin

Fra : John Sahl

Dato : 05-09-04 17:40

Martin Petersen wrote:
> Planen var at finde noget der trænger til en kraftig generel
> overhaling. Dog helst uden rust, hvad der vist ikke er det store
> problem i DE?

Det kommer HELT an på hvor i Tyskland du kigger..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-09-04 14:48

> Jeg tænker bare, at hvis jeg henter et lig der reelt ikke kan synes. Kan
jeg
> så få lov at betale afgift. Eller skal den bringes i "forsvarlig" stand,
> altså kunne synes i DK?

Du kan ikke betale afgift før bilen er synet herhjemme.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-04 14:51

Claus Fabritius (champ88@ofir.invalid) skrev følgende:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke betale afgift før bilen er synet herhjemme.

Man er altså nødt til at bringe den i forsvarlig stand. Syne den. Og
derefter gå videre med renoveringen?

- Martin

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-09-04 15:07

> Man er altså nødt til at bringe den i forsvarlig stand. Syne den. Og
> derefter gå videre med renoveringen?

Ganske rigtigt. Jeg ville dog få den til vurdering inden jeg gjorde
renoveringen færdig, så afgiften ligger helt fast.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-09-04 16:17

> Ganske rigtigt. Jeg ville dog få den til vurdering inden jeg gjorde
> renoveringen færdig, så afgiften ligger helt fast.

Den endelig afgift skal være HELT ENDELIG før du begynder renoveringen. Men
når vi tal Peugeot 205 GTI er det jo peanuts vi taler om....

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-04 16:28

Cosworth POWER (tkrath@SLEThotmail.com) skrev følgende:

> Den endelig afgift skal være HELT ENDELIG før du begynder
> renoveringen. Men når vi tal Peugeot 205 GTI er det jo peanuts vi
> taler om....

:) Det lyder jo ikke helt ringe... Har du nogen tal?

- Martin

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-09-04 16:23

> :) Det lyder jo ikke helt ringe... Har du nogen tal?

Salgspris for en Peugeot 205 GTI m. 2 år til næste syn * 63% = afgift.

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-04 17:37

> Salgspris for en Peugeot 205 GTI m. 2 år til næste syn * 63% = afgift.

Altså:
Jeg finder en bil til 10000 i DE. Jeg giver 6300 i afgift? :)

Eller en tilsvarende bil koster 25-30000 i DK, og jeg skal derfor giver
0,63*25-30000? :(

- Martin

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-09-04 19:27

> Altså:
> Jeg finder en bil til 10000 i DE. Jeg giver 6300 i afgift? :)

Hvad tror du selv?

> Eller en tilsvarende bil koster 25-30000 i DK, og jeg skal derfor
> giver 0,63*25-30000? :(

Selvfølgelig - det er jo intet!

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-04 20:04

> Hvad tror du selv?

> Selvfølgelig - det er jo intet!

Hehe... Men den første er nu mere interessant. Ikke? :)

Det kunne være jeg skulle finde en til 10 kilo herhjemme i stedet. Der
bliver sq nok for meget bøvl med at få vurderet "liget", og køber jeg en til
10000 i DE er der jo knap nok noget at renovere. :)

- Martin

Fra : Rasmus

Dato : 05-09-04 16:27

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message
> [...]
at
> få vurderet et lig frem for noget nyistandsat kan man vel ligesågodt det?

kig evt på www.autoswiss.dk han har nogle gange billige 205 GTI

mvh
Rasmus