Førstegangskøber...
Fra : Spørge Jørgen

Dato : 05-09-04 12:30

Hey NG

Jeg er ved at overveje at anskaffe en bil, men ved ikke helt om økonomien
kan klare det. Jeg er interesseret i et par overslag over hvad det koster pr
måned at have en bil. Hvis jeg nu går ud og køber en ny bil, en af de
billigste overhovedet, til ca. 100.000, hvad vil det så ca. koste mig om
måneden alt inklusive, dog udover benzin... Jeg vil lige høre hvad man sådan
ca. skal regne med i den situation, og hvis der er nogen der har gode råd
til hvordan jeg kan gøre sådan noget billigst muligt, er jeg altid glad for
støtte og forslag. Hav tålmodighed, jeg er ren begynder.

/Spørge Jørgen

Fra : JacWin

Dato : 05-09-04 18:15

Nu oplyser du jo ikke særlig mange forudsætninger .....

Har du adgang til fdm's hjemmeside er der nogle fornuftige budget skemaer
der kan hjælpe dig .....

Som hovedregel vil jeg sætte et vedligeholdsbudget til ca. 12000 kr pr år

Forsikringen udgør nok, ca. 12000 - 20000 for en nybegynder - anbefalingen
er at du shopper lidt rundt hos selskaberne.

Men skal det være billigt !! køber dig en gammel nysynet spand til max 20000
og få en ren ansvarsforsikring.
Kør i den i to år og smid den væk, køre du galt, ved du hvad det koster.

Jacob

Fra : Lars

Dato : 06-09-04 06:59

On Sun, 5 Sep 2004 19:14:33 +0200, "JacWin" <j[SPAM]w@info.dk>
wrote:

>Som hovedregel vil jeg sætte et vedligeholdsbudget til ca. 12000 kr pr år

Til hvad fx?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : JacWin

Dato : 06-09-04 16:13

Service, bremser, tandrem, dæk etc.

Mvh
Jacob

Peugeot 405 TD

Fra : Lars

Dato : 06-09-04 18:23

On Mon, 6 Sep 2004 17:13:20 +0200, "JacWin" <j[SPAM]w@info.dk>
wrote:

>Service, bremser, tandrem, dæk etc.

Jeg synes umiddelbart 12000 lyder meget højt når det nu er en ny
bil, så enten er det fordi du går ud fra at spørgeren skal køre
*mange* kilometer eller også må der gemme sig en hel del under
etc. som jeg ikke kan gennemskue.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-09-04 18:52

Lars wrote:

> Jeg synes umiddelbart 12000 lyder meget højt når det nu er en ny
> bil,

Det synes jeg også.
F.eks. har jeg ikke rundet 10000,- kr. med min nuværende bil endnu, og den
har jeg haft i ca. 1,5 år nu.
Den pris er incl. både indkøbspris samt et periode syn og div. rep.
Og jeg har kørt omkring 15-16000 km i den nu.

Men 10-12000,- kr. rækker jo (desværre) ikke langt hvis man besøger et
autoriseret værksted et par gange
Men på den anden side, så burde værkstedsbesøgene jo netop ikke være så
hyppige med en ny bil.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : JacWin

Dato : 06-09-04 19:38

Jeg referere mit årlige gennemsnit - iøvrigt har jeg den holdning at det er
bedre at skyde budget mæssigt for højt end for lavt.

Nuværende bil
Jeg har en 1994 Peugeot 405 TD
Værksted: Peugeot
På værksted for hver 15.000 km