Forskel på 110 HK TDi og 115 hk TDI PD
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-09-04 12:21

Hvad er forskellen?

Jeg ved at 115 hk har pumpe dyse og 75 Nm mere...

6 gears gearkassen er 6. gear et overgear eller et det et 5 gear, hvor de
andre blot ligger tættere?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brizz

Dato : 05-09-04 12:24

> Jeg ved at 115 hk har pumpe dyse og 75 Nm mere...

Korrekt mht pumpe dyse. Om den har 75 ved jeg ikke.

> 6 gears gearkassen er 6. gear et overgear eller et det et 5 gear, hvor de
> andre blot ligger tættere?

6 gearet er et rent overgear men det fungerer rigtig godt! har det selv på
en 130 TDI PD motor og jeg bruger 6 gearet rigtig meget!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-09-04 12:25

Brizz telepaterede følgende til sin PC:
> 6 gearet er et rent overgear men det fungerer rigtig godt! har det
> selv på en 130 TDI PD motor og jeg bruger 6 gearet rigtig meget!

Ok. Så det er godt til cruising på motorvejen med en passende hastighed?
140-150 km/t...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brizz

Dato : 05-09-04 14:02

> Ok. Så det er godt til cruising på motorvejen med en passende hastighed?
> 140-150 km/t...

Jeg kører normalt kun 120 km/t når jeg cruiser frem og tilbage til job og
der ligger på den på 2150 omdr. Det synes jeg sq er ok.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jens

Dato : 05-09-04 17:41

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Hvad er forskellen?
>
> Jeg ved at 115 hk har pumpe dyse og 75 Nm mere...

Jeg skal ikke kloge mig på, hvor du har din viden fra; men 110 HK HDi
har et max. moment på 250 Nm. 115 HK PD motoren har, efter hvad jeg kan
slå op et max. moment på 285 Nm. Forskellen får jeg til 35 Nm.
--

Jens F (Xantia HDi Weekend)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-09-04 17:43

Jens telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg skal ikke kloge mig på, hvor du har din viden fra; men 110 HK HDi

Hvor har du HDi fra?
Jeg sammenligner TDi og TDi PD....

TDi står til 235 og TDI PD 310...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jens

Dato : 05-09-04 19:52

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Hvor har du HDi fra?
> Jeg sammenligner TDi og TDi PD....

Jeg tager lige et læsekursus ....
--

Jens F

Fra : Thomas Landberg

Dato : 05-09-04 21:31

> Hvor har du HDi fra?
> Jeg sammenligner TDi og TDi PD....
>
> TDi står til 235 og TDI PD 310...

TDi PD med 115hk findes med såvel 285 som 310nm. Sidstnævnte kun i
forbindelse med en 6-trins gearkasse.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Se en masse gode tilbud her: http://www.bokstuning.dk/Tilbud.htm

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-09-04 21:41

Thomas Landberg telepaterede følgende til sin PC:
> TDi PD med 115hk findes med såvel 285 som 310nm. Sidstnævnte kun i
> forbindelse med en 6-trins gearkasse.

OK. Det er en med 6 trins gearkasse jeg har kig på...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-09-04 16:22

Morten Fruergaard skrev i Message-ID:
<413af796$0$214$14726298@news.sunsite.dk>:

> Ok. Så det er godt til cruising på motorvejen med en passende
> hastighed? 140-150 km/t...

Ja.

Sharan 1.9 TDI 115 Hk Trendline 10/01.

--