/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
KN filter Rensning
Fra : Allan Bojesen


Dato : 05-09-04 11:19

Hej NG

Hvilke almindelige "husholdningsmidler" er der som alternativ til KN's
rensesæbe og filterolie.

Allan Bojesen

 
 
Christian S (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Christian S


Dato : 05-09-04 13:41


"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:413ae7b3$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Hvilke almindelige "husholdningsmidler" er der som alternativ til KN's
> rensesæbe og filterolie.
>
> Allan Bojesen

Jeg ville nok KUN bruge KN´s egen produkter.
Du ender bare med at ødelægge filteret og dermed en mulighed
for at ødelægge motoren .
Mvh
Christian S



Jacob (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 05-09-04 19:54


"Christian S" <Realbadass@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:413b0963$0$25982$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> news:413ae7b3$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hej NG
> >
> > Hvilke almindelige "husholdningsmidler" er der som alternativ til KN's
> > rensesæbe og filterolie.
> >
> > Allan Bojesen
>
> Jeg ville nok KUN bruge KN´s egen produkter.
> Du ender bare med at ødelægge filteret og dermed en mulighed
> for at ødelægge motoren .
> Mvh
> Christian S

KØb et almindelig filter i stedet. KN filteret har ingen fuktion

>
>



Jørgen M. Rasmussen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-09-04 21:36


"Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> KØb et almindelig filter i stedet. KN filteret har ingen fuktion
>
Du tager fejl, bilen bliver MEGET hurtigere når tegnebogen bliver lettet ;).
Smid det KN-crap over skulderen, det gør mere skade end gavn :(.



Tue Jensen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Tue Jensen


Dato : 05-09-04 21:46

On Sun, 5 Sep 2004 22:35:40 +0200, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> "Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
>> KØb et almindelig filter i stedet. KN filteret har ingen fuktion
>>
> Du tager fejl, bilen bliver MEGET hurtigere når tegnebogen bliver lettet ;).
> Smid det KN-crap over skulderen, det gør mere skade end gavn :(.
Det er nu billigere at købe et renseset til K&N end at købe et nyt
papfilter.
--
Mvh. Tue Jensen

Roberto Saldo (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 06-09-04 08:08

Tue Jensen wrote:
> On Sun, 5 Sep 2004 22:35:40 +0200, Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
>
>>"Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>
>>>KØb et almindelig filter i stedet. KN filteret har ingen fuktion
>>>
>>
>>Du tager fejl, bilen bliver MEGET hurtigere når tegnebogen bliver lettet ;).
>>Smid det KN-crap over skulderen, det gør mere skade end gavn :(.
>
> Det er nu billigere at købe et renseset til K&N end at købe et nyt
> papfilter.

Så er det nogle dyre filtre du holder dig, mit koster 35kr.

Og så er der jo de 750kr i etableringsomkostninger hos K-N.

Mvh
Roberto

Allan Bojesen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 05-09-04 22:09

Jørgen M. Rasmussen wrote:
>>KØb et almindelig filter i stedet. KN filteret har ingen fuktion
>>
>
> Du tager fejl, bilen bliver MEGET hurtigere når tegnebogen bliver lettet ;).
> Smid det KN-crap over skulderen, det gør mere skade end gavn :(.

Er det decideret dårligere end et papirfilter? Hvis det ikke er
dårligere er det fint nok at det bare kan renses istedet for at
investere i et nyt papirfilter hver gang. Grunden til mit ? er at min
"nye" bil er monteret med pågældende filter, og jeg kan ikke fordrage
bare at smide ting ud. Jeg tror heller ikke på at dytten får hverken 5
eller 10 hk mere, men det er lidt smart at det bare kan renses - hvis de
rigtige remedier haves

Allan Bojesen

Jørgen M. Rasmussen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-09-04 22:52


"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Er det decideret dårligere end et papirfilter?

Ja det er, især hvis det ikke fedttes ind. Det kaldes ikke "fluefanger" uden
grund, alt mindre suges ind i motoren, sand&skidt undalles :(. Du kan kan
lige så godt bruge en stål-køkkensvamp, og den koster ikk mange bass-ører
;).
Jeg køber papir i Biltema, sidst kostede det 30-40,-, hos T.Svansen koster
det ~100,-, men det vil jeg hellere give end det KN§#¤%!. Nu ved jeg ikke
hvilken bil det er, men hvis det er en VAG risikere du LLM'en,
luftmassemåleren, den kan I_K_K_E tåle olien :(.



Henrik B. (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 06-09-04 13:12


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:413b8a72$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> hvilken bil det er, men hvis det er en VAG risikere du LLM'en,
> luftmassemåleren, den kan I_K_K_E tåle olien :(.

Billig lort...

M.v.h.



Jørgen M. Rasmussen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-09-04 16:24


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Billig lort...
>
Nej DYRT lort, men må tåber kæmper selv guderne forgæves. Og det er tåbeligt
at bruge det låårt ;).



Henrik B. (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 06-09-04 23:14


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:413c810e$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Billig lort...
> >
> Nej DYRT lort, men må tåber kæmper selv guderne forgæves. Og det er
tåbeligt
> at bruge det låårt ;).

Beklager, opdagede først bøffen efterfølgende.

Tjah, sådan noget VW skrammel....

M.v.h.



Allan Bojesen (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 07-09-04 15:47

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Nej DYRT lort, men må tåber kæmper selv guderne forgæves. Og det er tåbeligt
> at bruge det låårt ;).

Har du links til artikler der underbygger din kvalitetsvurdering? Hvis
det er så dårligt vil jeg da fluks købe et papirfilter.

Allan Bojesen

Henrik B. (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-09-04 02:04


"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:413dc97c$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
> > Nej DYRT lort, men må tåber kæmper selv guderne forgæves. Og det er
tåbeligt
> > at bruge det låårt ;).
>
> Har du links til artikler der underbygger din kvalitetsvurdering? Hvis
> det er så dårligt vil jeg da fluks købe et papirfilter.

Hvis du følger lidt med, vil du vide at det er VW's luftmængdemåler vil
snakker om - ikke papirfiltre...

M.v.h.



Ukendt (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-09-04 05:54


"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Har du links til artikler der underbygger din kvalitetsvurdering? Hvis
> det er så dårligt vil jeg da fluks købe et papirfilter.
>
Hvis du har et som dokumenter KN's påståede fortræffeligheder + des
funktion vs. et papir ditto, så kan vi bytte ;)). Og nej, jeg er ikke
interesseret i KN's egen hp., den har jeg læst.



Henrik B. (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-09-04 12:19


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:413e9083$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Har du links til artikler der underbygger din kvalitetsvurdering? Hvis
> > det er så dårligt vil jeg da fluks købe et papirfilter.
> >
> Hvis du har et som dokumenter KN's påståede fortræffeligheder + des
> funktion vs. et papir ditto, så kan vi bytte ;)). Og nej, jeg er ikke
> interesseret i KN's egen hp., den har jeg læst.

Med KN værende et amerikansk foretagende, må de af gode grunde have fremvist
gangbar dokumentation. I USA kan du ikke sælge produkter med deres
postulater, uden at kunne bevise dette, overfor forbrugerorganisationer. Og
US kunder ville "stege" KN, hvis de ikke holdt.

M.v.h.



Peter (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 08-09-04 12:37

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:413eea93$0$306$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Med KN værende et amerikansk foretagende, må de af gode grunde have
fremvist
> gangbar dokumentation. I USA kan du ikke sælge produkter med deres
> postulater, uden at kunne bevise dette, overfor forbrugerorganisationer.
Og
> US kunder ville "stege" KN, hvis de ikke holdt.

LOL

Nogle gutter på hi-speed.dk har testet forskellige luftfiltre ved at sætte
en potte på et rullefeldt og se hvad der gav mest. Standard-papirfilteret
var bedst. De åbne filtre var dårligst.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Henrik B. (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-09-04 13:23


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:413eedcf$0$306$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > US kunder ville "stege" KN, hvis de ikke holdt.
>
> LOL
>
> Nogle gutter på hi-speed.dk har testet forskellige luftfiltre ved at sætte
> en potte på et rullefeldt og se hvad der gav mest. Standard-papirfilteret
> var bedst. De åbne filtre var dårligst.

Det er jo også Pøsjø'er...
Prøv med nogle maskiner der kan suge noget luft.

M.v.h.



Peter (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 08-09-04 14:11

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:413ef980$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Det er jo også Pøsjø'er...
> Prøv med nogle maskiner der kan suge noget luft.

He he- det var turbovogne.

/Peter



Henrik B. (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-09-04 14:57


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:413f0401$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> > Det er jo også Pøsjø'er...
> > Prøv med nogle maskiner der kan suge noget luft.
>
> He he- det var turbovogne.

Ja, men oliebrændere af slagsen. ;)

M.v.h.



Jørgen M. Rasmussen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 08-09-04 19:38


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle gutter på hi-speed.dk har testet forskellige luftfiltre ved at sætte
> en potte på et rullefeldt og se hvad der gav mest. Standard-papirfilteret
> var bedst. De åbne filtre var dårligst.
>
Også hvad dem som hænger ud på VAGcars har fundet ud af + en ting mere,
deres MAF,LLM bliver smadret hvis det smøres som det er meningen ;).



Allan Bojesen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 08-09-04 17:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvis du har et som dokumenter KN's påståede fortræffeligheder + des
> funktion vs. et papir ditto, så kan vi bytte ;)). Og nej, jeg er ikke
> interesseret i KN's egen hp., den har jeg læst.

Du har misforstået mig lidt. Jeg er IKKE fortaler for KN-filter
Jeg er ikke vidende om hverken fortræffeligheder eller det modsatte.
Grunden til mit spørgsmål er at jeg har fået en anden bil hvor der er
monteret kn-filter i kassen. Og umiddelbart syntes jeg det var smart at
filteret bare skal renses. Da der ikke er nogen der går imod din kritik,
er det nok den generelle opfattelse, og den vil jeg så lytte til -
dokumenteret eller ej.

Allan Bojesen

Jørgen M. Rasmussen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 08-09-04 20:00


"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Grunden til mit spørgsmål er at jeg har fået en anden bil hvor der er
> monteret kn-filter i kassen. Og umiddelbart syntes jeg det var smart at
> filteret bare skal renses.

OK misforstod dig, sagen er den at der er nogen som påstår K&N er det eneste
sagligørende, og de vil ikke høre på at med et papir yder motoren lige så
meget, bruger lige så lidt + man er sikker på at indsugningsluften bliver
filtreret effektivt.



Allan Bojesen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 08-09-04 22:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> OK misforstod dig, sagen er den at der er nogen som påstår K&N er det eneste
> sagligørende, og de vil ikke høre på at med et papir yder motoren lige så
> meget, bruger lige så lidt + man er sikker på at indsugningsluften bliver
> filtreret effektivt.

Du begynder at lyde overbevisende Jeg investerer i et papirfilter
istedet for rengøringsmidler. Tak for info.

Allan Bojesen

Jesper (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 08-09-04 23:39



Allan Bojesen wrote:

>
> Du begynder at lyde overbevisende Jeg investerer i et papirfilter
> istedet for rengøringsmidler. Tak for info.
>
>


Behold da for guds (og din egen) skyld dit K&N filter!

Vi kan jo ikke alle køre rundt i en rød Toyota Carina E med std. 1/16"
udstødning og std. luftfilter, så den lyder som en nedslidt Bernina
symaskine bare den får lidt mere end 3500 rpm!

K&N filteret giver sikkert ikke flere heste. Til gengæld giver det en
fed lyd.

Rensningen kan foregå med noget så simpelt som vand og en sjat
rengøringsmiddel (brun sæbe, sæbe spåner, Ajax...you name it). Skyl det
evt. med vand "baglæns" ind, så snavset spules ud. Lad det tørre.
Herefter kan en hvilken som helst tynd olie (feks. fra Aldi) sprøjtes
på. Det er jo ikke ligefrem "rocket science" det gælder.

--
Mvh. Jesper


jan@fedtegreven.dk (09-09-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 09-09-04 06:34

Jesper <"JesperM<remove>"@tdcadsl.dk> skrev :

>K&N filteret giver sikkert ikke flere heste. Til gengæld giver det en
>fed lyd.

Arhhhh pjat - fed lyd får du sgu ikke med et K&N filter - du skal
bare ha 8 propper i maskinen, og 2stk 3" basuner bagud - se .....
det er fed lyd ;)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jesper (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 09-09-04 23:54



jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jesper <"JesperM<remove>"@tdcadsl.dk> skrev :
>
>
>>K&N filteret giver sikkert ikke flere heste. Til gengæld giver det en
>>fed lyd.
>>
>
> Arhhhh pjat - fed lyd får du sgu ikke med et K&N filter - du skal
> bare ha 8 propper i maskinen, og 2stk 3" basuner bagud - se .....
> det er fed lyd ;)
>


Jo, jo. Men når nu man må nøjes med 4 propper, så kan man faktisk ændre
den alm. symaskine-lyd med en udmærket "buldren" ved at smide luftfilter
samt anden udstødning på. Ikke bare en gang "larm", men så den buldrer
fint i tomgang og giver et vræl når den får nogle omdrejninger (istedet
for at den lyder forpint over 3500 rmp).

--
Mvh. Jesper




jan@fedtegreven.dk (10-09-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 10-09-04 07:18

Jesper <"JesperM<remove>"@tdcadsl.dk> skrev :

>Jo, jo. Men når nu man må nøjes med 4 propper, så kan man faktisk ændre
>den alm. symaskine-lyd med en udmærket "buldren" ved at smide luftfilter
>samt anden udstødning på.

Mjoehhhh - jeg synes nu, det er de færreste 4cylindrede, der lyder
godt, uanset fremgangsmåden

De eneste jeg kan komme i tanke om er Cossierne - den der lidt
nervøse tomgang, og så lyden når man lukker sluserne op ;)

de små riskogere, pøsjo 1.lille og andre lyder ærligt talt bare
poppede (no pun intended)

ok - vi har alle vore preferæncer ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Allan Bojesen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 09-09-04 06:37

Jesper wrote:

> Behold da for guds (og din egen) skyld dit K&N filter!
>
> Vi kan jo ikke alle køre rundt i en rød Toyota Carina E med std. 1/16"
> udstødning og std. luftfilter, så den lyder som en nedslidt Bernina
> symaskine bare den får lidt mere end 3500 rpm!

Det er ikke en Carina

> K&N filteret giver sikkert ikke flere heste. Til gengæld giver det en
> fed lyd.

Der slipper ikke meget fed lyd ud inde fra luftfilterkassen. Filteret er
et firkantet og erstatter bare det originale i papir.

> Rensningen kan foregå med noget så simpelt som vand og en sjat
> rengøringsmiddel (brun sæbe, sæbe spåner, Ajax...you name it). Skyl det
> evt. med vand "baglæns" ind, så snavset spules ud. Lad det tørre.
> Herefter kan en hvilken som helst tynd olie (feks. fra Aldi) sprøjtes
> på. Det er jo ikke ligefrem "rocket science" det gælder.

Når der ikke er nogle fordele ved filteret, ud over lyd der ikke kan
høres, må det alt andet lige være en stor fordel at holde så mange
urenheder ude af systemet. Men tak for rengøringstippet.

Allan Bojesen


Ukendt (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-09-04 07:57


"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Når der ikke er nogle fordele ved filteret, ud over lyd der ikke kan
> høres, må det alt andet lige være en stor fordel at holde så mange
> urenheder ude af systemet. Men tak for rengøringstippet.
>
My kind of guy. Men husk nu det skal altså skiftes detder papirfilter, ca.
for hver 40-50.000 km..



Allan Bojesen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 09-09-04 15:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:


> My kind of guy. Men husk nu det skal altså skiftes detder papirfilter, ca.
> for hver 40-50.000 km..

Det er måske lidt overkill, men jeg plejer at skifte hvert efterår ~
20-25.000 km.

Allan Bojesen

Jesper (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 09-09-04 23:51



Allan Bojesen wrote:

>
>
> Når der ikke er nogle fordele ved filteret, ud over lyd der ikke kan
> høres, må det alt andet lige være en stor fordel at holde så mange
> urenheder ude af systemet. Men tak for rengøringstippet.
>


OK. Troede det var et "bolt on" filter. Altså et der erstatter hele
luftfilteret + kassen.

Så trækker jeg bare mine udtalelser tilbage igen

--
Mvh. Jesper


Allan Bojesen (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 10-09-04 15:28

Jesper wrote:

> OK. Troede det var et "bolt on" filter. Altså et der erstatter hele
> luftfilteret + kassen.

Du får mig til at mindes tiden 20 år tilbage med min A. R. Alfetta med 2
db. dellorto med grydesvampfiltre. Det var musik

Allan Bojesen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste