"Ny bil" priser
Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-09-04 16:19

Jeg har kikket på en ny bil, og troede at en ny bil's listepris var
*prisen*, men næ nej, Ford var villig til, uden store anstrengelser, at
give DKK 10.000,00 i rabat (udover det de reklamere med).

Citroën ville uden at blinke give en fartpilot = ~ 5.000,00 i rabat.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-09-04 16:38

> [...]
> give DKK 10.000,00 i rabat (udover det de reklamere med).
>
> Citroën ville uden at blinke give en fartpilot = ~ 5.000,00 i rabat.

Det er meget normalt. Vil faktisk påstå, at du i den grad bliver snydt, hvis
du kun får 5.000kr rabat på en Citroën. Mærket er notorisk kendt for at
sælge bilerne med rabat og på en C5 ville jeg ikke acceptere under 20.000kr
rabat. Det kan man også få på en Xsara. Men der er mange andre mærker der
også giver rabat. Men husk på, at rabatten ofte er lidt ala at tisse i
bukserne. Hvis der gives rabat er det fordi bilen ikke sælger i det ønskede
antal og så er den nok heller ikke vildt eftertragtet som brugt. Et godt
eksempel er Xantia. Den blev solgt med rabat til private, men med enorm
rabat til leasingselskaber m.v. Det gjorde, at det ikke var unormalt, at en
tre år gammel Xantia 1.8 som stod til 200-220.000kr fra ny var nede på
80.000kr i indbytning. Uha. Jeg har lige købt en Fabia og den fik jeg ikke
den forventede rabat på, men der er 8 ugers leveringstid, så jeg er
tilfreds. Bilen er populær til den pris den koster.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : CBR1K

Dato : 04-09-04 16:47

Uha. Jeg har lige købt en Fabia og den fik jeg ikke
> den forventede rabat på, men der er 8 ugers leveringstid, så jeg er
> tilfreds. Bilen er populær til den pris den koster.

Jamen de har også lige benyttet lejligheden til at hæve prisen ifm. den
mikroskopiske ændring faceliftet har givet den...

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-09-04 17:27

> Uha. Jeg har lige købt en Fabia og den fik jeg ikke
>

> Jamen de har også lige benyttet lejligheden til at hæve prisen ifm. den
> mikroskopiske ændring faceliftet har givet den...

Ja. Med 3.000kr. Det er noget mindre end min rabat. Jeg synes sq 3.000kr er
ganske rimeligt. De fleste andre biler stiger uden ændringer af bilen og
Fabia'en er - +3.000kr eller ej - stadig en af de biler der giver allermest
for pengene.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : .salem

Dato : 04-09-04 20:00

> [...]
> ganske rimeligt. De fleste andre biler stiger uden ændringer af bilen og
> Fabia'en er - +3.000kr eller ej - stadig en af de biler der giver

men det er en skoda

..salem

Fra : Lars Frandsen

Dato : 04-09-04 20:29

".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> er
> allermest
> >

> men det er en skoda

....og?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-09-04 21:11

> men det er en skoda

Ja netop. En bil i fremragende kvalitet men som enkelte ignoranter ikke vil
indse giver meget for pengene. Os der har indset det er glade, for det er
netop de uvidende der er skyld i, at bilerne kan sælges så billigt som de
kan. Køb af bil er jo ikke kun et spørgsmål om hjerne, men også i høj grad
et spørgsmål om hvor meget (eller for visse mærker...) hvor lidt man har
mellem benene...

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Se en masse gode tilbud her: http://www.bokstuning.dk/Tilbud.htm

Fra : .salem

Dato : 04-09-04 22:30

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:413a214d$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> et spørgsmål om hvor meget (eller for visse mærker...) hvor lidt man har

:) ja folk i Skoda har klart større boller end folk i Lotus. Klart!

nu ved jeg ikke om folk der ikke vil køre i skoda om de er skyld i bilen er
så billig. Skoda er jo mærket af sin lidt uheldige fortid plus at hvis de
sælger den for flere penge nærmer den sig jo VW og Audi og så kan man lige
så godt vælge dem.

der bliver sikkert solgt flere skodaer end audier for tiden. Nogen der har
salgstal???

..salem

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-09-04 22:56

".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

hvis de
> sælger den for flere penge nærmer den sig jo VW og Audi og så kan man lige
> så godt vælge dem.

Det kommer da an på udstyret, jeg ved at folk bøvler med at installere
el.vinduer og onbord-computer i deres 96-98 VW,Audi, det har Skoda altid
haft. Lige indtil introduktionen af en billig,skrabet LX:model ;).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-09-04 21:22

> allermest
> >

> men det er en skoda

Netop, bilen til dem som ikke vil betale for "varm luft på dåse". Det lader
VW de andre kunder om ;).

Fra : anders majland

Dato : 29-09-04 16:17

> Ja. Med 3.000kr. Det er noget mindre end min rabat.

På en af dem der er i landet eller på en ny ?

Vi har netop handlet en 1.2 kombi der var i landet. Vi havde en gammel
mazda at bytte med, så hvor meget der var rabet og hvor meget der var
for den gamle er jo så lidt usikkert

Men i lørdags reklamerede skoda forhandleren i haderslev med 154900kr
for en 1.2 kombi med metallak - Det er 11000kr under listeprisen - og
den pris vi tog udgangspunkt i til en byttepris. Så det er bestemt til
at få rabatter på skoda.

> De fleste andre biler stiger uden
> ændringer af bilen og Fabia'en er - +3.000kr eller ej - stadig en af
> de biler der giver allermest for pengene.

Skulle vi bestille en ny 1,2 kombi med tagræling, træk og metallak er
listeprisen oppe omkring 179000kr med levering- Ikke ligefrem billigt og
så mangler man stadig elruder og højttalere bagi.

Så begynder biler som peugot 207 sw at være tæt på prismæssigt (selvom
den er lidt mindre i bagagerummet) og den er imho lækrere i detaljer og
finish.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 20:23

> Ford var villig til, uden store anstrengelser, at
> give DKK 10.000,00 i rabat (udover det de reklamere med).

Hvilken model, om man må spørge?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-09-04 21:11

<Rune Nicolajsen> skrev:

> Hvilken model, om man må spørge?

Fiesta steel 1.4 5D med metallak og alu fælge.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-09-04 10:30

> Hvilken model, om man må spørge?

Jeg tror det gælder alle modeller. Både fordi de kører nogle TV reklamer med
det for tiden, men der var da også snak om at FDB ville til at sælge Ford
for noget tid siden. Her fik man 10.000 kr i rabat, hvis man havde FDB kort.
Jeg tror at det er rimeligt meget en standard-rabat.

/Kasper Hansen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-09-04 13:47

Kasper Hansen [8270] skrev:

> Jeg tror det gælder alle modeller. Både fordi de kører nogle TV reklamer
> med det for tiden,

Det var 10KKr udover dem de reklamere med.

Fra : Hornsved

Dato : 30-09-04 07:42

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message news:<chcmce$314$1@news.milli.dk>...
> [...]
> give DKK 10.000,00 i rabat (udover det de reklamere med).
>
> Citroën ville uden at blinke give en fartpilot = ~ 5.000,00 i rabat.

Det kan ikke siges for ofte: BETAL ALDRIG FULD PRIS FOR EN NY BIL!
Efter EU harmoniseringen af bilpriserne har vi fået tilstande
herhjemme, som modsvarer dem som man har været vant til i udlandet, og
som også modsvarer hvad vi er vant til på andre områder, tænk f.eks på
hårde hvidevarer, køkkeninventar, byggematerialer m.m. Ingen ved deres
fulde fem betaler fuld pris/listepris for disse langvarige
forbrugsgoder.
Før EU harmoniseringen var avancerne på nye biler så små, at der kun
var meget begrænset mulighed for rabatter, men efter harmoniseringen
er avancerne på niveau med de øvrige lande i Europa. Ingen Svensker
eller Tysker med respekt for sig selv, kunne nogensinde drømme om at
købe bil til fuld pris i deres respektive hjemlande. Derfor: Pres
sælgeren til en eller anden form for rabat.
Et lille fif: Oplys at du skal bruge din nye bil erhvervsmæssigt i
perioder (hvem har ikke en gang imellem fået udbetalt et par 100 for
en køretur til et kursus el. lign.). Hos bla. Opel og Mitsubishi vil
denne udtalelse medføre at sælgeren finder en helt anden prisliste
frem, og vupti så har du sparet helt op til 20.000 på din nye bil!

Mvh
Hornsved
Som naturligvis er jyde

Fra : anders majland

Dato : 30-09-04 11:57

> Det kan ikke siges for ofte: BETAL ALDRIG FULD PRIS FOR EN NY BIL!

En anden ting er ekstraudstyret - Ting som radio højttalere,
anhængertræk, tagræling osv har jeg lige fundet prisforskelle på over
250% på ... Altså bare på listeprisen mellem DK og D !

> Som naturligvis er jyde

Når man så er blevet enig om en pris som begge kan være tjent med vil
sælger sikkert gerne tilbyde finansering og måske også forsikring. Der
er det jo nemt at komme til at fokuserer på den månedlige ydelse og
måske renten. Men næsten mere vigtigt er etableringsomkostningerne hvis
man skulle finde på at sæleg bilen igen inden den er betalt ud. Jeg har
undersøgt prisen en håndfuld steder og der var de mellem 4000 og
12000kr - Vi valgte dog en en med halvdyre etableringsomkostninger
(~9kkr) men så var renten også kun 2% - Ved de billigste
etableringsomkostninger var renten 6.5% . Så efter et par år går det
ligeop.