Støddæmpere, er der et mål for
Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-09-04 09:38

Jeg spekulerede lige over hvordan man kan vide om en given støddæmper
er 'strammere' end en anden type/fabrikat dæmper?

Feks har jeg længe kigget langt efter Monroes Reflex-dæmpere, da jeg
synes de påmonterede er ved at være trætte.
Reflex er en dobbeltvirkende gasdæmper. Dem der sidder på Yodaen
originalt er også dobbeltvirkende gasdæmpere. Men de er jo næppe helt
ens og Reflex er et nyere produkt.

Jeg havde Sensa-track på Asconaen og de var bare gode.

Så skriver Tom fex om Gabriel, de laver så vidt jeg ved også udmærkede
dæmpere. Til Japanske biler kunne man også vælge feks KYB.

Hvordan vælger I?

Mvh
Roberto (altid i tvivl)

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 09:43

> Jeg spekulerede lige over hvordan man kan vide om en given støddæmper
> er 'strammere' end en anden type/fabrikat dæmper?

Du kan ikke vide det andet end folks personlige meninger, som der kan være
mange af.

> [...]
> Reflex er en dobbeltvirkende gasdæmper. Dem der sidder på Yodaen
> originalt er også dobbeltvirkende gasdæmpere. Men de er jo næppe helt

Dem som var i den sidste Sierra (monroe sensatrack) var rigtig godt og klart
bedre end de originale Motorcraft i min mondeo. Men selvfølgelig også noget
mere blød hat stil.

> Jeg havde Sensa-track på Asconaen og de var bare gode.
>
> Så skriver Tom fex om Gabriel, de laver så vidt jeg ved også udmærkede
> dæmpere. Til Japanske biler kunne man også vælge feks KYB.

Gabriel kan man ikke mærke en tødel forskel på i forhold til Fords originale
Motorcraft. Jeg kan dog godt anbefale Gabriel da de er meget billigere end
Fords.

> Hvordan vælger I?

Kommer an på hvad stil man er til. Kontant styring eller blød hat

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-09-04 07:34

Tom wrote:

> Du kan ikke vide det andet end folks personlige meninger, som der kan være
> mange af.

Ævs.

> Dem som var i den sidste Sierra (monroe sensatrack) var rigtig godt og klart
> bedre end de originale Motorcraft i min mondeo. Men selvfølgelig også noget
> mere blød hat stil.

Finessen er at de næsten er både bløde og hårde.

> Gabriel kan man ikke mærke en tødel forskel på i forhold til Fords originale
> Motorcraft. Jeg kan dog godt anbefale Gabriel da de er meget billigere end
> Fords.

De er sikkert ikke mindre holdbare.

> Kommer an på hvad stil man er til. Kontant styring eller blød hat

Joe tak. Ellers må man jo bare ha' to biler

Mvh
Roberto