Brændstof på BMW 525
Fra : - STAN -

Dato : 03-09-04 12:06

Hejsa, Jeg ville lige høre om nogen havde et godt bud på hvad der kunne være
galt med min BMW.....

Jeg har en 525 TD med en 530 TD motor i.

Den er svær at starte når den har stået stille i mere end 12 timer. Jeg har
lidt på fornemmelsenm at dieslen er løbet ud eller tilbage i tanken.
Når man så får gang i "dyret" er den ikke helt så "livlig" de første ca. 5
km.
Sikkert indtil at der er ordentlig diesel rundt i systemet.

Der er vist nok et hul i toppen af brændstoftanken, ved dog ikke om tanken
bruges til at lave et overtryk som hjælper til at dieselen løber tilbaga.

Har i et godt bud på hvor Jeg skal lede efter fejlen ?????????

På forhånd TAK......

Stefan T.

Fra : Gordon Shumway

Dato : 04-09-04 05:28

"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa, Jeg ville lige høre om nogen havde et godt bud på hvad der kunne
være
> galt med min BMW.....
>
> Jeg har en 525 TD med en 530 TD motor i.

Er den en E39 525d med en 530d motor i ?

Er problemet også der ved fuld tank?

/shumway

Fra : - STAN -

Dato : 05-09-04 10:56

"Er den en E39 525d med en 530d motor i ?"

Vist nok............

"Er problemet også der ved fuld tank?"

Nej det er kun et problem når den kommer ned under en halv tank. Jeg hasr
dog lige skiftet dieselfiltret, det hjalp en smule, dog ikke nok............

Fra : Thomas H.

Dato : 04-09-04 12:59

> [...]

være
> galt med min BMW.....
>
> Jeg har en 525 TD med en 530 TD motor i.

Hvad hulen er en 530td ? Hvilken årgang?

Fra : - STAN -

Dato : 05-09-04 10:57

Årgang 1996.

Med en 3.0 L motor lagt i, da den tidligere har været brugt til banekørsel i
Tyskland.........

Fra : Thomas H.

Dato : 05-09-04 17:11

> Årgang 1996.
>
> Med en 3.0 L motor lagt i, da den tidligere har været brugt til banekørsel
> Tyskland.........

Ok, der har bare aldrig været en 525td i 96 kun 525tds, og der har aldrig
eksisteret en 530td, men derimod en 530d ...men nok om det..