Diesel lyd 406 2.0 hdi
Fra : Michael

Dato : 03-09-04 06:58

Hej
jeg læste med interesse indlæget om diesel lyd på en 206 hdi, her var
der meget snak om en defekt EGR vetil eller et defekt Remhjul.

Jeg har som skrevet en 406 HDI fra 99 med 160.000 km på klokken jeg
syntes at den inden for de sidste par uger er blevet mere diesel agtigt
at høre på, samt lyd nivoet i kabinen er steget hørbart.

Mit ? er er der nogen nem måde at kontrollere om det er en af de to
ting der evt. skal skiftes, eller er den eneste løsning at trille på
værksted med bilen.

Er der nogen der ellers har forslag til hvad det kan være som kom frit
frem, jeg ved godt at det ikke er mange oplysninger at arbejde med.

Michael

Fra : Lykke

Dato : 03-09-04 07:16

Uden at have læst de andre indlæg ville jeg måske kigge på lydpotten, 160 k
er måske omkring tidspunktet, hvor den skal skiftes.

mvh
Poul

Fra : Michael

Dato : 03-09-04 07:32

Lykke wrote:

> Uden at have læst de andre indlæg ville jeg måske kigge på lydpotten,
> 160 k er måske omkring tidspunktet, hvor den skal skiftes.
>
> mvh
> Poul

Hejsa igen
Nej det er ikke potten, den er skiftet inden for de sidste 5000 km og
den ser helt ny ud over det hele, dvs. igen sorte pletter omkring
samlingerne, elles kunne det da være en mulighed.

Michael

Fra : phk

Dato : 03-09-04 09:13

> [...]
> syntes at den inden for de sidste par uger er blevet mere diesel agtigt
> at høre på, samt lyd nivoet i kabinen er steget hørbart.

Prøv at smide et øre ned omkring kileremmen, herunder remstammeren. Ved ikke
hvordan det lige ser ud på en Pesjø, men VW kan give nogle "dyre" lyde hvis
remstrammeren er for stram. Den skal stramme og ikke hoppe op og ned som en
fjederbold.

--
Per, Esbjerg