Så er priserne kommet på den ny Octavia
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 22:39

Fra : Martin Sand.

Dato : 02-09-04 23:20

Jan W. Nielsen wrote:
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2983

Det er stadig et dilemme åbenbart... folk siger konsekevnt "jeg har et
spørgsmål om min Octavia" (eller Fabia for den sags skyld). Der er aldrig
nogen der nævner ordet 'Skoda'. Har det stadig så dårlig en klang i folks
ører? Skammer man sig ligefrem ved at sige Skoda?
Spørgsmålet er, om 280.000 kr. er for meget for en Skoda, men ok for en
Octavia?

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift privacy.net med stofanet.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-09-04 23:31

> [...]
> ører? Skammer man sig ligefrem ved at sige Skoda?
> Spørgsmålet er, om 280.000 kr. er for meget for en Skoda, men ok for en

Er det mere udpræget end med andre mærker? Her den anden dag var der endog
en der tilbød at uddele sin viden om C5 - og det var endda et
regnskabsprogram der blev hentydet til. Jeg hverken skammer mig eller er
stolt over at køre Skoda, men selve logoet ser du mig nok ikke have på maven
af en t-shirt. Men det er nu primært fordi logoet er så grimt.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : KASO

Dato : 03-09-04 07:04

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen der nævner ordet 'Skoda'. Har det stadig så dårlig en klang i folks
> ører? Skammer man sig ligefrem ved at sige Skoda?

Det er pinligt, men det rammer også andre mærker - se blot på en "Golf" -
der er ingen, der tør sige "Folkevogn" mere....

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 03-09-04 07:06

"KASO" <a@b.dk> skrev :

>Det er pinligt, men det rammer også andre mærker - se blot på en "Golf" -
>der er ingen, der tør sige "Folkevogn" mere....

det er da fordi prisen ikke signalerer "folkevogn" længere ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 07:16

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> det er da fordi prisen ikke signalerer "folkevogn" længere ;)

Nu kender jeg ikke VW's priser, og sandt at sige pt. ikke mange andre, men
det syntes jeg heller ikke Skoda's gør??.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 07:08

> [...]

> nogen der nævner ordet 'Skoda'. Har det stadig så dårlig en klang i folks
> ører? Skammer man sig ligefrem ved at sige Skoda?

Er du troll?. Du siger da ikke kun du har Ford, hvis du har en Mondeo,Focus
eller Ka alle ved da de er Fård-modeller. Det samme med Octi.,Fabia og de
andre modeller, hvis man flover sig over herkomsten, havde man nok ikke købt
den.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-09-04 07:20

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> andre modeller, hvis man flover sig over herkomsten, havde man nok ikke købt

Det her er en Octavia:

<http://www.abc.se/~m9805/eastcars/showcar.php?car=1178&lang=en>

Den anden er noget fra VAG.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 07:27

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Det her er en Octavia:
>
> <http://www.abc.se/~m9805/eastcars/showcar.php?car=1178&lang=en>

Dem ser du ikke mange af mere ;).

> Den anden er noget fra VAG.

Du har ret, de bliver aldrig ægte Skoda ;). Men de har da beholdt navnene,
jeg mener oxo at Fabia er en tidligere model?.

Fra : Martin Sand.

Dato : 03-09-04 11:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Er du troll?.

Næ, er du?

> Du siger da ikke kun du har Ford, hvis du har en
> Mondeo,Focus eller Ka alle ved da de er Fård-modeller. Det samme med
> Octi.,Fabia og de andre modeller, hvis man flover sig over
> herkomsten, havde man nok ikke købt den.

Jeg hører bare sjædent folk der siger Skoda foran modelnavnet på deres bil.
Det har måske også noget at gøre med mærkets brogede fortid. De har jo lavet
noget at det værste lort på 4 hjul nogensinde.

Fra : Janner

Dato : 03-09-04 12:40

> [...]
> lavet
> noget at det værste lort på 4 hjul nogensinde.

Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i ... Om Skoda kan man sige .... De
har aldrig lavet dårlige biler, men derimod meget billige biler ! Pris og
kvalitet hænger jo tit sammen, kigger man tilbage på de sidste år hvor
f.eks. 105'eren var på model programmet kostede den jo faktisk gratis i
sammenligning med andre biler.

Hygge

Jan (Skoda)

Fra : Martin Sand.

Dato : 03-09-04 15:51

Janner wrote:
> Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i ... Om Skoda kan man sige
> .... De har aldrig lavet dårlige biler, men derimod meget billige
> biler !

Du mener ikke at Skoda 105 var en dårlig bil????

> Pris og kvalitet hænger jo tit sammen, kigger man tilbage på
> de sidste år hvor f.eks. 105'eren var på model programmet kostede den
> jo faktisk gratis i sammenligning med andre biler.

Fordi den er billig, kan den sagtens være ekstrem dårlig. Især Skoda 105 fra
80'erne ser jeg som en elendig bil, sikkerhedsmæssigt mht. køreegenskaber og
mht. komfort, materialekvalitet, samlekvalitet, motorgangkultur osv.
Der er sikkert flere italienske og/eller franske bilmærker som kan blande
sig i den elendighed, men nu går snakken tilfældigvis på Skoda.

Lada laver fx. også billige biler i dag (116.000 kr.), men det bliver de
bestemt ikke bedre af, sammenlignet med andre bilmærker (FDM fraråder
ligefrem at købe den http://www.fdm.dk/motor/pdf/05-2002/34-35.pdf).

Fra : Lars Frandsen

Dato : 03-09-04 12:46

> [...]
lavet
> noget at det værste lort på 4 hjul nogensinde.

Jeg tror også, som Jørgen skriver, at folk bare siger modellen og regner
med, at den anden part i samtalen ved, hvilket mærke, der snakkes om. De
færreste, der snakker bil er i tvivl om, hvor en Xsara, Mondeo, 406,
Octavia, Astra, Primera, A6 osv. hører hjemme.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming, som selv har en SKODA Octavia 1,9TDI, og som er

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-09-04 14:25

> Næ, er du?

Det virker som om du gerne vil have en mega-debat ud af ingenting= troll
:((.

Fra : Martin Sand.

Dato : 03-09-04 15:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det virker som om du gerne vil have en mega-debat ud af ingenting=
> troll :((.

Jamen det er du da velkommen til at tro. Jeg stiller såmen bare et spørgsmål
i gruppen, og så begynder du at kalde mig en troll?? Det er da ikke mig der
har provokeret nogen - nærmere dig.

Fra : Brian

Dato : 03-09-04 17:04

Hejsa

Martin Sand. skrev:

> [...]
> klang i folks ører? Skammer man sig ligefrem ved at sige Skoda?
> Spørgsmålet er, om 280.000 kr. er for meget for en Skoda, men ok for

Du kører vel ikke tilfældigvis en VW Golf eller lign. ?

/Brian

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-09-04 23:44