Ruster den ?
Fra : Allan Møller

Dato : 02-09-04 17:39

Svigerforældrene har købt en Mercedes C180 St.car. (Kompressor)
Årgang 2003 men solgt som ny i 2004.

Er den omfattet af de rustproblemer som Mercedes har ?
Kollegaer iøvrigt mener at det er den dårligeste motor
man kan vælge at sætte i en Mercedes.
Nogen ideer om det ?

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 20:58

> Svigerforældrene har købt en Mercedes C180 St.car. (Kompressor)
> Årgang 2003 men solgt som ny i 2004.
> Er den omfattet af de rustproblemer som Mercedes har ?

Så vidt jeg har hørt, har Mercedes ikke løst de alvorlige problemer.

> Kollegaer i øvrigt mener at det er den dårligste motor
> man kan vælge at sætte i en Mercedes.
> Nogen ideer om det ?

Hvorfor skulle den være dårlig..? (Lækker bil i øvrigt)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:14

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg har hørt, har Mercedes ikke løst de alvorlige problemer.

> Hvorfor skulle den være dårlig..? (Lækker bil i øvrigt)

Blot for lille og for dyr.

M.v.h.

Fra : Allan Møller

Dato : 02-09-04 21:40

Det har jeg ikke kunne få en forklaring på - andet end den skulle være for
svag til bilen.
Ting som blev slynget ud efter at jeg fortalte om bilen. Uden nogen god
begrundelse.

Men de er jo blevet lidt nervøse efter alle de historier om rustproblemer -
især
fordi forhandleren brugte en del tid på at fortælle om 30 årsrustgaranti.

> Blot for lille og for dyr.

For lille ja - det mener jeg også specialt når de kom fra en V70
Dyr ? Nej ikke her i Sverige - 250.000 Dkr spritny

Mvh. Allan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-04 21:56

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> fordi forhandleren brugte en del tid på at fortælle om 30 årsrustgaranti.

Som kun dækker i ganske særlige tilfælde, iflg. FDM har ejere selv måtte
bekoste rep. på 70.000- på 7-8 år gl. Mercere, bla. udskift af tag :((. Men
situationen er måske en anden i S., at de "står ved" deres
garantiforpligtigelse?.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-09-04 09:09

Jeg har en bekendt som har en 300. (3,2L diesel) De blev kaldt ind til
kontrol hos Mercedes da man havde opdaget problemer med rust på denne model.
Der var kun et "fnug", alligevel skiftede Mercedes dele og omlakerede
bilen....

Så det er åbenbart ikke alle som ikke får lavet rust....!! Det er jo direkte
imod hvad FDM skriver...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 09:34

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Der var kun et "fnug", alligevel skiftede Mercedes dele og omlakerede
> bilen....

Det manglede sgu' oss bare, for dårligt at FDM overhovedet skal nævne der er
probs. .

Fra : Martin Kiefer

Dato : 05-09-04 08:06

> Men de er jo blevet lidt nervøse efter alle de historier om
rustproblemer -
> især
> fordi forhandleren brugte en del tid på at fortælle om 30 årsrustgaranti.

Ifølge sidste nye nummer af FDM motor mener deres (FDM's) jusrister at den
garanti ikke er det papir værd den er skrevet på.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-04 06:37

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message
> Kollegaer iøvrigt mener at det er den dårligeste motor
> man kan vælge at sætte i en Mercedes.
> Nogen ideer om det ?

Ikke enig - inden 180 fik kompressor, var den godt nok sløv, men med
kompressor er den helt ok.
Min nabo har en ´03 C180 Kompressor Avantgarde, jeg blev overrasket over
både bil og motor efter en prøvetur i den.

Den er ingen racer, men helt ok.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : TDN

Dato : 04-09-04 12:04

> [...]
> Årgang 2003 men solgt som ny i 2004.
>
> Er den omfattet af de rustproblemer som Mercedes har ?
> Kollegaer iøvrigt mener at det er den dårligeste motor

Hej !

Hermed listen ifølge FDM:

Mercedes:
Ifølge FDM er følgende modeller ramt:
E-klasse 1995-2002
C-klasse 1993-2001
S-klasse 1990-1998
S-klasse 1998 og frem

FDM har flere sager kørende mod Mercedes. Mercedes anerkender ikke
reklamtioner under den 30 årige rustgaranti (det er måske en garanti for at
de ruster...) og ejerene får i stigende omfang lov til selv at betale for
udbedringen. Der er omtalt en MB S500 fra 2000 til 2.4 mill. der har måttet
have udskiftet bagklap og bagskærm. Der er også billeder af en rustrådden
S320 fra 1998 med voldsomme tæringer i begge forskærme, dørene, et
sidepanel, bagpanelet under bagklappen, bagklappens pladesamlinger og
samlingerne rundt om soltaget.

Kilde: FDM Motor nr.8 august 2004

Mvh
Thomas

Fra : Snusken

Dato : 12-09-04 05:09

Husk nu på, at der udsigt til en stjerne på motorhjelmen, så skidt med
pris og kvalitet.

mvh eric