syn hvert 8. år?
Fra : .salem

Dato : 02-09-04 11:51

hej

det er sgu da for meget!!!!

jeg har en dejlig nyere A3 som skal synes konstant og så så jeg en gammel
volvo i BilMarkdet som kun skal synes hvert 8 år. det er sgu da for
vildt!!!!

Man syner nye biler konstant men gamle rustne slæder skal synes hvert 8
år!!!!! Har også set en anden rusten bil der skulle synes efter 4 år :)

Genailt!

..salem

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-09-04 12:11

..salem wrote:

> [...]
>
> Man syner nye biler konstant men gamle rustne slæder skal synes hvert 8
> år!!!!! Har også set en anden rusten bil der skulle synes efter 4 år :)

Det er da vist ikke i dette univers.

Alle person- og varebiler skal til periodisk syn første gang, 4 år efter
datoen for bilens 1. indregistrering og derefter med 2 års mellemrum jf.
registreringsbekendtgørelsens § 99, stk. 3.

https://www.bilsyn.dk/aut/public/sporgsmaal-pages/sp_regler.htm

Mvh.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-09-04 12:20

"Det er da vist ikke i dette univers"

Se tråd længere nede. Hvis det er veteran er den god nok

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 12:27

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Det er da vist ikke i dette univers"
>
> Se tråd længere nede. Hvis det er veteran er den god nok

aahhh så er det opklaret

men det er sgu da ikke fair. lavere forsikring, vægtafgift OG syn hvert 8.
år...

og DK skulle være lige for alle :)

..salem

Fra : Peter C:\\

Dato : 02-09-04 12:36

> aahhh så er det opklaret
>
> men det er sgu da ikke fair. lavere forsikring, vægtafgift OG syn hvert 8.
> år...

Jamen....så skrot da A3´eren og køb en veteran.....det kan da ikke være så
svært

> og DK skulle være lige for alle :)

Det ER lige for alle ! Alle der har en veteranbil fra før 1960 skal kun til
syn hvert 8 år.

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 12:21

> [...]
> datoen for bilens 1. indregistrering og derefter med 2 års mellemrum jf.
> registreringsbekendtgørelsens § 99, stk. 3.

side 8 i BIL køb & Salg øverst. Ford Taunus 17m saxoamat fra 1958

"Fremstår i org. stand, 5 år til næste syn...."

han lyver vel ikke i syn annonce?!?

..salem

Fra : Th Frydensberg

Dato : 02-09-04 12:55

".salem" wrote:

> hej
>
> side 8 i BIL køb & Salg øverst. Ford Taunus 17m saxoamat fra 1958
>
> "Fremstår i org. stand, 5 år til næste syn...."

det er vel 3 år siden den er synet sidst , 3+5 = 8

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 12:22

Kan muligvis noget at gøre med om den er indregistreret før en hvis
dato??!?! måske der er nogen der ved det

..salem

Fra : Ted

Dato : 02-09-04 12:56

Alle veteraner før 1960 skal synes for hvert 8. år.
Af den grund at de gerne ikke kører ret langt pr. år, og gerne står
opbevaret af mere eller mindre samlere, som dermed ikke kører i bilerne i
vinterperioderne.

En veteranbil kører i snit ca 2.000 km pr. år.

En veteranbil er gerne bil nr. 3 eller 4 i husstanden

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 13:39

> En veteranbil kører i snit ca 2.000 km pr. år.
>
> En veteranbil er gerne bil nr. 3 eller 4 i husstanden

og? der skal da være ens regler for alle bilejere.
Hvis man har en vil skal den synes på samme vilkår som nye.

eks.

En rusten skrammelslæde der kører 2000 km pr. år i 7 år = 14000 km.

ikke skide fedt hvis den tilbagelægger 14.000 km med et bremsesytem der ikke
virker eller en bund der er råden for den sagsskyld.

..salem

Fra : Ted

Dato : 02-09-04 14:02

> [...]
ikke
> virker eller en bund der er råden for den sagsskyld.

---------
WOW.. veteran = rusten skrammelslæde ??

Forresten så talte vi om 8 år og ikke 7

btw) der ER ens regler for alle bilejere, om det er dig, mig, eller Hugo som
´har en veteranbil

Teddy

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 20:16

> Forresten så talte vi om 8 år og ikke 7

Forresten var det et eksempel ikke. Jeg kunne også skrive 6 år x 2000 km
ikke :)

> btw) der ER ens regler for alle bilejere, om det er dig, mig, eller Hugo
som
> ´har en veteranbil

en bil er vel en bil. Hvorfor skal man have speciel regler fordi man kører
rundt med rust på skærmene?

..salem

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-09-04 14:14

".salem" <a@a.dk> skrev :

>ikke skide fedt hvis den tilbagelægger 14.000 km med et bremsesytem der ikke
>virker eller en bund der er råden for den sagsskyld.

Du har vist komplet misforstået veteranfolket , hvis du tror de kører
rundt i defekte biler. Om nogen passer de sgu' på tingene
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-09-04 15:34

".salem" wrote:

> og? der skal da være ens regler for alle bilejere.

Det er der da også. Alle der har en bil fra før 1960 kan få
veteranafgift. Alle der har en bil nyere end 1999(?) skal betale
grøn afgift. Alle der har en bil fra 1992 skal betale vægtafgift.
Alle der har en bil med en tilladt lastevne på 750 kg må laste 750
kg. Alle med en tilladt lastevne på 350 kg må laste 350 kg.

At reglerne skal være ens for alle betyder at man ikke skelner til
dit køn, alder eller antal husdyr inden man afgør hvor meget din
bil må laste eller hvad den koster i vægtafgift, ikke at alle
biler skal måtte laste det samme, koste det samme i vægtafgift
eller synes lige ofte..

> ikke skide fedt hvis den tilbagelægger 14.000 km med et bremsesytem der ikke
> virker eller en bund der er råden for den sagsskyld.

Heller ikke særligt fedt hvis en spritny taxa kører 250.000 om
året, slider bremserne op efter 100.000 og først skal synes når
den bliver 4 år.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Sørensen

Dato : 15-09-04 22:12

In article <41372F51.74DA6D45@carftp.com>, thomas@carftp.com says...
> Heller ikke særligt fedt hvis en spritny taxa kører 250.000 om
> året, slider bremserne op efter 100.000 og først skal synes når
> den bliver 4 år.

Nææ, og en Mercedes vil jo nok også være gennemtæret efter 3år, ikke ret fedt
at den først skal synes efter det 4. år.
(Og så var der jo også lige de der Passat'er der ikke kunne bremse i
regnevejr, ab fabrik...)

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-09-04 14:18

".salem" <a@a.dk> skrev :

>Kan muligvis noget at gøre med om den er indregistreret før en hvis
>dato??!?! måske der er nogen der ved det

Hvad har du gang i ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 20:14

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har du gang i ?

hvad mener du

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-09-04 20:17

".salem" <a@a.dk> skrev :

>hvad mener du

din besynderlige antagelse, at nogen er "bedre" stillet end andre ,
såmænd....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 20:26

> din besynderlige antagelse, at nogen er "bedre" stillet end andre ,
> såmænd....

så det ville være helt fint hvis audi'er skulle synes hvert 4. år og ladaer
hvert 2.?

nu er audi jo en mere holdbar bil så det ville vel være helt ok :)

..salem

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-09-04 21:23

".salem" <a@a.dk> skrev :

>så det ville være helt fint hvis audi'er skulle synes hvert 4. år og ladaer
>hvert 2.?

Jeg er da personligt ret ligeglad, om så biler skal synes hvert eneste
år, for min skyld ingen alarm - kassen skal jo altid være iorden, så
et syn er jo kun en biting.

Jeg kan ikke følge din tankegang, at du mener der forskelsbehandles
.... reglerne er jo blot sådan at når en bil opnår en given alder, så
overgår den til veteranstatus, og skal så kun synes hvert 8'nde år

Det har intet med bilens stand at gøre, og dine meninger om at de
skulle være inferiøre/ruste , tror jeg er temmeligt forkerte. Ingen af
de veteranbiler, du møder på gaderne, ligner uplejede biler

>nu er audi jo en mere holdbar bil så det ville vel være helt ok :)

kender hverken til Audi, eller Lada, men hvis du husker på WV/Audi
koncernens problemer med f.eks bremserne, er jeg ikke helt sikker på
at det skal være Lada'erne der skal synes hvert andet år ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter Sørensen

Dato : 15-09-04 22:15

In article <drvej013oa008mv3gt3ep1vvi04qd69phg@dtext.news.tele.dk>,
jan@fedtegreven.dk says...

> [...]
> koncernens problemer med f.eks bremserne, er jeg ikke helt sikker på
> at det skal være Lada'erne der skal synes hvert andet år ;)

årr, det er vel sådan set bare alle Tyske biler der er noget skramel...

--
-Peter
- Lever tanketorsk i en tænketank?

Fra : BB

Dato : 02-09-04 15:59

".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> Kan muligvis noget at gøre med om den er indregistreret før en hvis
> dato??!?! måske der er nogen der ved det

Hvad menes med 'hvis dato'?

BB

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-04 16:30

On Thu, 2 Sep 2004 16:59:11 +0200, "BB" <bbslet@hotmail.com> wrote:

>".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Hvad menes med 'hvis dato'?

>--

Det er franskinspireret.

Når det første bogstav i et ord er H, er det "stumt", og skal ikke
udtales.

Kan du bedre forstå det nu?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 20:17

> Det er franskinspireret.
>
> Når det første bogstav i et ord er H, er det "stumt", og skal ikke
> udtales.
>
> Kan du bedre forstå det nu?
>
> Venlig hilsen
> Folmer

troede først der var et stumt H i Folmer men det jeg se der ikke er :)

..salem

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-04 20:31

On Thu, 2 Sep 2004 21:17:03 +0200, ".salem" <a@a.dk> wrote:

>troede først der var et stumt H i Folmer men det jeg se der ikke er :)

>--

Ikke stumt, men blindt.

Som i: Hvordan kører manden bil? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Birger Møller

Dato : 02-09-04 16:38

Har I glemt at det ikke er mange år siden at biler kun skulle synes ved
ejerskift. (Eller hvis de røg i en § 13/77).

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-04 10:42

..salem wrote:
> [...]
>
> Man syner nye biler konstant men gamle rustne slæder skal synes hvert
> 8 år!!!!! Har også set en anden rusten bil der skulle synes efter 4

Husk lige at blive misundelig på MC folket der ikke er belastet af periodisk
syn. Du skulle nødig gå glip af en gang gratis mavesyre

vh
Torben

Fra : .salem

Dato : 03-09-04 13:07

> Husk lige at blive misundelig på MC folket der ikke er belastet af
periodisk
> syn. Du skulle nødig gå glip af en gang gratis mavesyre
>
> vh

misundelig :) tror ikke jeg er misundelig på folk i skrotbunker

burde bare være lige for alle bilejer ikke andet

..salem

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 03-09-04 10:07

".salem" <a@a.dk> wrote in message news:<4136fb4e$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Man syner nye biler konstant men gamle rustne slæder skal synes hvert 8
> år!!!!! Har også set en anden rusten bil der skulle synes efter 4 år :)

Har du overvejet om bilsyn er en god ide?

http://www.dina.kvl.dk/%7Enikrjel3/bilsyn.html

Mvh. NKJensen (ja, jeg er forfatter til teksten i linket)