ATK Kameratype
Fra : Christopher Stein

Dato : 02-09-04 10:33

Jeg vil gerne have afgjort et væddemål..

de kameraer der bliver brugt i politiets automatiske trafik kontrol..
er det :

1. Alm. kameraer med rød blitz

2. Infrarøde kameraer der registrerer den infrarøde signatur?

håber nogen kan svare..
på forhånd tak..

2 flasker vin til mig hvis det er det nederste.. :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-09-04 10:50

Christopher Stein telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
>
> håber nogen kan svare..
> på forhånd tak..
>
> 2 flasker vin til mig hvis det er det nederste.. :)

Jeg ved det ikke, men jeg tror du skal i Netto..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christopher Stein

Dato : 02-09-04 10:54

Morten Fruergaard skriblede følgende:

> Christopher Stein telepaterede følgende til sin PC:

> Jeg ved det ikke, men jeg tror du skal i Netto..

det håberr jeg godt nok ikke.. :)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-09-04 11:02

Christopher Stein wrote:
> [...]
>
> håber nogen kan svare..
> på forhånd tak..
>
> 2 flasker vin til mig hvis det er det nederste.. :)

Det er 'alm' s/h film.
Hvad skulle de dog med ir-billeder? Ta' din temperatur?
Det er da muligt at spektret hælder mod ir men næppe med vilje.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 12:03

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Det er 'alm' s/h film.
Hvorfor skulle de bruge, nøjes med FILM, der er lige ekstrabeviliget 2mill.
til fartmåle-gear. .

> Det er da muligt at spektret hælder mod ir men næppe med vilje.

Det kan du tro det er, netop pga. den røde bliz.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-09-04 12:11

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvorfor skulle de bruge, nøjes med FILM, der er lige ekstrabeviliget 2mill.
> til fartmåle-gear. .

Større drenge dyrere legetøj!

> Det kan du tro det er, netop pga. den røde bliz.

Ja men ikke det *jeg* normalt ville kalde IR :)

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 12:28

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja men ikke det *jeg* normalt ville kalde IR :)

Men det er det, vores to kombattanter kan sætte sig ned og dele to flaske
vin ;).

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 02-09-04 12:15

En helt masse bits fra Christopher Stein til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> 1. Alm. kameraer med rød blitz
>
> 2. Infrarøde kameraer der registrerer den infrarøde signatur?

Ingen af delene. Der var en artikel i Ekstra Bladet, hvor teknikken blev
beskrevet forholdsvis dybt (dybere end jeg har set noget andet sted).
Nu har jeg desværre ikke artiklen i nærheden men frit efter hukommelsen, er
det noget med at det røde lys er en blitz der ligger i den øverste del af det
normale lysspektrum, grænsende mod det infrarøde. Grunden hertil skulle være
at det giver bedre konturer på nummerpladen (tallene buler jo ligesom ud af),
og fjerner evt. skygger, der kunne gøre det svære at læse nummerpladen.

[...]

> 2 flasker vin til mig hvis det er det nederste.. :)

Det er det ikke.
I øvrigt ville de termiske udstrålinger fra motoren, gøre et evt. IR-billede
mindre brugbart.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I wanted to do it but instead.... i didn't"
-- Richard Kind as Paul Lasiter in 'Spin City'

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 12:39

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen af delene.

Modsat, begge har ret ;).

---SNIP---

er
> det noget med at det røde lys er en blitz der ligger i den øverste del af
det
> normale lysspektrum, grænsende mod det infrarøde.

Right ...oxo fordi den røde blitz ikke blænder så kraftigt. Hvis de slår
kunderne ihjel, kommer de jo ikke igen ;).

Fra : Babba-Papa

Dato : 02-09-04 13:01

Der var engang en bruger ved navn "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> der skrev:

>Right ...oxo fordi den røde blitz ikke blænder så kraftigt. Hvis de slår
>kunderne ihjel, kommer de jo ikke igen ;).

Så ka' de lære det, ka' de... *G*
- -
Babba-Papa

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 02-09-04 17:46

En helt masse bits fra "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> til
dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Right ...oxo fordi den røde blitz ikke blænder så kraftigt. Hvis de slår
> kunderne ihjel, kommer de jo ikke igen ;).

Tilgengæld vil ATK'ens præventive virkning være en helt del højere ;)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"She doesn't work on days that end with... 'day'"
-- Debra Messing as Grace Adler in 'Will & Grace'

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-04 19:50

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Tilgengæld vil ATK'ens præventive virkning være en helt del højere ;)

Det er muligt, men det vil være dårligt købmandskab, for så bliver de jo nød
til at hæve skatterne ;).

Fra : Christopher Stein

Dato : 02-09-04 19:53

Henrik Bøgh wrote:
> [...]
> dk.fritid.bil gav følgende:
>
> [...]
>

> Tilgengæld vil ATK'ens præventive virkning være en helt del højere ;)

HAHA!! Tak alle.. så står den på deling i morgen aften..

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-09-04 15:47

On Thu, 2 Sep 2004 13:39:09 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Right ...oxo fordi den røde blitz ikke blænder så kraftigt. Hvis de slår
>kunderne ihjel, kommer de jo ikke igen ;).

Den ATK jeg så skød nu med hvidt lys
Flemming Jacobsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-09-04 23:46

> [...]

det
> normale lysspektrum, grænsende mod det infrarøde.

_nederste_ del af det synlige spektrum.

Mvh.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-09-04 06:11

En helt masse bits fra Uffe Ravn til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> _nederste_ del af det synlige spektrum.

Ups ja. Den bemærkede jeg slet ikke. Du har selvfølgelig ret. Ellers ville det
jo være blåt...
Takker :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Oh my God! OH MY GOD! I just checked out my mom...."
-- Richard Kind as Paul Lasiter in 'Spin City'

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-09-04 20:07

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> håber nogen kan svare..
> på forhånd tak..
>
> 2 flasker vin til mig hvis det er det nederste.. :)

Hvem der har ret eller uret ved jeg ikke.
Hvis der er tale om almindelige s/h video kamera,
så er en eller flere IR-lysdioder en meget veleget lyskilde.
Det bliver brugt flere steder til overvågning.
Fordelen er at evt. skumle elementer ikke opdager de bliver overvåget.
Har bla. set det ved IBM i Allerød, på parkeringspladsen og ved indgangen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-09-04 06:13

En helt masse bits fra Uffe Bærentsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Har bla. set det ved IBM i Allerød, på parkeringspladsen og ved indgangen.

Var det i grunden ikke ved netop ved IBM i Allerød, der var noget polimik over
at deres CCTV var udført ualmindeligt diskret, og at der slet ikke var
skiltet med det?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

perl -e 'print localtime(295420212)."\n";'

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-09-04 11:39

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Hvem der har ret eller uret ved jeg ikke.
> Hvis der er tale om almindelige s/h video kamera,
> så er en eller flere IR-lysdioder en meget veleget lyskilde.
> Det bliver brugt flere steder til overvågning.

Dvs hvis man udsender nok IR lys fra sin bil så bliver billederne bare til
skrot? :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-09-04 16:32

> Dvs hvis man udsender nok IR lys fra sin bil så bliver billederne bare til
> skrot? :)

Interessant tanke der... Nogen der ved noget om det??

/Kasper Hansen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-09-04 10:49

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev

> Dvs hvis man udsender nok IR lys fra sin bil så bliver billederne bare til
> skrot? :)

Det må man antage, men der skal nok en hel del lys til. Husk at der jo
trylles med billederne efter fremkaldelsen af filmen.

Mvh.