Flere spørgsmål om Volvo 850
Fra : Tine & Thomas

Dato : 02-09-04 09:10

Hej folkens...

Jeg har tidligere spurgt om der var nogen som kendte lidt til Volvo 850 stc.
dog uden at få de store svar tilbage... øv...

Nå, men konen og jeg var ude at prøve en fin import model her forleden dag.

2,5 10v 144hk årgang 94 170.000 på klokken.

Fuck en sløv slæde! Ken det være rigtigt?
Vi havde egentligt tænkt os en 2.0, men den bliver da alt for sløv...

Ellers var det en fin vogn. Et motorrum der så ud som nyt! Ingen rust...

Men, 150.000 for en 10 år gammel bil!!!
Er det dumt? Vi kan ikke helt gennemskue det...

Håber på lidt hjælp...

Mvh
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 02-09-04 09:18

Tine & Thomas wrote:
> [...]
> rust...
>
> Men, 150.000 for en 10 år gammel bil!!!
> Er det dumt? Vi kan ikke helt gennemskue det...

Hvis du læser lidt tilbage i gruppen (f.eks. via googlegroups) vil du finde
adskillige indlæg, der hævder at man skal have modellen med lavtrykturbo -
mener den har 193 heste...

/Jakob

Fra : Tine & Thomas

Dato : 02-09-04 09:25

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du læser lidt tilbage i gruppen (f.eks. via googlegroups) vil du
finde
> adskillige indlæg, der hævder at man skal have modellen med lavtrykturbo -
> mener den har 193 heste...

Ja, det hjælper jo noget på sagerne...
Men bare ordet turbo for min forsikringsmand til at se rødt!!!

Måske, hvis nu man ligger vægt på at det er en *LAV*tryksturbo...

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 11:48

> Ja, det hjælper jo noget på sagerne...
> Men bare ordet turbo for min forsikringsmand til at se rødt!!!
>
> Måske, hvis nu man ligger vægt på at det er en *LAV*tryksturbo...

ja forsikringen er jo lidt højere med en turbobil, men levetiden er også
længere.

Man bliver ikke "træt" af sin bil hvis du forstår. Det er jo ikke fedt at
sætte sig ud i en bil på 4 ton med 144 hk :)

jeg er ved at sælge min bil nu og overvejer klart at anskaffe mig en turbo
igen. Det er sgu fedt!!!!
Og specielt fedt hvis man har en stor volvo med 250 hk og kan sætte en BMW
3gurkerI på plads.

..salem

Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-09-04 11:59

".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen. Det er sgu fedt!!!!
> Og specielt fedt hvis man har en stor volvo med 250 hk og kan sætte en BMW

Er det ikke kun Tyskland man siger gurker?

Jeg ville nu hellere have en Lancia Kappa Turbo selvom den kuns har 220 hk.
Volvo det er jo sådan noget med stænklapper, store kofangere og en motor,
der larmer som et tærskeværk.

NS

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 12:17

> Jeg ville nu hellere have en Lancia Kappa Turbo selvom den kuns har 220
hk.
> Volvo det er jo sådan noget med stænklapper, store kofangere og en motor,
> der larmer som et tærskeværk.

men tilgengæld så er den ikke rustet væk når den er 6 år gammel.

plus der er også lige prestige ved at have en volvo eler audi med turbo
fremfor en Lancia ;)

hvis jeg endelig skulle begive mig ud i det ville jeg ende med en Integral

..salem

Fra : Anders Ravn

Dato : 02-09-04 18:49

> hk.
> >

> men tilgengæld så er den ikke rustet væk når den er 6 år gammel.
>
> plus der er også lige prestige ved at have en volvo eler audi med turbo
> fremfor en Lancia ;)

Mere prestige i at have en Volvo eller Audi frem for en Lancia? Hvad bygger
du det på?

> hvis jeg endelig skulle begive mig ud i det ville jeg ende med en Integral
>
> .salem

---

Fra : .salem

Dato : 02-09-04 20:19

> Mere prestige i at have en Volvo eller Audi frem for en Lancia? Hvad
bygger
> du det på?

min egen mening.

Synes også en A6 er mere prestige end en Lada 1100, eller en SAAB 9/5
fremfor en Simca fra 1981

..salem

Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-09-04 20:51

> bygger
>

> min egen mening.
>
> Synes også en A6 er mere prestige end en Lada 1100, eller en SAAB 9/5
> fremfor en Simca fra 1981

Lancia har vel mere eksklusivitet fordi det er et mindre kendt mærke. Se
bare på den nye Thesis. Alle de andre mærke ligner noget fra et loppemarked
ved siden af den.

NS

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:23

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lancia har vel mere eksklusivitet fordi det er et mindre kendt mærke. Se
> bare på den nye Thesis. Alle de andre mærke ligner noget fra et
loppemarked
> ved siden af den.

Ligner noget fra et loppemarked? Prøv at sammenligne en Lancia Thema og en
Saab 9000 - side om side. Og gennemgå dem i overordnede detaljer. Jeg véd
godt, hvilken af de to biler der blegner fælt...

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:21

".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> min egen mening.
>
> Synes også en A6 er mere prestige end en Lada 1100, eller en SAAB 9/5
> fremfor en Simca fra 1981

*ROFL*

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:23

"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det hjælper jo noget på sagerne...
> Men bare ordet turbo for min forsikringsmand til at se rødt!!!

Find dig straks et andet forsikringsselskab.

M.v.h.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 02-09-04 09:48

Kender en som for to uger siden købte en almindelig Volvo 940 stationcar.
Tror motoren var en 2.3 liters (standard) og bilen gav gav 140.000 kr for.
Den var også 10 år gammel.

Mvh

Emil

Fra : Johnt

Dato : 02-09-04 11:35

> [...]
dag.

> 2,5 10v 144hk årgang 94 170.000 på klokken.
>
> Fuck en sløv slæde! Kan det være rigtigt?

Jeg mener at et autoriseret Volvo værksted kan tilbyde lidt forskellige
løsninger til nogle flere kræfter.

Jeg har hørt om anden chip, og lavtryksturbo (det koster i størrelsesorden
5-10tkr.).

Derudover kan værkstedet i nogle modeller ændre et eller andet, således at
bilen har kørecomputer. Prisen afhænger nok lidt af værkstedet, samt
modellen.

Jeg syntes at det er en dejlig bil, og med mængden af biler på vejene og
hastighedsgrænserne vil være hurtig nok for de fleste (Medmindre man bor et
i Vestjylland).

Hilsen

Johnt

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:24

> [...]

> Men, 150.000 for en 10 år gammel bil!!!
> Er det dumt? Vi kan ikke helt gennemskue det...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllt for dyrt! Det er en så gammel potte med
dét kilometertal ikke værd.

M.v.h.

Fra : Tine & Thomas

Dato : 03-09-04 21:51

> "Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllt for dyrt! Det er en så gammel potte
med
> dét kilometertal ikke værd.

Tak, endelig et svar vi kan bruge til noget!
Det er også det vi mener!

Kan du komme med et godt bud på hvad den så skal koste?
Det er en import bil.
Uden træk. Så den har formentlig aldrig været spændt for hårdt for.
Den fremstår umiddelbart som ny. Sædebetrækket er ikke slidt blankt. Alle
knapper og kontakter virker og "går" fint!

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 05-09-04 18:17

> med
> >
> Tak, endelig et svar vi kan bruge til noget!
> Det er også det vi mener!
>
> Kan du komme med et godt bud på hvad den så skal koste?
> Det er en import bil.

Så meget desto mere for dyr! Hvad med selv at importere en af slagsen? Det
er ikke så vanskeligt, og I sparer nemt 20 - 25.000,- Der er flere her i
gruppen der kan være behjælpelige - undertegnede inklusiv. Og der er ikke
det store besvær ved det.

Hér er blot et eksempel:
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6916838&id=dgdjawbfpih
Det er en '94-model, der har 142.000 km. Den får du for under 25.000,- (+
hvad den så kan handles yderligere ned). Du kan evt. på toldskat.dk tjekke
hvad en sådan ca. vil koste i afgift. Mit bud vil være noget under 100.000,-
i afgift.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-09-04 18:25

> med
> >
> Tak, endelig et svar vi kan bruge til noget!
> Det er også det vi mener!
>
> Kan du komme med et godt bud på hvad den så skal koste?
> Det er en import bil.

Så meget desto mere for dyrt!! Hvorfor ikke bare selv hente en i Tyskland.
Det er ikke besværligt og I sparer en bunke penge på det. Der er flere her i
gruppen der kan/vil være behjælpelige - undertegnede inklusiv.

Hér er bare ét elsempel fra Tyskalnd:
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6916838&id=dgdjawbfpih

Det er en '94-model (9/93), der enddog kun har kørt 142.000 km. Den kan
købes for 25.000,- (minus hvad man nu kan forhandle den ned). Hertil kommer
afgift, hvor du kan få et fingerpeg på www.toldskat.dk . Mit bud på afgift
vil være ca. 70.000,- Så for ca. 100.000,- har du drømmebilen. Eller smæk
40 - 50.000,- oveni og du har en bil der er flere år nyere - og har lavere
kilometertal.

M.v.h.

Fra : J S L

Dato : 06-09-04 15:38

Hej til alle!

Jeg må sige at det er virkeligt sjovt, at læse alle jeres indlæg. For og
imod Volvo. lloooooolll

Med hensyn til at "som en skrev" at give en skaldet BMW 320i baghjul, kan
jeg da lige sige at det kan min Volvo 245i stc, uden problemer og det vel og
mærke kun med 116hk under hjelmen....tag den.

Man må holde sig for øje at en Volvo, hvis vi ser bort fra Turbo modellerne
og de forholdsvis nye 40 modeller, mere er en "sliderbil" end en "her kommer
jeg bil". Volvo og andre "store/tunge" biler er mere en komfort bil end en
racerbil.....

Min sidste Volvo var en 245 stc. 87' 268.000 km på bagen....havde den
desværre kun i 13 år "snøft" :C))

Men det er rigtigt, at skal/vil man have en Volvo der vil fremad så køb en
Turbo...

Mvh

Jaime

Fra : J S L

Dato : 06-09-04 17:26

"J S L" <J S L@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Min sidste Volvo var en 245 stc. 87' 268.000 km på bagen....havde den
> desværre kun i 13 år "snøft" :C))

Ups..... mente faktisk 468.000km på bagen.....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-09-04 21:18

> [...]
og
> mærke kun med 116hk under hjelmen....tag den.

Sure - hvis BMW´en skal den anden vej...!

(Nogle gange er folks overdrivelser/manglende realitetssans simpelthen FOR
stor)

/Jan W Nielsen

Fra : J S L

Dato : 07-09-04 10:24

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Sure - hvis BMW´en skal den anden vej...!

Vi snakker kun optræk, hvor BMW ikke ligefrem er kendt for at være den
hurtigste i verden...........og du kører da vist BMW?????

Fra : J S L

Dato : 07-09-04 11:40

> Vi snakker kun optræk, hvor BMW ikke ligefrem er kendt for at være den
> hurtigste i verden...........og du kører da vist BMW?????

Helt ærlig...........fatter du ikke en joke når du ser den på skrift????? En
volvo vejer 1300kg. Uden overdrivelse kan den følge BMW de
første.....hmm.......25meter og det er da vist enda stort... :C)

Men noget helt andet er, når Brian & Johnny "undskyld til dem der hedder
det" selv syntes de er nogle seje fyre, i deres små hurtige biler ligger og
racer fra alm. standart biler fra lyskryds til lyskryds. De glemmer bare at
der er mange hk & ca. 500kg til forskel. En udligning af odds ville nok
sætte ja....Brian & Johnny på plads.

Ser du Jan W, det er til at grine af :C)) Men hvad kører du selv i?

Mvh
Jaime

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-09-04 19:02

> Helt ærlig...........fatter du ikke en joke når du ser den på skrift?????

Rolig nu, Mulle.

> En
> Volvo vejer 1300kg. Uden overdrivelse kan den følge BMW de
> første.....hmm.......25meter og det er da vist enda stort... :C)

Den kan på INGEN måde følge med en BMW 320i, hvis begge biler køres
optimalt. Punktum.

> [...]
at
> der er mange hk & ca. 500kg til forskel. En udligning af odds ville nok

Jeg ved ikke helt, hvad du mener. Men det er rigtigt at der er en tendens
til at de store biler kommer igen, når man kommer på motorvejen, hvor det
ikke længere handler om vægt/effekt - men om vindmodstand/effekt.

> Ser du Jan W, det er til at grine af :C)) Men hvad kører du selv i?

En Opel Vectra.

Den kan godt køre fra en BMW 320i - men det kan en Volvo 245 med 116 hk
ikke. Hvis du tror det, har du ikke prøvet en situation, hvor BMW´en bliver
kørt optimalt - eller også har din Volvo langt mere end 116 hk.

(Jeg har kørt en del accelerationsprøver i mange biler - og glem nu bare alt
om den der Volvo. )

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-09-04 18:54

> Vi snakker kun optræk, hvor BMW ikke ligefrem er kendt for at være den
> hurtigste i verden...........og du kører da vist BMW?????

Du tager fuldkommen fejl - den ville ikke have en chance, hvis føreren af
BMW´en vidste, hvordan bilen skulle køres.

Med andre ord - hvis begge biler køres optimalt har Volvoen ikke en chance.

/Jan W Nielsen

Fra : J S L

Dato : 21-09-04 10:36

Kære Jan!

Du forstår åbenbart ikke at det jeg skrev, var ment som én stor spøg.......
:C)))

Men ærligt talt, så er det jo dit problem. LOOOOLLLLL

Jaime

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-09-04 19:16

> Du forstår åbenbart ikke at det jeg skrev, var ment som én stor
spøg.......
> :C)))
> Men ærligt talt, så er det jo dit problem. LOOOOLLLLL

Jeg har intet problem - men det var da heldigt, at det bare var for sjov -
ellers havde du jo taget grumme fejl.

/ Jan W Nielsen

Fra : J S L

Dato : 22-09-04 11:37

> Jeg har intet problem - men det var da heldigt, at det bare var for sjov -
> ellers havde du jo taget grumme fejl.

Hej!

Ja........DET tror jeg på :C)))

Det sjove er egentlig at der ikke var flere der "vågnede op" og skrev at det
var da vist en drøm med fremtidsplaner... :C))

Min bror kører i en Mazda626 V6 24vent. Man må sige at det er en bil der
godt vil fremad, når man så kommer over i den gode gamle Volvo er det som at
blive banket tilbage til fortiden. Hold K.... der er forskel. Ikke så meget
den jeg har nu, den er med inc. den gamle var uden. Selv på de to modeller
kan man mærke forskel på acc.

Men igen Volvo'n er for mig en arbejdsbil. Bruger den til jagt "hunden ind
bagi" møgbeskidt selvfølgelig...."hvorfor ryster hunde sig først INDE i
bilen" det fatter jeg ikke. Og med CV bagefter er der intet der kan kvæle
dytten.

Mvh
Jaime