Hvilken bil skal man vælge til ca. 40000 k~
Fra : Kim

Dato : 02-09-04 05:52

Jeg er ved at hjælpe min søn med at finde en god bil til 40000 kr han er 18
1/2 år og kigger mest efter alufælge og udstødning men jeg synes det kommer
i anden række
Jeg har foreslået en Peugeot 306 1,6 XS fra 1995 til ca. 400000.
Er der andre mærker end Peugeot 306 som næsten altid er rustfri , og som har
en udseende der kan bruges af ungdommen ???

Fra : Janner

Dato : 02-09-04 07:39

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> har
> en udseende der kan bruges af ungdommen ???

Der er mange biler idag der er fuld galvaniserede, men netop dit valg lyder
meget fornuftigt alternativt en 106'er der får du lidt nyerere bil for
pengene. Min filosofi har dog altid været at købe en noget nyerere bil, det
det koster ekstra at forrente en nyerere bil sætter man tit til i
reprationer på en gammel slæde.... Men vælger i nu at se efter en 306'er så
find endeligt en der er standart og velholdt og ikke har levet sit liv med
klø og gade rææs. Måske også en 205'er se neden for

Hygge

Jan
Tidligere Pegøj ejer med 205,206,307

Smider lige et eksempel :

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=684500023&page=33
Har selv haft en tilsvarende model fra 99-01 den rundede jeg næsten 100000
km. i ganske smertefrit .. Den havde kørt over 200 k da jeg solgte den, og
det var uden en eneste rep. dog med undtagelse af en forrude.... Her er der
også penge til ligge lidt til side til en evt. værksteds regning + de
uundværlige ali fælge og braller udstødning og hvad en 18 årig ikke kan
undvære-

Fra : Ted

Dato : 02-09-04 10:05

Men vælger i nu at se efter en 306'er så
find endeligt en der er standart og velholdt og ikke har levet sit liv med
klø og gade rææs.
------------------------------

Jep. Køb aldrig en bil som er sænket, store alu, Skørter, kn filter,
solfilm, stor potte osv
En af delene, eller to.. aldrig en bil som har det hele...

Lige Peu 306, der skal du se efter om der er olie i vandet, samt oliespild
på motorblokken. En meget udpræget fejl på de biler.
Ligeså Bærekugler, bremseskiver, styrekugler, udstødning kan være problmer
på bilen.

Teddy

Fra : Søren R

Dato : 02-09-04 10:13

On Thu, 2 Sep 2004 11:05:12 +0200, "Ted" <salg@smallblock.dk> wrote:

> [...]
>på motorblokken. En meget udpræget fejl på de biler.
>Ligeså Bærekugler, bremseskiver, styrekugler, udstødning kan være problmer

Check også sædet. Jeg har læst og oplevet at det ofte kan sidde løst i
skinnen, hvilket vil sige at det ryger en smule frem og tilbage, ved
større belastninger (hårdere opbremsning med en god tung person i
sædet)
--
Søren R - Rusten Escort fra 91'
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-09-04 11:33

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> en udseende der kan bruges af ungdommen ???

Til 400.000 kr. skal du nok finde en anden 306'er ;). Den er jo ikke af
guld.

NS

Fra : David Bjergsø

Dato : 02-09-04 12:48

Fax.:+45 70 23 88 00
> [...]
har
> en udseende der kan bruges af ungdommen ???

Jeg kan da varmt anbefale en Audi 80 fra 88-89 eller deromkring. Den er fuld
galvaniseret, har en meget levedygtig motor, som i ovrigt ikke har
motorstyring og alt det andet bras man ikke selv kan pille ved. Den ser
samtidig lidt sporty ud selv som standard (det er vel en smagssag) De fleste
reservedel kan fås til den hos T.Hansen til små penge. (Nej jeg forsøger
ikke at komme af med min dyt )

Det er nu den anden Audi 80 vi er i gang med og den kører bare
derudaf.....og den næste dyt bliver nok en Audi igen ...

/D

Audi 80 - Så kører det for dig........ *GG*

Fra : Babba-Papa

Dato : 02-09-04 13:06

Der var engang en bruger ved navn David Bjergsø
<davidb@indutek.com> der skrev:

>"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
>18
>kommer

>Jeg kan da varmt anbefale en Audi 80 fra 88-89 eller deromkring.

Og jeg kan varmt anbefale at hive den store tegnebog frem, hvis
en ung gut på 18½ vil så meget som ansvarsforsikre en Audi, BMW,
MB eller noget som helst andet der lugter af penge.
- -
Babba-Papa

Fra : Kim

Dato : 03-09-04 05:08

Er der kun Audi 80 og Peugeot 306 fra ca. 1995 som er nogenlunde rustfrie
efter 10 år generelt??

Mvh. Kim