skift af bremse skiver??
Fra : Stinne & Jack

Dato : 01-09-04 21:27

Hej gruppe!!

jeg har fået mod på at prøve at skift skiverne på min gamle escort årgang
96, jeg har ikke prøvet det før men en gang skal jo være den første, er der
evt et sted hvor jeg kan se hvordan jeg skal gør og om der er noget speciet
man skal være opmærksom på, eller er jeg helt ude på overdrevet med hensyn
til gør det selv.

Mvh
JV

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-09-04 22:27

"Stinne & Jack" <voldergommesen@mail.dk> skrev :

>Hej gruppe!!

daws du :)

>jeg har fået mod på at prøve at skift skiverne på min gamle escort årgang
>96

det er da ikke en gammel bil ;)

> [...]
>man skal være opmærksom på, eller er jeg helt ude på overdrevet med hensyn

Du kan læse om det i en Haynes bog, hvilket er guds gave til gør det
selv typerne - men skifte skiver, er ikke ligefrem raketvidenskab

(Du bør huske at skifte bremseklodserne samtidigt)

typisk skal du pille bremsecaliberen af, den sidder med 2 store 17mm
bolt (typisk) , så er skiverne lige til

du har vel en flok fastnøgler og evt et topnøglesæt ?

(ellers kan Kim V - den sang )
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-09-04 22:40

On Wed, 01 Sep 2004 23:27:01 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

[snip]
>du har vel (snip noget der skal bruges)
>
>(ellers kan Kim V - den sang )

Har brormand nu skiftet navn?
Det er da vist noget med et par småtosser fra Stevns, som ææælsker at
fise til Næstved, især på en lang lørdag.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-09-04 06:17

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>On Wed, 01 Sep 2004 23:27:01 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>[snip]

Hvad kan du monstro antyde ? <fnis>

>Har brormand nu skiftet navn?

Narjjjj - men Schrader har jo en sådan æske, og har da nyligen haft
fat i ørene på den ;)

>Det er da vist noget med et par småtosser fra Stevns, som ææælsker at
>fise til Næstved, især på en lang lørdag.

Se - det - er jo en helt anden historie , at botanisere er jo en af
vore hobby'er, vi finder altid spøjse ting vi kan risikere at mangle
;)

Jeg tror ikke det er lykkedes os at køre forgæves (endnu)

--
jan@Fedtegreven.dk