Olie på MB 124 250D
Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 00:50

Nogen der ved hvilken type olie der er foreskrevet til en Mercedes W124
250D, eller hvad kan anbefales, den har gået ca 370000km og bruger ca 1liter
olie pr 100km

/Mic

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 00:53

"2860" <mic(at)inbound.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvilken type olie der er foreskrevet til en Mercedes W124
> 250D, eller hvad kan anbefales, den har gået ca 370000km og bruger ca
1liter
> olie pr 100km

Hehe, det var nu pr 10.000km

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-09-04 07:40

2860 wrote:
> "2860" <mic(at)inbound.dk> skrev i en meddelelse

> 1liter

> Hehe, det var nu pr 10.000km

Okay, du kan prøve med den jeg bruger til min Yoda, Mobil Synt S 5w40.
Den er fuldsyntetisk (iflg Mobil) rimelig i pris (jeg gav 149kr/4L på
knaldtilbud i Kvickly, 179kr/4L hos H-N for tiden, normalt 249kr) og
ikke pistynd som fex en 0w30. Der er også Valvoline 5w50 hvis du plejer
at hælde en tykkere olie på.

Men hvad siger *manualen* ??!

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 08:16

> [...]
> knaldtilbud i Kvickly, 179kr/4L hos H-N for tiden, normalt 249kr) og
> ikke pistynd som fex en 0w30. Der er også Valvoline 5w50 hvis du plejer

Har desværre ingen manual, havde håbet at der måske var en der kunne hjælpe,
for når jeg spørger min kammier, får jeg ligeså mange forskellige svar, som
jeg har stillet spørgsmål (c;

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-09-04 08:36

2860 wrote:

> Har desværre ingen manual, havde håbet at der måske var en der kunne hjælpe,
> for når jeg spørger min kammier, får jeg ligeså mange forskellige svar, som
> jeg har stillet spørgsmål (c;

Castrol siger 'RS 0w40' eller 'GTX Magnatec 5w40', til nød GTX5 Lightec
10w40.

<http://dk.servicebooking.net/castrol/lubetable/mercedes_retail.asp?lang=dk>

Det siges at blot det er fuldsyntetisk er det 'godt' i hvert fald
markant bedre end alm blandingsolie.

Mvh
Roberto (148.500km på uret, Mobil Synt 5w40)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-09-04 07:29

2860 wrote:
> Nogen der ved hvilken type olie der er foreskrevet til en Mercedes W124
> 250D, eller hvad kan anbefales, den har gået ca 370000km og bruger ca 1liter
> olie pr 100km

Noget tykt og billigt!
20w50 eller lignende.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-09-04 10:28

Jeg ville ikke vælge tyndere end 10W-40.

Jeg mener faktisk at den jeg kører på lige nu er en 15w40.

Det er en MB 2,0 diesel og har tilfældigvis også kørt 370kkm, og bruger
heller ikke meget olie.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-09-04 10:48

Henrik Nielsen wrote:
> Jeg ville ikke vælge tyndere end 10W-40.
>
> Jeg mener faktisk at den jeg kører på lige nu er en 15w40.
>
> Det er en MB 2,0 diesel og har tilfældigvis også kørt 370kkm, og bruger
> heller ikke meget olie.

Det er svært at få syntetisk i tykkere end 5w40.
De syntetiske skulle være noget mere holdbare end blandingerne.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 15:24

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er svært at få syntetisk i tykkere end 5w40.
> De syntetiske skulle være noget mere holdbare end blandingerne.

Tak for de gode svar, springer på noget Duckhams Diesel 15/40

/Mic

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-09-04 08:39

"Duckhams Diesel 15/40"

Det er lige præcis den jeg kører med....

Fra : Jan Nielsen

Dato : 01-09-04 15:35

> [...]
> Nogen der ved hvilken type olie der er foreskrevet til en Mercedes W124
> 250D, eller hvad kan anbefales, den har gået ca 370000km og bruger ca

Ifgl. Haynes skal den køre på 10W/40 til 15W/40 API SG/CD (Duckhams QS, QXR,
Diesel, Hypergrade Plus eller Hypergrade)

Jan