2 væltede lastbiler
Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 19:42

Hey

Er lige kørt fra Århus til Sdr.jylland (der hvor det sner).
Ved Vejlen var en lastbil skvatter om på siden ved nedkørslen til motorvejen
og hele førerhuster så bestemt ikke godt ud.
Så sørme om ikke endnu en lastbil var skvattet om ved Haderlsev ved
udkørslen fra motorvejen.

Hva' sker der, kan de chaufører ikke finde ud af at bremse ned i tide eller
er det på grund af regnen?

--
Tom

Fra : Niels Skaaning

Dato : 31-08-04 20:18

> [...]
> udkørslen fra motorvejen.
>
> Hva' sker der, kan de chaufører ikke finde ud af at bremse ned i tide

Den vælter nok ikke pga. regnen, men man kan blive overrasket over, hvor
dårligt en lastbil kan bremse i regnvejr. Måske det er sådan noget.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 20:26

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> motorvejen

> eller
>
> Den vælter nok ikke pga. regnen, men man kan blive overrasket over, hvor
> dårligt en lastbil kan bremse i regnvejr. Måske det er sådan noget.

Det så rimelig grimt ud i begge tilfælde. Ved den ved Haderslev var en af de
her kæmpe kraner med 20-40 hjul ved at hejse bilen op igen og den ved vejle
bliver helt sikkert aldrig til lastbil igen.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:48

> [...]
vejle
> bliver helt sikkert aldrig til lastbil igen.

Ofte er Cab'en helt ødelagt. Men en ny Cab, så kører den igen.

M.v.h.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-08-04 21:16

On Tue, 31 Aug 2004 20:42:08 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>udkørslen fra motorvejen.
>
>Hva' sker der, kan de chaufører ikke finde ud af at bremse ned i tide eller

Når det sker i de der frakørsler, er det ofte fordi de f.eks. er
kommet ud at køre med ophængt kød, eller noget tankbil, hvor lasten
bevæger sig.

Det skal man liiiige vænne sig til. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brizz

Dato : 01-09-04 09:53

> Når det sker i de der frakørsler, er det ofte fordi de f.eks. er
> kommet ud at køre med ophængt kød, eller noget tankbil, hvor lasten
> bevæger sig.

Vil sige der skal nu forholsvis meget til at vælte en tankbil. Jeg har
heldigvis respekt for lortet men på glatbanen prøvede vi nogen ting som ikke
var for børn og der blev jeg overrasket over den blev på hjulene

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-09-04 10:24

On Wed, 1 Sep 2004 10:52:46 +0200, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>heldigvis respekt for lortet men på glatbanen prøvede vi nogen ting som ikke
>var for børn og der blev jeg overrasket over den blev på hjulene

Ja, man kan ofte komme afsted med mere end man tror.

Det ændrer dog ikke ved, at en chauffør der er vant til at køre
stykgods, godt kan blive noget overrasket, første gang han f.eks.
kører med ophængt kød.

Det er en meget anderledes oplevelse.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brizz

Dato : 01-09-04 10:54

> [...]
>
> Det ændrer dog ikke ved, at en chauffør der er vant til at køre
> stykgods, godt kan blive noget overrasket, første gang han f.eks.

Ja helt sikkert. og det er da også en anderledes fornemelse at køre
tankbil.. specielt når den kun er ½ fuld. Men med respekt for det kommer man
langt

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Niels Skaaning

Dato : 01-09-04 10:17

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> var for børn og der blev jeg overrasket over den blev på hjulene

Ja, det er jo fordi tyngdepunktet ligger lavere end man umiddelbart
forventer. Når man kigger på sådan en fire meter høj lastbil kan man jo godt
foranledes til at tro, at den vælter bare man kigger på den :).

NS

Fra : Brizz

Dato : 01-09-04 10:53

> [...]
godt
> foranledes til at tro, at den vælter bare man kigger på den :).

Ja for det gør den så absolut ikke. På den glatte bakke på KTI skulle vi
lave bagvogns udskridning og rette den op igen. Jeg fik den bare ikke rettet
op igen og ramte den tørre asfalt 90 grader på. Det rev så voldsomt i vognen
at jeg var sikker på den skulle lægge sig. Men den blev fandme stående. Er
dog ret sikker på hvis jeg havde haft ½ fuld vogn var udfaldet blevet et
andet

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-09-04 11:09

> [...]

> dog ret sikker på hvis jeg havde haft ½ fuld vogn var udfaldet blevet et

Jeg har nu set en lette hjul i den ens side i den situation, men jo den
landede på alle hjul igen.

Mvh.

Fra : Klaus G.

Dato : 01-09-04 15:18

> [...]
> dog ret sikker på hvis jeg havde haft ½ fuld vogn var udfaldet blevet et

Sådan en situation så jeg engang på en motorvej :) En vintermorgen og det
snede helt vildt, ergo det er glat. Lastbilen foran(sættevogn) mister sin
hænger mere og mere, til sidst køre han selv midt mellem vognbanerne, og
hængeren ude i nødsporet. Så kommer der en bro, og hvad er der ikke under en
bro? Ja du gættede rigtigt, sne! Så der var pludselig ikke glat mere, og
vupti hængeren var bagved trækkeren igen. Så edermame galt ud...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:50

> Når det sker i de der frakørsler, er det ofte fordi de f.eks. er
> kommet ud at køre med ophængt kød, eller noget tankbil, hvor lasten
> bevæger sig.
>
> Det skal man liiiige vænne sig til. )

Hold lige tankvognen udenfor - tak.

M.v.h.