Tyveri fra bilinspektionen
Fra : Jens Jessen

Dato : 31-08-04 19:24

Ingen erstatning for tyveri fra bilinspektion
Landsret frifinder Trafikministeriet i sag om tyveri af motorcykel
Ritzau/ - 16:19 - 18. jun. 2004
Trafikministeriet slipper for at betale erstatning til ejeren af en
motorcykel, som blev stjålet fra Statens Bilinspektion i Rødovre. Østre
Landsret har netop frifundet ministeriet, selv om en tyverialarm ikke
fungerede optimalt. Tyveriet skete en weekend i 2001. Alarmens følere
dækkede ikke det område i en bygning, hvor motorcyklen var placeret. Men
opbevaringen af alligevel forsvarlig, fastslår dommerne. Ejeren havde
krævet en erstatning på 275.000 kroner.

Vil gerne i kontakt med den der fik stjålet sin motorcykel til artikel i
Motormagasinet.

Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471
E-mail jens.jessen@get2net.dk

Fra : TGD

Dato : 31-08-04 19:35

"Jens Jessen" <hondac72@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Vil gerne i kontakt med den der fik stjålet sin motorcykel til artikel i
> Motormagasinet.

www.domstol.dk eller også kontakter du bare landsretten og får en
domsudskrift.

Hvis du er stædig og vil have fat i personen den svære vej, mon ikke
dk.fritid.motorcykel så er det sted du skal beggynde ?

Fra : Peter

Dato : 01-09-04 09:32

"Jens Jessen" <hondac72@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Vil gerne i kontakt med den der fik stjålet sin motorcykel til artikel i
> Motormagasinet.

Der er nok en skandale-historie på vej - uha da da )

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-09-04 14:25

> Der er nok en skandale-historie på vej - uha da da )
>
> /Peter

Man kan ikke lave meget skandale historie på det, det er jo afgjort ved en
domstol.
Det er mandens egen kaskoforsikring der skal dække ved tyveri. Sådan har det
altid været, uanset hvor man har parkeret sit køretøj.

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-09-04 14:48

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har det
> altid været, uanset hvor man har parkeret sit køretøj.

Også selvom køretøjet er "tvangsparkeret" af ordensmagten ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-09-04 14:56

On Wed, 1 Sep 2004 15:47:56 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

<....>

>Også selvom køretøjet er "tvangsparkeret" af ordensmagten ?

Sagen har været oppe for et stykke tid siden - ordensmagten ville ikke
betale og nu har retten åbenbart talt og givet ordensmagten ret.
Historien dengang kørte dels på den meget dyre motorcykel, der var
blevet fjernet fra den "sikre" plads, dels på hærværk og tyveri fra
biler, der var landet der pga. færdselsuheld.
Det er noget med, at hvis opbevaringen foregår med passende
sikkerhedsforanstaltninger, så er ordensmagten ansvarsfri, når de
skumle typer alligevel henter varerne.
Det virker ikke rimeligt for de mennesker, det går ud over, men
sommetider er rimelighed og jura to diametrale modsætninger.
--
Ivan P. Madsen
Saxo 1.4 SX.

Fra : Peter

Dato : 01-09-04 18:13

"Ivan Madsen" <ipm@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det er noget med, at hvis opbevaringen foregår med passende
> sikkerhedsforanstaltninger, så er ordensmagten ansvarsfri, når de
> skumle typer alligevel henter varerne.

Netop.

> Det virker ikke rimeligt for de mennesker, det går ud over, men
> sommetider er rimelighed og jura to diametrale modsætninger.

Hvis myndighederne ikke har gjort noget forkert, hvorfor skal de så hænge på
den? (Reglen gælder også private)

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-09-04 08:13

On Wed, 1 Sep 2004 19:12:57 +0200, "Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>Netop.

>Hvis myndighederne ikke har gjort noget forkert, hvorfor skal de så hænge på

På det punkt er du eksperten, iøvrigt har jeg læst det samme et eller
andet sted, så vi er enige. Det får mig stadig til at finde det lidt
urimeligt, at myndighedernes halvdårlige sikkerhedsforanstaltninger
gør dem ansvarsfri, men lad det ligge.
--
Ivan P. Madsen
Saxo 1.4 SX.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-09-04 15:57

> Også selvom køretøjet er "tvangsparkeret" af ordensmagten ?
> --

Ordensmagten har jo ikke tvangsparkeret køretøjet for at det skulle stjæles.

Niels

Fra : Peter

Dato : 01-09-04 14:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Man kan ikke lave meget skandale historie på det, det er jo afgjort ved en
> domstol.

Ork jo! Det sker da hver dag når en journalist lærer lidt om gældende
ret - men derfor kan man jo godt blæse det op til en skandale.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 22:54

Skandale tja

Historien er (vist nok) der er tale om en Dyr Harley der kun er forsikret
når den er bag lås og slå dvs. alarm og anker i jorden og dobbelt lås på
døren i følge Skafor blå , og sådan er den ikke opbevaret på SBI

Næste gang i mister jeres mega super Stereo anlæg i bilen fordi værkstedet
ikke lige fik låst døren på bilen så dækker forsikringen ikke da der ikke er
synlige tegn på indbrud

Hvem skal lige betale der ???

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-09-04 12:59

Niels Bengaard wrote:

> [...]
> Det er mandens egen kaskoforsikring der skal dække ved tyveri. Sådan
> har det altid været, uanset hvor man har parkeret sit køretøj.

Ja hvis man har en kasko, ellers må man selv punge ud
Jeg fik engang (for maaange år siden) stjålet min bil, og den kom, efter at
tyven var kørt galt i den, til at stå i buret hos SBI.
Der gik så ca. et halvt år inden de fandt ud af, at det var min bil, og i
den periode var den blevet ribbet for anlæg, 2 stk Recaro sæder samt en del
andet udstyr.
Jeg måtte selv "æde" den, da hegnet rundt om buret havde den rigtige højde
så SBI var uden ansvar.

Per
www.perbeer.ninja.dk