Rustbeskyttelse af Mazda MX-5
Fra : Mureren

Dato : 31-08-04 19:18

Hejsa....

Veninden har en Mazda MX-5 fra 1997, rigtig flot og velholdt, uden rust
overhovedet.
Hun har på opfordring fra Mazda-værkstedet hvor hun lige har haft den til
service, bestilt tid til rustbeskyttende behandling på torsdag hos
Dinitrol-centret her i byen.
(det var dem der sagde den var uden rust og meget velholdt)
Da hun bestilte spurgte fyren hos Dinitrol om de måtte bore huller i bilen,
og jeg er sgu' lidt i tvivl om hvad vi skal svare!

Hvad mener i, fordele og ulemper ?

Mvh.
Mureren

Fra : BJ

Dato : 31-08-04 19:41

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Da hun bestilte spurgte fyren hos Dinitrol om de måtte bore huller i
bilen,
> og jeg er sgu' lidt i tvivl om hvad vi skal svare!

Det er da ganske normalt.

Du kan evt. bede Dinetrol-M/K´eren om at se sprøjteskemaet over bilen.

Med det i hånden og bilen ligeså kan du nemt forstå nødvendigheden af at
bore huller samt veje fordele og ulemper op mod hinanden.

Således kan du træffe en beslutning.

De bliver naturligvis lukket med plasticpropper.

PS: Mine efterbehandlede potter er altid blevet hullet..

Bjørn Jørvad

Fra : Thomas

Dato : 31-08-04 20:08

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
bilen,
> og jeg er sgu' lidt i tvivl om hvad vi skal svare!

Ja hellere nogle planlagte huller end nogle på sigt der ikke er planlagte!!!

Men vælg et godt værksted. Da jeg i 94 fik min Fiat Duna rustbeskyttet på
Bondovej i Odense, var det noget makværk. I den ene side borede de et hul
ved bagskærmen, midt i en bukning, så hullet blev ovalt, og proppen ikke
kan slutte tæt, i den anden side, borede de helt igennem skærmen ved
bagdøren, ned til bagdækket. De fixede det dog ved at montere en knap af en
slags, da jeg vendte tilbage. De nægtede selvfølgelig det var dem,
selvom det var første gang bilen blev behandlet. Da jeg samme uge (kan
ikke huske hvorfor) pillede mine inderskærme af foran, var der knastørt
inden under. Der kørte jeg ud for at spørge hvordan det kunne være, men de
havde desværre ferielukket. Så kørte jeg på Dalumvej, hvor deres
"søsterværksted" lå eller ligger (interessere mig ikke mere) og han
forsøgte at bilde mig ind at den voks de brugte der , var tør med det
samme!!......

1. Jeg skal aldrig have rustbeskyttet noget de 2 steder mere

2. Nu var det heldigvis kun en skide Fiat, men skulle jeg have rustbeskyttet
en finere bil som fx den MX5'er, ville jeg være 100% sikker på at værkstedet
ved hvad de gør

Ved ikke hvorhenne i landet du bor, men nu fik jeg i det mindste min galde
ud efter 10 år!!!!

Mvh

Thomas

Fra : Olesen

Dato : 31-08-04 20:09

> [...]

bilen,
> og jeg er sgu' lidt i tvivl om hvad vi skal svare!

Hvis Dinitro-manden kunne finde på at få sådan et
alvorligt svar fra ejeren, istedet for selv at ha'
en plan del følger, så vil jeg sige nej.
Dinitro ved åbenbart ikke, hvad man stiller
op i sådan et tilfælde. Meget useriøst.

> Hvad mener i, fordele og ulemper ?

Fordele: Du får olie ind kritiske steder.
Ulemper: Hullerne er åbenbart 'ukendte'
for Dinitrol, som sikker heller ikke engang
har en sprøjteskema at gå efter.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-04 20:21

> [...]
> alvorligt svar fra ejeren, istedet for selv at ha'
> en plan del følger, så vil jeg sige nej.
> Dinitro ved åbenbart ikke, hvad man stiller

Vås!

> Fordele: Du får olie ind kritiske steder.
> Ulemper: Hullerne er åbenbart 'ukendte'
> for Dinitrol, som sikker heller ikke engang
> har en sprøjteskema at gå efter.

Vås!

M.v.h.