Vedr. træk
Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 21:20

Jeg har en Peugeot Boxer kassevogn der har en egenvægt på 1600 kg og en
total på 3250 kg hvor stor en Campingvogn kg. må jeg sætte på krogen uden at
have et trailerkort

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-08-04 21:29

> Jeg har en Peugeot Boxer kassevogn der har en egenvægt på 1600 kg og en
> total på 3250 kg hvor stor en Campingvogn kg. må jeg sætte på krogen uden
at
> have et trailerkort

Det er nemt, 750 kg total vægt, for det må du altid selv om det kommer op
over 3500 kg.
hvis du vil have noget der er større, skal du have BE kort
Det er nemlig totalvægtene der skal lægges sammen, og med 3250 kg som den
ene del, ja så går det stærkt.

Hilsen Jørgen

Fra : Tomas Linnet

Dato : 30-08-04 21:30

Hej Per

Du må køre med påhængskøretøj på max 750 kg totalvægt.
se evt mere her: http://www.faerdselssikkerhed.dk/164b3e80

Med venlig hilsen
Tomas Linnet

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-08-04 21:40

On Mon, 30 Aug 2004 22:30:17 +0200, Tomas Linnet wrote:

> Hej Per
>
> Du må køre med påhængskøretøj på max 750 kg totalvægt.
> se evt mere her: http://www.faerdselssikkerhed.dk/164b3e80

Lækker side de har strikket sammen, bare en skam at den er totalt og
fuldstændig defekt...

Jeg tampede lige mine tal ind
Bil totalvægt 1375
Bil egenvægt 875
Trailer egenvægt: 250
Trailer totalvægt: 750

->udregn = Ja det må du gerne

erstatter Trailer totalvægt med 1000kg og trykker udregn=
Ja det må du gerne

What? OK der er forskel på de to resultatsider jeg får. Den første
står 'Ja det må du gerne' med fed skrift, hvor det står med alm. skrift
i andet forsøg.

Er jeg den eneste der oplever det som mystisk? For som jeg læser det på
samme side, så må jeg _ikke_ køre med alm. B kørekort i tilfælde to
da totalvægten for traileren er > 750kg...

I'm wondering... for informationens skyld, så kører jeg Mozilla Firefox,
men er det mon ikke ligemeget, det ligner bare noget perl de har strikket
sammen.

/Thomas

Fra : alexbo

Dato : 30-08-04 21:51

"Thomas Rasmussen" skrev

> Er jeg den eneste der oplever det som mystisk? For som jeg læser det på
> samme side, så må jeg _ikke_ køre med alm. B kørekort i tilfælde to
> da totalvægten for traileren er > 750kg...

Det er ikke noget problem, du komme jo ikke over 3500kg. total.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 30-08-04 22:04

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote:

>Bil totalvægt 1375
>Bil egenvægt 875
>Trailer egenvægt: 250
>Trailer totalvægt: 750

Du mangler at fortælle hvad du har skrevet i feltet "Påhængskøretøjets
største totalvægt i kg"

Er den vægt ikke større end bilens egenvægt +50 kg, dvs. 925 kg så må
du køre med en trailer på 3500-bilens totalvægt= 2125 kg, så længe du
ikke læsser den til en totalvægt på mere end 925 kg.

De er ikke lette de regler og de har været forklaret og diskuteret
utallige gangen her i gruppen.

--
Leonard

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-08-04 22:04

> [...]
> du køre med en trailer på 3500-bilens totalvægt= 2125 kg, så længe du
> ikke læsser den til en totalvægt på mere end 925 kg.

Nej det er ikke rigtigt der er totalvægten der tæller ved kørerkortet mens
de faktiske vægte der gælder om bilen må kører med det

Hilsen Jørgen

Fra : Leonard

Dato : 30-08-04 22:13

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote:

>Nej det er ikke rigtigt der er totalvægten der tæller ved kørerkortet mens
>de faktiske vægte der gælder om bilen må kører med det

Læst her: http://www.faerdselssikkerhed.dk/164e3e80/GSID/1213189

Reglen om bilens egenvægt + 50 kg
Reglen om egenvægt + 50 kg angår primært små og mellemstore biler.
Bilens egenvægt + 50 kg skal være større eller lig med:

Den maksimale påhængsvognsvægt med bremser i følge bilens
registreringsattest
Påhængskøretøjets totalvægt i følge påhængskøretøjets
registreringsattest.

Eksempel
Hvis bilens registreringsattest fortæller at påhængskøretøjets
maksimale totalvægt er 1.200 kg, og bilens egenvægt + 50 kg er 1.250
kg, ja så kan du køre med et almindeligt kørekort Kategori B.

Når reglen er opfyldt, betyder det også, at du kan køre med et
påhængskøretøj, som har en totalvægt på f.eks. 1.500 kg. For det
fremgår af bilens registreringsattest, at bilen maksimalt må trække
1.200 kg. Men det betyder så samtidigt, at påhængskøretøjets egenvægt
+ last ikke må overstige 1.200 kg

--
Leonard

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-08-04 22:19

> [...]

> maksimale totalvægt er 1.200 kg, og bilens egenvægt + 50 kg er 1.250
> kg, ja så kan du køre med et almindeligt kørekort Kategori B.

Helt enig.

> [...]
> fremgår af bilens registreringsattest, at bilen maksimalt må trække
> 1.200 kg. Men det betyder så samtidigt, at påhængskøretøjets egenvægt

Også enig

Jeg har nu nærlæst hvad du skrev tidligerer, og jeg tror at vi er enige, jeg
så ikke lige Påhængskøretøjets
største totalvægt i kg"

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 23:15

Ja det jeg kan se ud af alt det her så må jeg kun sætte en Camp. på der
vejer 750 kg på min BOXER Hmmmm øv , men min Corolla må tage meget mere ,
det er fanme uhygeligt det her

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-08-04 22:02

> [...]
> Trailer totalvægt: 750
>
> ->udregn = Ja det må du gerne
>
> erstatter Trailer totalvægt med 1000kg og trykker udregn=

Nej den sidste må du ikke da du kommer egenvægt + 50 kg.

Hilsen Jørgen

Fra : Bjarne

Dato : 31-08-04 06:20

In article <4133a6aa$0$307$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
   "Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> writes:
> Ja det jeg kan se ud af alt det her så må jeg kun sætte en Camp. på der
> vejer 750 kg på min BOXER Hmmmm øv , men min Corolla må tage meget mere ,
> det er fanme uhygeligt det her

Niks, din BOXER må tage meget mere. Det er dit kørekort der er forkert.
Nemt at rette op på.

mvh,
Bjarne

Fra : anders majland

Dato : 31-08-04 13:24

> Niks, din BOXER må tage meget mere. Det er dit kørekort der er
> forkert. Nemt at rette op på.

Yep - nemt men dyrt

Jeg har heldigvis "pladen fuld" så jeg kan nøjes med at se på hvad
køretøjet må trække

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid