Gode forhold for trafikanter
Fra : Basil

Dato : 30-08-04 16:10

Nu vil jeg lige skrive et positivt indlæg

Jeg har kørt fra Herlev til Fields 10-20 gange i den forløbne uge.
De har sgu lavet tilkørselen til Fields og inde i parkeringshuset godt.
Der er masser af sluser der hele tiden deler vejen op, så det hele glider.
Jeg har stået i p-kælderen i sammenlagt mere end en time for at holde øje
med nogen der skulle ankomme og så at det virkede.
Eneste minus jeg lige kan finde, er at de hajtænder der er malet for enden
af nogen af sluserne ikke kan ses / bliver ikke overholdt.
Min Liana kan sagtens komme ind og ud af båsene, og der plads ved dørene.
Føtex's ikke-bil-ejer-arkiteten der laver deres elendige p-anlæg kunne
virkelig lære noget der.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 16:17

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Nu vil jeg lige skrive et positivt indlæg
>
> Jeg har kørt fra Herlev til Fields 10-20 gange i den forløbne uge.

Og hvor i KBH ligger Fields for os med GPS hvor købmandsforetningen ikke er
med?

--
Tom

Fra : Basil

Dato : 30-08-04 18:37

> "Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Og hvor i KBH ligger Fields for os med GPS hvor købmandsforetningen
> ikke er med?

Kør mod Sverige, drej af ved Ørestad.
Kai

Fra : TGD

Dato : 30-08-04 19:47

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Kør mod Sverige, drej af ved Ørestad.

Kør af ved Fields den har sin egen afkørsel.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 20:07

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> Kør af ved Fields den har sin egen afkørsel.

Når jeg sidder 300 Km fra Fields og vil taste en adresse ind så dur det ikke
med Ørestad som adresse

--
Tom

Fra : Lars [6710]

Dato : 30-08-04 21:29

> Når jeg sidder 300 Km fra Fields og vil taste en adresse ind så dur det
ikke
> med Ørestad som adresse

Jeg sidder også ca 300 km derfra, men på deres website (www.fields.dk)
findes der da en adresse

Arne Jacobsens Allé 12
2300 Kbh S.

Mvh

Lars

Fra : TGD

Dato : 31-08-04 10:03

<KLIP>

> Når jeg sidder 300 Km fra Fields og vil taste en adresse ind så dur det
ikke
> med Ørestad som adresse

Du behøver ikke adressen, du hopper på motorvejen i dine ende, kører mod
Kastrup lufthavn/Öresundsbroen/Malmø når der står Fields på afkørslen så
drejer du af.

Så skal du være med 3 priker hvis du ikke kan ramme P-kælderen.

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 20:32

> [...]
>
> Du behøver ikke adressen, du hopper på motorvejen i dine ende, kører mod
> Kastrup lufthavn/Öresundsbroen/Malmø når der står Fields på afkørslen så

hehe, du taler med en mand som kan fare vild i en telefonbox )
Men Ok nu har jeg adressen.

--
Tom

Fra : TGD

Dato : 30-08-04 19:46

> "Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Og hvor i KBH ligger Fields for os med GPS hvor købmandsforetningen ikke
er
> med?

Danmarks eneste shoppingcenter med sin egen motorvejsafkørsel bare kør mod
lufthavnen.

Fra : Mikael L

Dato : 30-08-04 23:05

> er
>
> Danmarks eneste shoppingcenter med sin egen motorvejsafkørsel bare kør mod
> lufthavnen.
´
Jeg har undret mig lidt over det samme. Det er så vidt jeg husker/kender det
eneste sted der er skilte permanent fra motorvejen til noget kommercielt.
Noget jeg undre mg lidt over når de i Sverige kan finde ud af at skrive på
skiltene langs motorvejen hvilke tankstationer og restauranter der holder
til på den næste plads. Noget jeg savnede sidst jeg røg igennem Jylland og
forsøgte et par gange fra Randers og der var først held efter Vejle til at
finde en tank hvor jeg kunne bruge mit benzinkort og jeg har trods alt 3 at
vælge imellem. Der savnede jeg at de skiltede på motervejen hvilke tank der
var den næste.

Er det mig der er blind eller er der ved transportcentret i Vejle kun
mulighed for at tanke diesel, m.m man har Haarh-kort? Jeg var en anelse lang
i ansigtet da jeg jo bare svingede bilen ind og måtte køre igen uden mere
brændstof på tanken. Jeg har Statoil, Shell og Q8

Mikael

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 31-08-04 02:19

On Tue, 31 Aug 2004 00:05:21 +0200, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

> [...]
>finde en tank hvor jeg kunne bruge mit benzinkort og jeg har trods alt 3 at

Mit dankort virker på alle tankstationer.

>Jeg har Statoil, Shell og Q8

Der ligger en Shell tank ved Skanderborg (afkørsel 51).

Fra : Mikael L

Dato : 31-08-04 11:55

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mit dankort virker på alle tankstationer.

Korrekt, men denne gang var det arbejdsmæssigt, derfor gad jeg ikke selv
lægge pengene ud.

> Der ligger en Shell tank ved Skanderborg (afkørsel 51).

Den så jeg, men tænkte at i Vejle, var alle mærker repræsenteret, men det
var kun på diesel de var det.

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 30-08-04 23:02

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Danmarks eneste shoppingcenter med sin egen motorvejsafkørsel

Og sådan skal DET være, ikke alt det andet bilhader-mentalitet der foregår
andre steder
Flyt flere firmaer og forretninger ud fra København centrum, så behøver de
ikke spekulere over alle deres bompenge og nedlæggelse af parkeringspladser,
så skal folk nok holde sig helt væk af sig selv.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 31-08-04 08:53

Thomas H. wrote:

> Flyt flere firmaer og forretninger ud fra København centrum, så behøver de
> ikke spekulere over alle deres bompenge og nedlæggelse af parkeringspladser,
> så skal folk nok holde sig helt væk af sig selv.

Hmmm. Det er ikke faldet dig ind, at folk måske tager til København af
andre årsager end trangen til at gå på Fisketorvet?

Man er i øjeblikket ved at flytte nogle institutioner og arbejdspladser
ud til Ørestaden, men det nærmere flytter end løser problemerne, da det
i virkeligheden bare skaber et nyt "centrum".
Desuden skal man passe lidt på den såkaldte "byspredning", med mindre
man vil have hele landet brolagt og asfalteret. Derfor kan man ikke bare
uhæmmet udvide byerne.

Mvh.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 02-09-04 01:24

On Tue, 31 Aug 2004 00:01:46 +0200, "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>Flyt flere firmaer og forretninger ud fra København centrum, så behøver de
>ikke spekulere over alle deres bompenge og nedlæggelse af parkeringspladser,
>så skal folk nok holde sig helt væk af sig selv.

Min drøm er at København lukkes helt af for biler. Så glemmer politikerne
alt om biler, og vi andre kan så køre i fred.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-08-04 19:58

Basil wrote:

> Eneste minus jeg lige kan finde, er at de hajtænder der er malet for enden
> af nogen af sluserne ikke kan ses / bliver ikke overholdt.

Faktisk mangler de helt, der hvor man kører ud fra nederste
parkeringsdæk. Lige efter bommene, er der nogle sammenfletninger der,
trafikalt, må betegnes som T-kryds. Naturligvis gælder højre-vigepligt,
men det er de færreste der kan finde ud af det. Et sæt hajtænder ville
hjælpe på det.
Men ellers er det ganske rigtigt udmærket.

Mvh.

Fra : Basil

Dato : 31-08-04 14:45

> Men ellers er det ganske rigtigt udmærket.

Jep, jeg blev sgu imponeret.
Og når man færdes der udenfor primetime, så fungerer de der intelligente
lyskryds også fabelagtigt.
Jeg ved ikke hvordan de fungerer i myldretiden.
Kai