Gætteleg
Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-08-04 13:47

Hvor tror I det har kostet indtil videre at få skiftet en knækket fjeder
på svigermors Ka?

Bilen er fra 1997.

Mvh
Roberto

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 30-08-04 13:52

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Hvor tror I det har kostet indtil videre at få skiftet en knækket fjeder
> på svigermors Ka?

4443,- + birkes? (Det er jo nogle lidt 'bløde' timepriser i har der hvor du
bor)

Mvh
Michael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-08-04 13:57

Michael Jørgensen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> 4443,- + birkes? (Det er jo nogle lidt 'bløde' timepriser i har der hvor du
> bor)

heh heh!

Hvad er birkes?

Mvh
Roberto

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 30-08-04 13:59

[snip]
> Hvad er birkes?

Man kan jo tit få håndværkere med eller uden birkes... Hvis du forstår

Mvh
Michael

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 14:07

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er birkes?

En ingrediens til:

http://www.nyvej.dk/opskrifter/o0300076.htm

Så hut jeg visker, er "birkes" lavet af tørrede valmuefrø.

Bjørn Jørvad

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-08-04 14:49

BJ wrote:
> [...]
>

> En ingrediens til:
>
> http://www.nyvej.dk/opskrifter/o0300076.htm
>
> Så hut jeg visker, er "birkes" lavet af tørrede valmuefrø.

Jeg ved godt de sidder på rundstykker og er lavet af frø, men jeg har på
fornemmeren at det ikke var det MJ mente :)

Mvh
Roberto

Fra : Christian Giannaris

Dato : 30-08-04 14:48

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvor tror I det har kostet indtil videre at få skiftet en knækket fjeder
> på svigermors Ka?
>
> Bilen er fra 1997.

6500,- kr. uden mormor.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-08-04 16:11

Hej Roberto

Det ville nok hjælpe hvis vi viste lidt om hvilken fjeder det drejer sig om!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-08-04 06:45

Mikkel Lund wrote:
> Hej Roberto
>
> Det ville nok hjælpe hvis vi viste lidt om hvilken fjeder det drejer sig om!

Foran i affjedringen (inde i hjulkassen) :)

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 16:25

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvor tror I det har kostet indtil videre at få skiftet en knækket fjeder
> på svigermors Ka?
>
> Bilen er fra 1997.

Hvis den er lige så let at skifte på Ka som Mondeo så tager det vel max 1½
time og med en rigtig fjederspænder kan det uden problemer laves på 45 min.
Så regningen ser således ud (mit skøn):

1 stk værkstedstime á 550 Kr
1 stk forfjeder á 500 Kr
1 stk miljøafgift á 20 Kr
1 stk diverse hjælpematerialer (hvad f.... det så end måtte være) á 40 Kr
1 stk kaffe og kage plus pauser á 100 Kr
+ moms
1512,- som betales inden 14 dage ellers vil beløbet søges indrevet via
Foderetten som registrering i RKI, plus besøg af HA.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 30-08-04 17:46

Hejsa

Tom skrev:

> 1512,- som betales inden 14 dage ellers vil beløbet søges indrevet via
> Foderetten som registrering i RKI, plus besøg af HA.

Personlige erfaringer ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 20:05

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Personlige erfaringer ?

Jeg bruger ikke værksteder

(eller kun yderst sjældent)

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-08-04 06:46

Tom wrote:
> [...]
> 1512,- som betales inden 14 dage ellers vil beløbet søges indrevet via
> Foderetten som registrering i RKI, plus besøg af HA.

Det er desværre ikke tilnærmelsesvis nok.

Mvh
Roberto

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 31-08-04 11:52

[snip]

> Det er desværre ikke tilnærmelsesvis nok.

Kom nu med det - hvor meget og hvorfor SÅ meget?

Mvh
Michael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-08-04 12:07

Michael Jørgensen wrote:
> [snip]

> Kom nu med det - hvor meget og hvorfor SÅ meget?

Okay.

Bilen blev indleveret i mandags med knirkelyde fra højre forhjul pga en
knækket fjeder. Det blev aftalt at værkstedet skulle kigge på den og så
ringe tilbage med besked om dommen. Fredag var der stadig ikke besked og
det eneste der lå hos ford var en regning på indtil videre godt 6000kr.
De har ikke fået bilen tilbage endnu.
Den bliver 'serviceret' løbende ved samme biks (temmeligt dyrt).

Jeg vil ikke anbefale nogen en Ka eller det værksted.

Mvh
Roberto

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 31-08-04 12:14

[snip]
> det eneste der lå hos ford var en regning på indtil videre godt 6000kr.
> De har ikke fået bilen tilbage endnu.
> Den bliver 'serviceret' løbende ved samme biks (temmeligt dyrt).

Auch!!!!! 446,25 værre end jeg troede det KUNNE være...

> Jeg vil ikke anbefale nogen en Ka eller det værksted.

Nej fy-fa'en! Det er jo regulært røveri! Håber de skammer sig heeeeeelt
vildt!

Mvh
Michael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-08-04 12:29

Michael Jørgensen wrote:
> [snip]

> Auch!!!!! 446,25 værre end jeg troede det KUNNE være...

Måske er det korrekt at hele ophænget skulle skiftes (læredrengen de har
sat til jobbet skulle jo nødig blive beskidt) men det er edder-flabet
ikke at ringe og få ok fra ejeren.

> Nej fy-fa'en! Det er jo regulært røveri! Håber de skammer sig heeeeeelt
> vildt!

Ja hele vejen til banken.

Mvh
Roberto

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 31-08-04 13:01

[snip]
> sat til jobbet skulle jo nødig blive beskidt) men det er edder-flabet
> ikke at ringe og få ok fra ejeren.

Jeps - jeg forlangte engang at få de gamle stumper på igen, da jeg ringede
for at checke status. Aftalen var helt klar om morgenen - de skulle finde ud
af hvad der skulle gøres, og ringe INDEN de skiftede noget som helst. Det
"glemte" de bare, og ville derefter ha' knapt 2000,- for 2
bremseskiver+klodser (uoriginale stumper på et discount-værksted).

Jeg bad dem bare smække de gamle stumper på igen, hvorefter jeg hentede
dytten. 1 værksted black-listet!

Mvh
Michael

Fra : David Bjergsø

Dato : 01-09-04 13:07

> [...]
> Den bliver 'serviceret' løbende ved samme biks (temmeligt dyrt).
>
> Jeg vil ikke anbefale nogen en Ka eller det værksted.

Den havde jeg simpelthen ikke betalt, også trukket dem i retten ..... måske
ekstrabladet ville bringe et par linier om værkstedet ... så kan de lære
det.....

/D