Anbefaling af vinterdæk og fælge.
Fra : Michael Døj

Dato : 30-08-04 10:49

Hej!

Jeg skal snart ud at købe nogle vinterdæk og -fælge til min bil.
Jeg er åben overfor både stål- og alufælge.

Vinterdæk/følge skal være 16", hvad vil i anbefale til følgende bil:

Peugeot 406 TS4 stationcar fra 2002.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-08-04 11:26

Michael Døj telepaterede følgende til sin PC:
> Vinterdæk/følge skal være 16", hvad vil i anbefale til følgende bil:
>
> Peugeot 406 TS4 stationcar fra 2002.

Det kommer an på, hvad du vil have...

Vil du have det bedste af det bedste - også selvom det koster, eller vil du
have det nogenlunde til en god pris?

Personligt har jeg gode erfaringer med vinterdæk fra Continental og
Pirelli...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TGD

Dato : 30-08-04 11:28

"Michael Døj" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Vinterdæk/følge skal være 16", hvad vil i anbefale til følgende bil:

Vil det ikke være mere fordelagtigt med 15" og sågar billigere?

Men du kan se dæk test på www.reifentest.de fælgene er jo en smag sag.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 11:55

"Michael Døj" <no@reply.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er åben overfor både stål- og alufælge.
>
> Vinterdæk/følge skal være 16", hvad vil i anbefale til følgende bil:

Continental TS790
Eller Klebér Krisalp

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Michael Døj

Dato : 30-08-04 19:48

Tak for jeres svar.

Set i bakspejlet var min forespørgsel ikke særlig detailjeret, beklager.
Det jeg søger er et sæt dæk, som har gode styre-/bremseegenskaber
i vådt og glat føre. Det er naturligvis ikke ligegyldigt for mig, hvordan
dækkene klarer sig i sne, men det er vigtigere for mig, at de er sikre på
is, frem for sne. Begrundelsen for dette er, at vi sandsynligvis får flere
dage med is, end med sne når vinteren kommer.

Jeg har tidligere kørt 1 sæson på et sæt Nokian WR dæk, som føltes OK,
men de larmede markant mere end andre vinterdæk, herunder Pirelli (? navn),
Michelin (Alpin A2), Dunlop (Wintersport M2) og Continental (TS780).

Jeg tror, at jeg vil kigge nærmere på Continentals dæk.

Tak for jeres svar.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg