hvor sidder rusten i en volvo 240 sedan?
Fra : Hans

Dato : 29-08-04 21:10

Jeg har idag kigget lidt på en gammel volvo 240 fra 86 (sedan) m.
automatgear. Jeg kan godt lide bilen og så vidt jeg kan se er der
minimalt med rust i den. Den rust der er, er omkring skærmkanter ved
baghjulene. Jeg tænker at udskifte disse kanter. Hvad burde denne
reparation (eksklusiv malerarbejde ) koste?
Jeg er jo ikke mekanikker og kunne godt tænke mig at høre om der er
nogen i denne gruppe der har forslag til hvor jeg burde være særlige
opmærksom på rust i denne bil type.
Forruden havde mælkehvide rander i de nederste hjørner i begge sider.
Fra inderside kunne man mærke at limen var "fedtet" og blød, men
ellers slutter vinduet helt tæt og der er ikke fugt i kabinen. Hvad
kan disse hvide rander skyldes. Jeg har set det på andre biler og
fænomenet må være af generel karakter.

Hilsen Hans

Fra : Olesen

Dato : 30-08-04 15:30

"Hans" <hansmann0304@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers slutter vinduet helt tæt og der er ikke fugt i kabinen. Hvad
> kan disse hvide rander skyldes. Jeg har set det på andre biler og

Det er vidst lamineringen som er 'gammel' eller har løsnet sit, hvad
ved jeg.

Skulle ikke betyde nogt mht. tætheden.

Hvad rust angår, så er det vel altid hjørnet
af fordreøne som får en "trekant med rust"..

-eller de gitre/gæller under bagruden som kan blive
lidt bruge.

Ellers ved jeg såmænd ikke. Kik på de gamle Volvo'er
og dan et indtryk.

Fra : Klaus A

Dato : 30-08-04 17:02

> [...]
> Jeg er jo ikke mekanikker og kunne godt tænke mig at høre om der er
> nogen i denne gruppe der har forslag til hvor jeg burde være særlige

Paneler og vanger samt hjulkasser er udsatte.

Klaus A
240 stc '87

Fra : Anders Frank Nielsen

Dato : 31-08-04 09:33

> [...]
> Fra inderside kunne man mærke at limen var "fedtet" og blød, men
> ellers slutter vinduet helt tæt og der er ikke fugt i kabinen. Hvad

Det kan være såkaldt "ruderust". Det vil sige rust i ruderammen på
karosseriet (hvor ruden er limet fast til). Med tiden kan det føre til, at
forruden revner.

/Anders