BMW 325i sedan fra 91?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 29-08-04 21:06

Hej

Går og kigger lidt på ovenstående. Har kørt 140k Meget velholdt (at se til).

Syndes jeg kan huske at have hørt at de første motorer havde en del
problemer, med dyre reparationer til følge. Nogen med erfaringer?

Ellers noget skidt man skal se efter?

Kan man finde "brugt tests" af biler et eller andet sted på nettet?

br Lars

Fra : ///JJ

Dato : 30-08-04 11:54

Lars Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Ellers noget skidt man skal se efter?
>
> Kan man finde "brugt tests" af biler et eller andet sted på nettet?

Er der nogen bestemt årsag til at du vælger en af de tidligste årgange i den
model-serie (jeg går udfra vi snakker E36)? Jeg mener, hvorfor ikke finde en
'95 eller nyere - er prisen så markant forskellig?

///JJ

Fra : Mikael L

Dato : 30-08-04 23:18

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> '95 eller nyere - er prisen så markant forskellig?

Jeg sad og tænkte det samme. Jeg ville under ingen omstændigheder eje en E36
fra 91. E36 bliver først en fornuftig bil i 95 da de laver deres Bavaria
modeller. Jeg kan ikke huske at der skulle være problemer med motorene, men
de alleførste modeller var nogle baljer. Dørbeklædninger faldt af eller
knirkede, sæder knirkede, baghjuls ophæng var slidt op, bærearme var dårlige
o.s.v. De første 2 årgange levede ikke op til sædvanlig BMW standard og jeg
vil ikke anbefale nogen at købe dem, m.m man_vil_have BMW. Du er bedre
stillet med en sidste slotsaftapning af E30 frem for en 1. årgang E36. Jeg
har desværre også set nogle kedelige eksempler på at stålormen har huseret
kraftigt på de første årgange.

For en god ordens skyld skal jeg måske lige sige at jeg er stor BMW fan, men
E36 fra 91 er bestemt ikke noget jeg er stolt af.

Mikael

Fra : ///JJ

Dato : 31-08-04 18:44

Mikael L wrote:

> [...]
>
> For en god ordens skyld skal jeg måske lige sige at jeg er stor BMW
> fan, men E36 fra 91 er bestemt ikke noget jeg er stolt af.

Tak fordi du uddybede min pointe :)
Jeg vidste ikke præcist hvad den fejlede, men de første årgange af snart
sagt alle biler har vel børnesygdomme. Jeg ville også vælge en '90 E30
fremfor en '91 E36 (selvom det er to forskellige biler)! Desuden tænker jeg
at det er en ~13 år gammel bil, så man kunne måske nok finde en der måske
var 10 år eller 8 år og få længere tids glæde af den.

///JJ

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 31-08-04 21:46

> [...]
en
> '95 eller nyere - er prisen så markant forskellig?

Tak for svaret.
Grunden til at jeg har kigget på lige netop den, var at en vens fader havde
den stående. Prisen lød fornuftig, og den er ret velholdt.
Jeg går faktisk ikke specielt efter en BMW, men bare et køretøj, når nu
MC'en skal staldes igen

br Lars

Fra : Mikael L

Dato : 01-09-04 19:25

"Lars Rasmussen" <lr@oz1hmn.nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den stående. Prisen lød fornuftig, og den er ret velholdt.
> Jeg går faktisk ikke specielt efter en BMW, men bare et køretøj, når nu

Lige en ting mere, prøv også lige at spørge dit forsikringsselskab hvad de
siger til sådan en bil. Det er formentlig en superdeluxehipowerspecielbil =
de skal have mere end bilen er værd i årlig præmie.

Mikael