Forholdsregler ved salg af bil?
Fra : MRN

Dato : 29-08-04 17:46

Hejsa gruppe!

Jeg står overfor at sælge min elskede bil. Jeg har fundet en køber gennem
Den Blå Avis, men jeg vil bare lige høre hvordan man ordner det med
indregistrering osv.? Når man handler med en forhandler bliver det hele jo
ordnet for en...

Mvh MRN

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-08-04 18:29

On Sun, 29 Aug 2004 18:46:23 +0200, "MRN"
<post-til-mig@lille.peter.edderkop.os.dk> wrote:

> men jeg vil bare lige høre hvordan man ordner det med
>indregistrering osv.?

Når du har fået pengene (helst på en banknoteret check) tager I sammen
på motorkontoret, hvor køber betaler for en omregistrerin.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Tue Jensen

Dato : 29-08-04 18:46

On Sun, 29 Aug 2004 19:28:39 +0200, Hans Pedersen wrote:

> Når du har fået pengene (helst på en banknoteret check) tager I sammen
> på motorkontoret, hvor køber betaler for en omregistrerin.

Eller du giver køber registreringsattesten og køber har 3 uger til at
omregistrere køretøjet. Husk at give dit forsikringsselskab besked om
salget. Du hæfter ikke for evt. skader i de 3 uger, det gør dit
forsikringsselskab og det går ikke ud over din ancientet.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Tue Jensen

Dato : 29-08-04 18:50

On Sun, 29 Aug 2004 19:45:54 +0200, Tue Jensen wrote:

> [...]
> salget. Du hæfter ikke for evt. skader i de 3 uger, det gør dit
> forsikringsselskab og det går ikke ud over din ancientet.

Eller den besværlige metode, du aflevere nummerpladerne på motorkontoret og
køber må så selv med registeringsattesten i hånden hente et sæt plader.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-08-04 19:10

Tue Jensen wrote:

> [...]
> salget. Du hæfter ikke for evt. skader i de 3 uger, det gør dit
> forsikringsselskab og det går ikke ud over din ancientet.

Ringe ide, der kan komme alt for meget bøvl ud af det hvis køber
"glemmer" at omregistrere..

Som jeg ser det er der kun 3 brugbare løsninger:

1) Du og køber tager sammen på motorkontoret og ejerskifter bilen.
Køber får nøglerne og motorkontoret sender en ny
registreringsattest til vedkommende.

Fordel: Ingen slinger i valsen.
Ulempe: Du kan kun handle bil i motorkontorets åbningstid.

2) Køber afleverer et forsikringsbevis til dig, du checker
vedkommendes identitet vhja. noget billed-id, køber får nøgler og
bil, mens du går på motorkontoret med forsikringsbeviset og
registreringsattesten og ejerskifter bilen.

Fordel: Du styrer hvornår der ejerskiftes..
Ulempe: Køber skal stole på at du nu også får det gjort..

3) Køber får bil, nøgler og registreringsattest, men du tager
nummerpladerne og afleverer dem på motorkontoret.

Fordel: Du har styr på tingene..
Ulempe: Køber skal betale 1100,- for et sæt nye nummerplader..

...og så er det naturligvis altid en god ide at udfylde en
købs/salgskontrakt.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Claus Fabritius

Dato : 29-08-04 22:46

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bil, mens du går på motorkontoret med forsikringsbeviset og
> registreringsattesten og ejerskifter bilen.

Denne løsning har jeg haft succes med. Man skal selvfølgelig selv bruge
tiden på at tage på motorkontoret, men så er man sikker på at det bliver
gjort. Det vil også være fremgangsmåden fremover.

Samtidig skal man huske enten at få pengene kontant eller på en bankcheck.
En normal personlig check garenterer ikke at pengene er der, når man vil
indløse den i banken.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : anders majland

Dato : 31-08-04 13:32

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in
41321BE7.C0972B37@carftp.com:
> Ringe ide, der kan komme alt for meget bøvl ud af det hvis køber
> "glemmer" at omregistrere..

Fuldstændig enig - jeg har været møllen igennem som sælger...
Men som køber har jeg nu altid selv stået for omregistrering (4
bil/mc'er), da det er klart nemmest.

(snippet 3 gode forslag)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk